Škubání a cukání 1.6 77Kw twinport

Odpovědět
Džejkob
Příspěvky: 7
Registrován: 03 čer 2019, 10:44
Bydliště: Česká Třebová

Škubání a cukání 1.6 77Kw twinport

Příspěvek od Džejkob » 03 čer 2019, 11:02

Čau,
Potřeboval bych poradit! Nedávno (2 měsíce) jsem si pořídil Astru H, rok 2004, motor 1,6 77KW Twinport.
Řeším teď 3 problémy.

1. Auto mi při podřazování, zpomalování, vždy jakoby škubne (zhoupne se) - přijde mi to dost výrazné, na to aby to bylo normální, např když jdu z 4 na trojku při 80km/h a dojíždím na 50km/h, tak je to nejvýraznější..
-spodní silentblok je vyměněný, ale možná to souvisí s těmi dalšími problémy co vypíšu níž.

2. Při popojíždění, třeba na dvojku je auto taky trochu houpavé, motor občas jakoby poškubává. Šrtící klapka je vyčištěná a seřízená, svíčky jsou nové..
Mohl by to být zanesený EGR? zatím jsem na něj nekoukal a v servise mi řekli, že pokud nesvítí kontrolka, tak je zatím v pořádku.

3. občas se mi auto dost rozcuká, když jedu na 4ku (kolem 2000 ot.) v obci třeba, tak začne dost kopat, při podřazení a přidání plynu dobrý a pak to zas jde i na 4ku bez cukání. Nebo stačí i na volnoběh trochu vytočit cca na 3000 ot. a taky to odezní.
Známý říkal, že by to mohli být výřivé klapky... mohl by to dělat i zanesený EGR? Nebo mám hledat chybu u váhy vzduchu nebo v těch klapkách?

Děkuji za rady 8-) .

Jinak pro info. olej, filtry měněno, rozvody vč. pumpy taky.

Reklama
 

Uživatelský avatar
Luigy87
Příspěvky: 103
Registrován: 06 bře 2018, 21:30

Re: Škubání a cukání 1.6 77Kw twinport

Příspěvek od Luigy87 » 04 čer 2019, 10:06

Škubání u Z16XEp bych nazval boj s větrnými mlýny :D

Už to odhaluji přes rok a 35 000km.
1, Sundal jsem celé sání, včetně twinportu a EGR. Vše jsem důkladně vyčistil a přetěsnil. Na Twinportu jsou takové kanálky z EGR, které se zasírají a dělají bordel s motorem.

Škubalo to méně, ale přece:
2, Přesně ve 140000km vyskočila chyba Twinportu. Opravil jsem si to ruským způsobem (vyšroubování jednoho šroubu na vakuové jednotce a natočení tak, že bude mít ECU požadované napětí). Když mi auto začne škubat. Tak se za chvíli objeví chyba twinportu a musím s tím pootočit na požadované napětí.

Už to škubalo jenom za nízkých otáček a za studena:
3, při poslechu jsem zjistil, že vynechá za studena jeden válec. Vyměněna zapalovací lišta.

4, Pak mi to začalo škubat, když jsem jel 110km/h trasu 40km na tempomat a vyřadil jsem a sjel z dálničního výjezdu. Motor buď chcípl nebo se klepal jako ratlík, škubal a nechtěl táhnout. Chybu nehlásilo. Dle kontroly hodnot zůstalo zaseklé EGR. Po výměně OK.

5, Teď to škube jenom občas. A to vím, že je vadnou membránou na PCV ventilu. Zvýšená spotřeba oleje a podtlak u olejového víčka. (Mám doma náhradní)

A taky jsem zjistil, že je třeba tento motor točit, když se jede na spotřebu po par tisících km, auto škube a hlásí chyby. Vždycky jsem si to šolichal 55 - 60 km/h na 5. stupeň. Nebo 100-110 km/h na dálnici na tempomat. Zjistil jsem, že je lepší, když jedu 50 na 3. - 4. stupeň. A na dálnici jedu více jak 4000 ot/min. To znamená více jak 140 km/h. A přeřazuji od 3000 ot/m. A motor se snažím držet v otáčkách od 2000. Samozřejmě po zahřátí.

Takže bych možná zkusil udělat dálničního vypalováka. 8-)
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 179tkm
Seat Ibiza 1.4 - 161tkm

Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS

Džejkob
Příspěvky: 7
Registrován: 03 čer 2019, 10:44
Bydliště: Česká Třebová

Re: Škubání a cukání 1.6 77Kw twinport

Příspěvek od Džejkob » 04 čer 2019, 10:55

Díky za tip.
Peru se s tím v podstatě celou dobu..je to trochu otrava, co si budem :D..
Včera jsem vyčistil EGR byl jsem to pak trochu vypálit, je to trochu lepší, ale furt mi to nepřijde ideální.
Auto jsem kupoval se 187tis. km teď tam je nějakách 191tis.
Myslel jsem, že by to mohlo být třeba i palivem, tak jsem hnedka druhou nádž kupoval více oktanový benzíny, ale žádný velký rozdíl nevidím, asi jen v ceně :D, tak snad to aspoň pomůže v pročištění. Auto mám z Itálie po prvním majiteli, takže aspoň že nazažilo výtáčení za studena v zimě.
Na spotřebu nejezdím, než se to uhřeje, tak točím do 2500 ot. po zahřátí řadím mezi 3-4 tis.

Nepomohl by nějaký šetrný proplach motoru? nějaká přísada do oleje, byl měněnej hned po koupi, ale asi ho brzo vyměním zas, aby se to pročistilo..
Jinak co se týče spotřeby oleje, tak dalo by se říct, že v podstatě nic motor nežere, neubyla ještě ani jednotka na rysce - aspoń něco :D.

Jen tedy na expanzče s chladivem je takový film, ale motor netlakuje podle servisu.

Uživatelský avatar
Luigy87
Příspěvky: 103
Registrován: 06 bře 2018, 21:30

Re: Škubání a cukání 1.6 77Kw twinport

Příspěvek od Luigy87 » 06 čer 2019, 11:39

Říkám je to boj s větrnými mlýny. Jsou borci, co za to vyhodily desítky tisíc a nic. :roll:
Když jsem to šolichal a udělal dálničního vypalováka (pedál na podlaze), tak při zapnuté blueetooth diagnostice. Mi stoupala vysoko teplota katalyzátoru max 1100 stupnňu. Po vypalováku víc jak tisícovku to nepřesáhlo. No při 1. vypalováku to nechtělo jet více jako 180 ještě to hodilo chybu P0171. Po vypalováku třetí den jsem dosáhl elektronického omezovače 205 km/h.
Výplach olje asi to na to mít vliv nebude. Já měním olej co 10 000km. Použivám aditivovanou 98 a ještě do toho hodím VIF. Když jsem nedávno měnil ventilové gufera a mě jsem sundanou váčku, tak hlava byla čistá.
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 179tkm
Seat Ibiza 1.4 - 161tkm

Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS

Odpovědět