Ahoj všem,
mám následující problém (Astra H, 1,7 CDTI 94000km 2006 74kw:
při jízdě do Chorvatska minulý rok se mi stalo, že mi auto najednou při delší jízdě (nad 140 km) skočilo do nouzového režimu a ztratilo výkon. Někdy se samo "chytlo" a někdy jsem musel vypnout klíček, aby se chyba vyrestartovala a pak jelo zase dál, ale jen přibližně 10 min. Na cestě zpět to dělalo také, ale již i při rychlosti 100km/hod (většinou např. při táhlé zatáčce apod.). Při "garančce" se vyměnil naftový filtr (byl do půlky úplně černý, měním ho každý rok), protože v řídící jednotce nebyla žádná chyba. Celý rok jsem jezdil bez problémů, žádný nouzový ani jiný problém. Po roce jsem tedy vyjel opět do Chorvatska a celých 850 km bez problémů a tak jsem si řekl, že to asi bylo tím naftovým filtrem. Omyl, jel jsem 100km na výlet po dálnici a ouhle nouzový režim, celkem za těch 200km 2x. Zpět do Čech mi to udělalo asi 12x, nouzový režim mi pak "skákal" bez ohledu na rychlost, ale ne pod 100km/hod. Když jsem vyjel na D1 tak to udělalo asi 2x a pak jsem celých 120 km jel nepřetržitě mezi 140-170 a bez problémů. Do teďka mi to neudělalo, ačkoliv mu dávám "kouř". Ale na řídící jednotce byla již zmíněná chyba P0500 Signál rychlosti jízdy Porucha funkce. Nevíte někdo jak na to? Nebo co by to mohlo být?
Mnohokrát děkuji za rady.
P0500 Signál rychlosti jízdy Porucha funkce
- Reklama
Re: P0500 Signál rychlosti jízdy Porucha funkce
Ahoj všem,
prozatím jsem bez problémů, ale nerad bych to "zakřičel.
Problémy, které zde popisuji, začaly v roce 2010 poprvé na dovolené v Chorvatsku, ale po návratu mi to už neudělalo. Chyba se vrátila až následující rok a to zase až v Chorvatsku. Zajímavé bylo, že při noční cestě tam (900 km) to neudělalo, ale ve chvíli kdy jsem asi po 5 dnech vyjel, na dálnici se chyba projevila. Poté jsem se s touto chybou potýkal na zpáteční cestě asi 5x. Vždy se tato chyba projevovala jen na dálnicích. Nicméně až do února tohoto roku se chyba neprojevovala a až právě někdy v únoru mi to udělalo už i při prudším rozjezdu (na dvojku jsem to točil k 4000 otáčkám). Auto mi u nás jeden "fachman" napíchl na diagnostiku, kde to furt ukazovalo na poruchu senzoru rychlosti jízdy, ovšem již zde zmíněné senzory rychlosti jízdy, které jsou v kolech, podle diagnostiky byly v pořádku. Diagnostika nic zásadního neodhalila, ačkoliv byla velmi podrobná. Jediné co ukazovala, bylo, že a to nevím přesně "špatná" dodávka nafty?, ale prý to není až tak zásadní. No prostudoval jsem všechno co na "netu" bylo a začal jsem do nafty každý třetí tankování (tankuji jen půl nádrže) přidávat STP čistič a nechal jsem vyčistit "egr" ventil. Od té doby ho občas vytáčím a chyba se zatím neprojevila.
Tankuji jen u AGIPU, ale zjistil jsem, že naftový filtr se musí měnit každý rok a vždy je z 20 procent "černý".
Nevím, jestli to je tím tankováním na hranicích či v Chorvatsku, ale když jsem jeden rok po příjezdu z Chorvatska filtr ihned nechal vyměnit (byl z 50% černý) a další rok před Chorvatskem ho znovu vyměnil, byl čistý.
prozatím jsem bez problémů, ale nerad bych to "zakřičel.
Problémy, které zde popisuji, začaly v roce 2010 poprvé na dovolené v Chorvatsku, ale po návratu mi to už neudělalo. Chyba se vrátila až následující rok a to zase až v Chorvatsku. Zajímavé bylo, že při noční cestě tam (900 km) to neudělalo, ale ve chvíli kdy jsem asi po 5 dnech vyjel, na dálnici se chyba projevila. Poté jsem se s touto chybou potýkal na zpáteční cestě asi 5x. Vždy se tato chyba projevovala jen na dálnicích. Nicméně až do února tohoto roku se chyba neprojevovala a až právě někdy v únoru mi to udělalo už i při prudším rozjezdu (na dvojku jsem to točil k 4000 otáčkám). Auto mi u nás jeden "fachman" napíchl na diagnostiku, kde to furt ukazovalo na poruchu senzoru rychlosti jízdy, ovšem již zde zmíněné senzory rychlosti jízdy, které jsou v kolech, podle diagnostiky byly v pořádku. Diagnostika nic zásadního neodhalila, ačkoliv byla velmi podrobná. Jediné co ukazovala, bylo, že a to nevím přesně "špatná" dodávka nafty?, ale prý to není až tak zásadní. No prostudoval jsem všechno co na "netu" bylo a začal jsem do nafty každý třetí tankování (tankuji jen půl nádrže) přidávat STP čistič a nechal jsem vyčistit "egr" ventil. Od té doby ho občas vytáčím a chyba se zatím neprojevila.
Tankuji jen u AGIPU, ale zjistil jsem, že naftový filtr se musí měnit každý rok a vždy je z 20 procent "černý".
Nevím, jestli to je tím tankováním na hranicích či v Chorvatsku, ale když jsem jeden rok po příjezdu z Chorvatska filtr ihned nechal vyměnit (byl z 50% černý) a další rok před Chorvatskem ho znovu vyměnil, byl čistý.
- Frydex
- Moderátor
- Příspěvky: 2755
- Registrován: 04 kvě 2008, 19:13
- Bydliště: Ostrava jak Cyp
- Kontaktovat uživatele:
Re: P0500 Signál rychlosti jízdy Porucha funkce
Mám nápad... nejezdi do Chorvatska, to tomu autu vyloženě nesvědčí..
No a vážneji... Podíval bych se spíš na nějaký snímač otáček, buď kliky, nebo vačky...
No a vážneji... Podíval bych se spíš na nějaký snímač otáček, buď kliky, nebo vačky...
Frydexova Černá Mamba 1,7 CDTi 92Kw
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
Re: P0500 Signál rychlosti jízdy Porucha funkce
Chyba P0500 podle mých zkušeností nic nezpůsobuje. Spíš bych to viděl na čidlo klikového hřídele a jeho výpadky při určité rychlosti a teplotě motoru.
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301
Re: P0500 Signál rychlosti jízdy Porucha funkce
Tak jsem nakonec musel koupit turbo, protože mi odešlo. V servise mi ho vyměnili, ale jejich nákup na turbiny.cz byla katastrofa, již od počátku, kdy mi auto vrátili, tak mělo divný zvuk, tak tam mechanik volal a prý ať to vydržíme přes 1000 km, ono se to uklidní. Pěkně kecali, ujel jsem 1400 km a normálně se rozsypalo. Záruka se nevztahovala, podle nich za to mohl mechanik. Vůbec nebrali v potaz, že to bylo špatné turbo již od nich, a bezpochyby bylo. Na turbopower mechanik za svoje koupil nové, není slyšet, auto jede, chyby nehlásí. Když se mi při 120 000 km podělalo původní, tak to házelo chybu P0500 furt, ale hřídel neměla vůli, jen houkalo jako sova. To turbo z turbiny.cz fučelo hned při prvním nastartování a po 1300 km začalo vydávat zvuky jako tuberák a během 5 km skapalo, ale hned při první jízdě to hodilo chybu P0500, se kterou jsem se potýkal. Zatím tedy turbo z turbopower maká, je tichý a nehází chyby. Tak doufám, že to bude dobrý.
https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewto ... =13&t=6623
https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewto ... =13&t=6623