Odlučovač pevných částic
- swabel
- Příspěvky: 2166
- Registrován: 14 čer 2009, 02:14
- Bydliště: Tvrdošín - SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odlučovač pevných částic
Je to vidiet zospodu al. na stitku na dverach...
Insignia ST A20DTH OPC Line AT + Chip, VECTRA C CARAVAN Z19DTH AT - ex, VECTRA C GTS Z19DTH AT - ex , Zafira B OPC - ex, Astra H Caravan OPC Line 2 - ex
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK
- Reklama
Re: Odlučovač pevných částic
Na jakém štítku???swabel píše:Je to vidiet zospodu al. na stitku na dverach...
Zafira 1,9CDTI (110kW) .....
Re: Odlučovač pevných částic
Dnes som zistil, po príjazde domov, že sa mi začal vypalovať PDF filter a to bez varovania kontrolkou žhavenia, ktorá mimochodom nikdy nesvietila. Motor začal trocha ináč ísť a spotreba na mieste, namiesto 0,4-0,5l, bola okolo 3,0l. Samozrejmosťou bol aj čudný, nezvyklý smrad okolo auta. Najskôr som chvíľu držal otáčky na mieste okolo 2000, ale potom som to prebehol cca 5 km a všetko sa upokojilo, spotreba sa vrátila do pôvodných hodnôt. Takže je treba si všímat, pokiaľ Vám nijako nesignalizuje začiatok vypaľovania, hlavne palubný PC a údaj o okmžitej spotrebe pri príjazde na miesto, kde chcete parkovať. Mám VeCe 1,9 CDTi 110 kw
Opel Astra F caravan 1,8l 16v - ex
Opel Vectra C caravan 1,9 CDTi, motor Z 19 DTH
Diagnostika a programovanie pomocou OP COM
Opel Vectra C caravan 1,9 CDTi, motor Z 19 DTH
Diagnostika a programovanie pomocou OP COM
Re: Odlučovač pevných částic
Zdravím a pozdravuji
potřeboval bych "malou informaci", ale napřed co se nám s naší Astrou poslední dobou děje:
Po vánocích jsem jely na návštěvy a po ujetí cca. 500 - 600 m od domova vyskočila chyba (kontrolka). Zastavil jsem a koukám na číslo poruchy ECN 190158. Ještě ten den jsem hledal všude možně informace - Porucha DPF filtru. Další podrobnosti jsem bohužel nenašel, něco bylo na PL Astra H fóru, ale moc mi to nepomohlo.
Po opětovném nastartování kontrolka nezhasla, tak jsem měl celkem bobky. Ten den jsme ještě trochu popojížděly a vracely se domu a už se znovu kontrolka nerozsvítila, pouze při té první jízdě.
Trochu jsem to sváděl na mráz (bylo -13°C).
Po novém roce se to stalo znovu, asi po 2 km jsem zastavil na semaforech a vypnul motor. Po nastartování kontrolka zhasla a od té doby nic. Ten den taky mrzlo (sice jen -4,5°C) ale zase mě to utvrdilo v mé verzi o mrazu. Což je samozřejmě blbost.
Problém je v tom, že si myslím, že na Astře ASI žádný DPF filtr nemám.
Proč:
- koukal jsem do papírů k autu (dovoz ojetiny z D) a nikde tam žádná poznámka není (je to taková ta přeložená A4ka s údajema o parametrech auta (tuším na origo papíře Opel). V českým techničáku to taky není (ale to se dá předpokládat),
- po prostudování tohoto fóra jsem šahal do výfuku - saze tam jsou
- dále jsem si včera snažil před barákem lehnout pod auto - v prostřední části výfukového systému sice "silnější část" je, ale to by měl být katalyzátor, navíc žádný "2 trubky" do toho nevedou. Jen jedna a ta je předpokládám k lambdasondě.
- nikdy jsme nezaznamenaly, že by to "vypalovalo" DPF filtr (od koupi auta najeto už přes 8.000km)
- vůbec jsem nezaznamenaly žádný přechod do poruchy - omezení výkonu, ani trošku
Proč ASI:
- po studiu fóra jsem zjistil, že nejsem sám kdo to nepozná, bohužel nemám palubní PC a tak nemůžu sledovat on-line spotřebu,
- pod auto jsem si lehnout pořádně nemohl a když jsem viděl obrázek toho DPF filtru, tak jsem ty "trubky" asi ani vidět nemohl, připadlo mi, že jdou horem hned pod kastlí,
- když se to stalo, pokaždý jsme vezly naše malé dcerky (musíme pěkně piánko, jedna přímo nesnese jízdu autem - nevolnost), takže omezení výkonu by asi nebylo ani tak znát, ale pokaždý musíme do dost prudkýho kopce a tam bych to měl poznat.
Včera se to ještě zkomplikovalo další poruchou, drahé polovičce při cestě na nákup naskočila chyba ECN 04005A. Takže budeme řešit repas/výměnu EGR ventilu.
Ale zase žádnej přechod do poruchy, žádné omezení výkonu, vůbec nic. Hasila si to kousek mimo město a když jede sama, předpisovou rychlostí moc nejezdí.
Co myslíte, mám ho tam, nebo ne?????
Žena je na mateřský a jestli bych s tím EGR ventilem měl ještě řešit ten DPF fitr, nedej bože jeho výměnu, tak to auto radši pošlu ze skály.
Předem díky moc za rady...
potřeboval bych "malou informaci", ale napřed co se nám s naší Astrou poslední dobou děje:
Po vánocích jsem jely na návštěvy a po ujetí cca. 500 - 600 m od domova vyskočila chyba (kontrolka). Zastavil jsem a koukám na číslo poruchy ECN 190158. Ještě ten den jsem hledal všude možně informace - Porucha DPF filtru. Další podrobnosti jsem bohužel nenašel, něco bylo na PL Astra H fóru, ale moc mi to nepomohlo.
Po opětovném nastartování kontrolka nezhasla, tak jsem měl celkem bobky. Ten den jsme ještě trochu popojížděly a vracely se domu a už se znovu kontrolka nerozsvítila, pouze při té první jízdě.
Trochu jsem to sváděl na mráz (bylo -13°C).
Po novém roce se to stalo znovu, asi po 2 km jsem zastavil na semaforech a vypnul motor. Po nastartování kontrolka zhasla a od té doby nic. Ten den taky mrzlo (sice jen -4,5°C) ale zase mě to utvrdilo v mé verzi o mrazu. Což je samozřejmě blbost.
Problém je v tom, že si myslím, že na Astře ASI žádný DPF filtr nemám.
Proč:
- koukal jsem do papírů k autu (dovoz ojetiny z D) a nikde tam žádná poznámka není (je to taková ta přeložená A4ka s údajema o parametrech auta (tuším na origo papíře Opel). V českým techničáku to taky není (ale to se dá předpokládat),
- po prostudování tohoto fóra jsem šahal do výfuku - saze tam jsou
- dále jsem si včera snažil před barákem lehnout pod auto - v prostřední části výfukového systému sice "silnější část" je, ale to by měl být katalyzátor, navíc žádný "2 trubky" do toho nevedou. Jen jedna a ta je předpokládám k lambdasondě.
- nikdy jsme nezaznamenaly, že by to "vypalovalo" DPF filtr (od koupi auta najeto už přes 8.000km)
- vůbec jsem nezaznamenaly žádný přechod do poruchy - omezení výkonu, ani trošku
Proč ASI:
- po studiu fóra jsem zjistil, že nejsem sám kdo to nepozná, bohužel nemám palubní PC a tak nemůžu sledovat on-line spotřebu,
- pod auto jsem si lehnout pořádně nemohl a když jsem viděl obrázek toho DPF filtru, tak jsem ty "trubky" asi ani vidět nemohl, připadlo mi, že jdou horem hned pod kastlí,
- když se to stalo, pokaždý jsme vezly naše malé dcerky (musíme pěkně piánko, jedna přímo nesnese jízdu autem - nevolnost), takže omezení výkonu by asi nebylo ani tak znát, ale pokaždý musíme do dost prudkýho kopce a tam bych to měl poznat.
Včera se to ještě zkomplikovalo další poruchou, drahé polovičce při cestě na nákup naskočila chyba ECN 04005A. Takže budeme řešit repas/výměnu EGR ventilu.
Ale zase žádnej přechod do poruchy, žádné omezení výkonu, vůbec nic. Hasila si to kousek mimo město a když jede sama, předpisovou rychlostí moc nejezdí.
Co myslíte, mám ho tam, nebo ne?????
Žena je na mateřský a jestli bych s tím EGR ventilem měl ještě řešit ten DPF fitr, nedej bože jeho výměnu, tak to auto radši pošlu ze skály.
Předem díky moc za rady...
Astra H Caravan 1,9 CDTI Z19DT (88kW 8V) - 2005
Re: Odlučovač pevných částic
Jarodd
Čau v poslednej časti sa k tebe pridávam auto mám polroka a už dnes platím opravu za 20 tisíc KČ ....ale k tomu ventilu ja som nikdy nezaznamenal že by to vypalovalo a mam najazdené s autom tiež tak 5 tisíc km ale ten ventil tam je ,potvrdili mi to v servise.....a tiež nemám PP ,teda už mám ,auto mi zo servisu príde i s aktivovaným PP a preto si to teraz už môžem skontrolovať.
A aktivácia ma vyšla na 400 Kč ,čiže sa to oplatí a budeš vedieť či proces prebieha alebo nie.
A ešte jedna vec ,vidím že máš tak isto ako ja 1,9cdti 2005 (čiže možno tiež máš poruchu ako ja a to : https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewt ... f=33&t=813.
Nechcem ta ale strašiť ,ale hovorili mi že ak je to tiahlo vypadnuté môže to práve mať vplyv na ten ventil...tak zhoď plastový kryt motoru a mrkni na to táhlo
Čau v poslednej časti sa k tebe pridávam auto mám polroka a už dnes platím opravu za 20 tisíc KČ ....ale k tomu ventilu ja som nikdy nezaznamenal že by to vypalovalo a mam najazdené s autom tiež tak 5 tisíc km ale ten ventil tam je ,potvrdili mi to v servise.....a tiež nemám PP ,teda už mám ,auto mi zo servisu príde i s aktivovaným PP a preto si to teraz už môžem skontrolovať.
A aktivácia ma vyšla na 400 Kč ,čiže sa to oplatí a budeš vedieť či proces prebieha alebo nie.
A ešte jedna vec ,vidím že máš tak isto ako ja 1,9cdti 2005 (čiže možno tiež máš poruchu ako ja a to : https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewt ... f=33&t=813.
Nechcem ta ale strašiť ,ale hovorili mi že ak je to tiahlo vypadnuté môže to práve mať vplyv na ten ventil...tak zhoď plastový kryt motoru a mrkni na to táhlo
HONDA CIVIC 1,8 VTEC - 2008
EX - Opel Astra H 1,9 CDTI 88KW - rok 2005
EX - Opel Astra H 1,9 CDTI 88KW - rok 2005
Re: Odlučovač pevných částic
Adriano2
To jsi mě pěkně postrašil. Jestli dobře rozumím tvé závadě, tak díky tomu vypadlému táhlu by mi mohl odejít jak ten DPF filtr, tak se zas... EGR ventil. A k tomu ještě řešit investice, co jsi měl Ty (sání + motůrek).
Kryt motoru si bohužel sám nesundám, nemám na to potřebnej vercajk. Asi. Nekoukal jsem na přichycení, ale tušim, že tam sou ty šrouby s hvězdicovou hlavou
Ale nevím jestli to bude to samí ... podle RomanaK (jak zde psal) se jedná o nejčastější závady šestnáctiventilovejch motorů. Já mám 8V.
Jak podle označení motoru od výrobce, tak i podle místa nalejvání oleje (vlevo když koukám na motor ze předu).
Proto si nejsem jistej ani tím, jestli mám ten DPF filtr. Byla by to pro mě moc velká investice, a nedej bože mít to co máš Ty. Ten zmiňovanej EGR ventil řešit musim, to vim. Holt se po čase zasere, s tim se nedá nic dělat.
Pořád mě trápí ten DPF filtr. A jet do Opla, vypláznout nevim co, aby mi řekli "Máš ho tam", zatím nechci.
Až pojedu na repasi/výměnu EGR ventilu (v panelákový koupelně si ho asi nevyčistim), tak jim řeknu, ať se kouknou pod ten kryt motoru a to táhlo zkontrolujou.
Zatim budu nepojízdnej.
To jsi mě pěkně postrašil. Jestli dobře rozumím tvé závadě, tak díky tomu vypadlému táhlu by mi mohl odejít jak ten DPF filtr, tak se zas... EGR ventil. A k tomu ještě řešit investice, co jsi měl Ty (sání + motůrek).
Kryt motoru si bohužel sám nesundám, nemám na to potřebnej vercajk. Asi. Nekoukal jsem na přichycení, ale tušim, že tam sou ty šrouby s hvězdicovou hlavou
Ale nevím jestli to bude to samí ... podle RomanaK (jak zde psal) se jedná o nejčastější závady šestnáctiventilovejch motorů. Já mám 8V.
Jak podle označení motoru od výrobce, tak i podle místa nalejvání oleje (vlevo když koukám na motor ze předu).
Proto si nejsem jistej ani tím, jestli mám ten DPF filtr. Byla by to pro mě moc velká investice, a nedej bože mít to co máš Ty. Ten zmiňovanej EGR ventil řešit musim, to vim. Holt se po čase zasere, s tim se nedá nic dělat.
Pořád mě trápí ten DPF filtr. A jet do Opla, vypláznout nevim co, aby mi řekli "Máš ho tam", zatím nechci.
Až pojedu na repasi/výměnu EGR ventilu (v panelákový koupelně si ho asi nevyčistim), tak jim řeknu, ať se kouknou pod ten kryt motoru a to táhlo zkontrolujou.
Zatim budu nepojízdnej.
Astra H Caravan 1,9 CDTI Z19DT (88kW 8V) - 2005
Re: Odlučovač pevných částic
kdyt motoru je na šrouby? Ja neviem mne to držia také gumičky ten plast v pohode dám ručne dole ...a keď dáš dole plast tak vidíš už pekne celý motor a vidíš aj na tiahlo či je vypadnuté.Nechcel som ťa postrašiť,bohužial tiež som na to prišiel náhodou bez žiadnych chýb.A taktiež niesom milionár a dosť to naštrbilo môj rozpočet ....ale chcel som ti len pomôcť. A inak ty máš 2005ku a 8V 1,9ku? ja som myslel že az novšie sa robili 8V
HONDA CIVIC 1,8 VTEC - 2008
EX - Opel Astra H 1,9 CDTI 88KW - rok 2005
EX - Opel Astra H 1,9 CDTI 88KW - rok 2005
Re: Odlučovač pevných částic
Naopak, já Ti moc děkuju za radu.
Kryt motoru jsem nezkoumal. Šrouby jsem jen předpokládal. Jestli je to takhle, tak to asi ještě dneska zkontroluju.
Ten motor tam skutečně je. Datům výrobce "musím" věřit. Orientuju se i podle toho nalévání oleje. Ale sám Opel měl asi ze začátku hokej se značením. Když jsem auto kupoval, hledal jsem tu nějaký info a byl v tom trochu zmatek.
Jinak podle jedný tabulky zde, se tam tenhle motor dává od 09/2005. Já ho mám přihlášený od 11/2005.
Kryt motoru jsem nezkoumal. Šrouby jsem jen předpokládal. Jestli je to takhle, tak to asi ještě dneska zkontroluju.
Ten motor tam skutečně je. Datům výrobce "musím" věřit. Orientuju se i podle toho nalévání oleje. Ale sám Opel měl asi ze začátku hokej se značením. Když jsem auto kupoval, hledal jsem tu nějaký info a byl v tom trochu zmatek.
Jinak podle jedný tabulky zde, se tam tenhle motor dává od 09/2005. Já ho mám přihlášený od 11/2005.
Astra H Caravan 1,9 CDTI Z19DT (88kW 8V) - 2005
Re: Odlučovač pevných částic
Díky Vojtovi už z VIN kódu vím, že tam DPFko mám.
Teď se snažím zjistit, co by mohla být porucha ECN 190.158.
Byl jsem nucenej kouknout i na rumunský fórum, ale googletranslator to nějak nezvládá.
Tak uvidíme.
Teď se snažím zjistit, co by mohla být porucha ECN 190.158.
Byl jsem nucenej kouknout i na rumunský fórum, ale googletranslator to nějak nezvládá.
Tak uvidíme.
Astra H Caravan 1,9 CDTI Z19DT (88kW 8V) - 2005
Re: Odlučovač pevných částic
... SKUS TOTO VLAKNO https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewt ... f=14&t=237
Opel Astra J ST 1,4T 103kw LPG ( A14NET ), 12/2013
Opel Astra H, hatchback, 1,9 CDTi, 88 kw, Z19DT, r.v. 3/2006
Opel Astra H, hatchback, 1,9 CDTi, 88 kw, Z19DT, r.v. 3/2006