Ahojte,
ako riesite vymenu brzdovej kvapaliny? Brzdy su easy - vytiahnut z nadrzky staru, natlakovat novou, vypustit na kazdom kolese, hotovo. Lenze co so spojkou?
Mudra knizka Jak na to hovori, ze sa to robi len pomocou pristroja a preto o tom nic nebude pisat .
workshop-manuals.com maju len navod na brzdovu sustavu (tu: http://workshop-manuals.com/vauxhall/as ... for_leaks/ ), ale k spojke sa mi tam nepodarilo nic najst vyhladavacom, niektore casti v sekcii "Clutch and Transmission" ako keby chybaju.
Zatial som nasiel kade tade z roznych zdrojov rozne postupy:
1. len tak vypustit (eh? nedostane sa tam vzduch?),
2. po starom naslapat pedalom a vypustit (toto knizka vyslovene zakazuje),
3. natlakovat z nadrzky ako brzdy a vypustit (toto by bolo asi najjednoduchsie)
4. natlakovat zdola, cize natlacit novu brzdovku cez ventil, aby vytlacila staru do nadrzky (toto predpisuje manual pre Astru J: http://workshop-manuals.com/vauxhall/as ... _bleeding/ )
Ako to robite vy/ako sa to ma naozaj robit? A kde je vlastne na Hcku ventil pre spojku?
Vymena spojkovej kvapaliny?
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: 20 dub 2013, 05:05
Vymena spojkovej kvapaliny?
Opel Astra H, A16XER
- Reklama
- BikerMarius
- Příspěvky: 869
- Registrován: 04 dub 2012, 10:10
- Bydliště: Ústí nad Labem/Liberec
Re: Vymena spojkovej kvapaliny?
je to jen můj nazor
ale asi bych si stím hlavu nelámal. Brzdovka se mění hlavně kvůli brzdám, snižuje se bod varu jak kapalina absorbuje vzdušnou vlchkost. A stím by u spojky neměl být problém. Nádržka je stejna takže postupem času se třeba ta ze spojky smichá s tou novou.
Jinak na mojem je pod baterkou vstup vedení kapaliny do převodvky a na něm odvzdušnovák, ale je třeba aby byl pořád zatopen kapalinou jinak si spojka natahne vzduch. Jednou jsem to dělal a práce nic moc.
ale asi bych si stím hlavu nelámal. Brzdovka se mění hlavně kvůli brzdám, snižuje se bod varu jak kapalina absorbuje vzdušnou vlchkost. A stím by u spojky neměl být problém. Nádržka je stejna takže postupem času se třeba ta ze spojky smichá s tou novou.
Jinak na mojem je pod baterkou vstup vedení kapaliny do převodvky a na něm odvzdušnovák, ale je třeba aby byl pořád zatopen kapalinou jinak si spojka natahne vzduch. Jednou jsem to dělal a práce nic moc.