LPG v A16XER
LPG v A16XER
Pozdravujem vás, ma niekto v tomto motore A16XER namontované LPG , poprosím vas akej značky mate LPG namontované , a nejaké skúsenosti (problém -komplikácie) Mam tento agregat vo svojej Astre H III caravan ,r.v2012 a predajca mi povedal ,že tieto agregáty niesu vhodne na prestavbu ma LPG. Vopred ďakujem.
Opel Astra H caravan 1.6 16V, 85kw,r.v2012
- Reklama
Re: LPG v A16XER
Nema nikto skúsenosti , alebo niekoho znameho s LPG v tomto agregate.
Opel Astra H caravan 1.6 16V, 85kw,r.v2012
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: 21 črc 2011, 17:33
Re: LPG v A16XER
Nazdar, jasně.
Chlape, než založíš nové téma, mrkni kolem sebe!
https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewto ... =43&t=2700
Na 1. stránce dole v tématu: Opel Astra H - přestavba na LPG
Mám najeto cca 50tis., vše super. Spotřeba od počátku 8,15 l/100km, z toho 8% benzín. Musel jsem měnit generátor napětí svíček (takový ten panel, na kterém jsou 4 robertky, co se nasune shora na svíčky). Spojitost s LPG neprokázána. Mám jediný problém. Teplé auto mi startuje napodruhé či napotřetí. To jednoznačně způsobuje LPG řídící jednotka. Pokud jsem zkusil jezdit pouze na benzín, tak auto okamžitě naskočí napoprvé - takže sedla ventilů to nejsou. Podle specialistů plynová řídící jednotka provede do benzínové nějaký zápis, který zapříčiní zablokování přívodu benzínu při dalším startování. Zajímavé je, že ráno po noci nastartuji napoprvé. Věc je momentálně v řešení. Doporučuji BRC nebo LandiRenzo. Pokud chceš kavalitu:
Velké Meziříčí, Opel Dobrovolný, Stanislav Krejčí, 602 773 028
Severní Morava: Bedřich Szotek, 603 487 144, ecogas2@volny.cz (tam jsem přestavoval já).
Robert
Chlape, než založíš nové téma, mrkni kolem sebe!
https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewto ... =43&t=2700
Na 1. stránce dole v tématu: Opel Astra H - přestavba na LPG
Mám najeto cca 50tis., vše super. Spotřeba od počátku 8,15 l/100km, z toho 8% benzín. Musel jsem měnit generátor napětí svíček (takový ten panel, na kterém jsou 4 robertky, co se nasune shora na svíčky). Spojitost s LPG neprokázána. Mám jediný problém. Teplé auto mi startuje napodruhé či napotřetí. To jednoznačně způsobuje LPG řídící jednotka. Pokud jsem zkusil jezdit pouze na benzín, tak auto okamžitě naskočí napoprvé - takže sedla ventilů to nejsou. Podle specialistů plynová řídící jednotka provede do benzínové nějaký zápis, který zapříčiní zablokování přívodu benzínu při dalším startování. Zajímavé je, že ráno po noci nastartuji napoprvé. Věc je momentálně v řešení. Doporučuji BRC nebo LandiRenzo. Pokud chceš kavalitu:
Velké Meziříčí, Opel Dobrovolný, Stanislav Krejčí, 602 773 028
Severní Morava: Bedřich Szotek, 603 487 144, ecogas2@volny.cz (tam jsem přestavoval já).
Robert
Astra H Caravan 1.6, 85 kW, LPG
06/2011
06/2011
Re: LPG v A16XER
Teplé auto mi startuje napodruhé či napotřetí. To jednoznačně způsobuje LPG řídící jednotka. - Ne toto způsobuje benzínová jednotka, která se nevhodně zkalibrovala na nesmyslné časování způsobené jinými vlastnostmi LPG při vyšší teplotě motoru.
Podle specialistů plynová řídící jednotka provede do benzínové nějaký zápis, který zapříčiní zablokování přívodu benzínu při dalším startování. - Specialisté kecají. LPG jednotka neprovádí žádný zápis do ECU motoru.
Zajímavé je, že ráno po noci nastartuji napoprvé. - To je jasné a typicky symptom, protože motor je studený a vždy bude lépe startovat při niží teplotě motoru a při zahřátém je časování délky vstřiku rozhozené.
Celý problém máš v tom, že Ten kdo Ti montoval plyn celou kalibraci systému neprovedl správně. LPG a benzín mají jiné vlastnosti při různých teplotách a tlaku vzduchu. "Specialista" Ti seřídil plyn při studeném motoru a nebral ohledy na zahřátý motor. LPG jednotka má v sobě kalibrační křivku, která mění závislost délky vstřiku LPG na původních hodnotách ECU motoru. Problematika je hodně složitá a je plno veličin, které je nutné zohlednit. Ideální je ladění na brzdě, kvůli různým režimům teplot motoru a zatížení.
Takže doporučuji sledovat okamžité délky vstřiku benzínové jednotky, které po přepnutí na plyn se nesmí rozhodit o více než -+20% Pokud ano je problém v systému dodávky LPG do válců (jiné časování vstřiku LPG s LPG jednotky, nebo nevhodné průměry kalibrovaných trysek ve vstřikovačích).
Pokud je diference větší než +20% při zahřátém motoru, dojde k tomu, že ECU benzínová si myslí, že je směs chudá a přidává a přídává a motor se "přechlastává" a nejde naskočit. Po 5-10 sec ECU zjistí, že je něco špatně a ubere směs a motor po odvětrání naskočí. Horší případ bude, když to bude více -20% tak směs je chudá a hrozí velké riziko zničení motoru a podpálení ventilů.
Tento symptom se projeví zejména v létě při teplém motoru. V zimě nebývá i s teplými starty problém.
Podle specialistů plynová řídící jednotka provede do benzínové nějaký zápis, který zapříčiní zablokování přívodu benzínu při dalším startování. - Specialisté kecají. LPG jednotka neprovádí žádný zápis do ECU motoru.
Zajímavé je, že ráno po noci nastartuji napoprvé. - To je jasné a typicky symptom, protože motor je studený a vždy bude lépe startovat při niží teplotě motoru a při zahřátém je časování délky vstřiku rozhozené.
Celý problém máš v tom, že Ten kdo Ti montoval plyn celou kalibraci systému neprovedl správně. LPG a benzín mají jiné vlastnosti při různých teplotách a tlaku vzduchu. "Specialista" Ti seřídil plyn při studeném motoru a nebral ohledy na zahřátý motor. LPG jednotka má v sobě kalibrační křivku, která mění závislost délky vstřiku LPG na původních hodnotách ECU motoru. Problematika je hodně složitá a je plno veličin, které je nutné zohlednit. Ideální je ladění na brzdě, kvůli různým režimům teplot motoru a zatížení.
Takže doporučuji sledovat okamžité délky vstřiku benzínové jednotky, které po přepnutí na plyn se nesmí rozhodit o více než -+20% Pokud ano je problém v systému dodávky LPG do válců (jiné časování vstřiku LPG s LPG jednotky, nebo nevhodné průměry kalibrovaných trysek ve vstřikovačích).
Pokud je diference větší než +20% při zahřátém motoru, dojde k tomu, že ECU benzínová si myslí, že je směs chudá a přidává a přídává a motor se "přechlastává" a nejde naskočit. Po 5-10 sec ECU zjistí, že je něco špatně a ubere směs a motor po odvětrání naskočí. Horší případ bude, když to bude více -20% tak směs je chudá a hrozí velké riziko zničení motoru a podpálení ventilů.
Tento symptom se projeví zejména v létě při teplém motoru. V zimě nebývá i s teplými starty problém.
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: 21 črc 2011, 17:33
Re: LPG v A16XER
Nazdar!
Skvělé!
Díky za přesnou definici problému!
Tak a teď prosím od teorie k praxi.
Kdo mi to dokáže vyladit a kde?
Měl jsem za to, že větší odborníky než Szotka z Horní Suché a Opel Dobrovolný ve Velkém Meziříčí již neseženu.
Dík za odpověď!
Robert
Skvělé!
Díky za přesnou definici problému!
Tak a teď prosím od teorie k praxi.
Kdo mi to dokáže vyladit a kde?
Měl jsem za to, že větší odborníky než Szotka z Horní Suché a Opel Dobrovolný ve Velkém Meziříčí již neseženu.
Dík za odpověď!
Robert
Astra H Caravan 1.6, 85 kW, LPG
06/2011
06/2011
Re: LPG v A16XER
no nejlépe ti to vyladí ten kdo ti ten LPG montoval,pokud jsi to dovezl je nejlepší najít někhoo kdo montuje stejný systém v ČR. Ono co jiný systém to jiné podmínky
Miluji svou vodní dýmečku...jedna z mála žen, na které bych nedal v životě dopustit.Nikdy mě nepodvede, nehádám se s ní.. Jen někdy škoda, že kouřím já jí a né ona mě!
Re: LPG v A16XER
Zdravím všetkých,Skrolant píše:Takže doporučuji sledovat okamžité délky vstřiku benzínové jednotky, které po přepnutí na plyn se nesmí rozhodit o více než -+20% Pokud ano je problém v systému dodávky LPG do válců (jiné časování vstřiku LPG s LPG jednotky, nebo nevhodné průměry kalibrovaných trysek ve vstřikovačích).
Pokud je diference větší než +20% při zahřátém motoru, dojde k tomu, že ECU benzínová si myslí, že je směs chudá a přidává a přídává a motor se "přechlastává" a nejde naskočit. Po 5-10 sec ECU zjistí, že je něco špatně a ubere směs a motor po odvětrání naskočí. Horší případ bude, když to bude více -20% tak směs je chudá a hrozí velké riziko zničení motoru a podpálení ventilů.
mám LPG značky BRC namontované do A16XER len mesiac, takže ešte len skúšam a snažím sa príšt na to, ako predídem prepáleným sedlám ventilov.
Teraz som objavil Android aplikáciu TorquePro, z ktorej som získal tieto údaje na jednej krátkej ceste. Je hodnota "Fuel Trim % Short Term" totožná s tou okamžitou dĺžkou vstreku benzínovej jednotky, ktorý spomína Skrolant? Kolíše mi medzi -15% a +20%: rozumiem tomu dobre, že toto by ešte mohlo byť v rámci bezpečných limitov?
Stačí mi toto sledovať, a ustrážiť medzi -20% a +20%, aby sa mi sedlá ventilov časom neprepálili?
Domazávanie nemám, bol by som vďačný za každú radu. Ďakujem!
Opel Astra H Caravan 1.6, 85 kW, LPG
Re: LPG v A16XER
Pozdravujem poprosím Vas o vaše skúsenosti a postrehy LPG montáže v motore A16XER , aké značky mate LPG namontované. Vopred dakujem.
Opel Astra H caravan 1.6 16V, 85kw,r.v2012