Modul Komfortní Jednotky - MKJ (dříve "Teploměr vody")

Od klimatizace až po xenony
Odpovědět

Koupíš si tento modul od Pepase?

Ano
118
61%
Ne
25
13%
Nevím
50
26%
 
Celkem hlasů: 193

PepaS
Příspěvky: 911
Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
Bydliště: Lysá nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")

Příspěvek od PepaS » 02 dub 2012, 22:23

milosh píše:Pak ti z Otasem kazdy zaplatime petipivo :mrgreen:
že já nebydlím v ÚnL :D.
http://www.PepaS.cz - vše o češtině, slovenštině a o Modulu Komfortní Jednotky pro OPEL

Reklama
 

Uživatelský avatar
Oťas
Příspěvky: 1507
Registrován: 19 dub 2010, 20:56
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")

Příspěvek od Oťas » 02 dub 2012, 22:39

milosh píše:Pak ti z Otasem kazdy zaplatime petipivo :mrgreen:
jasnýýýý ..... :lol: :lol: :lol:
Astra H 1.9CDTI Enjoy 88kW / 280Nm kombi, nyní 104,3kW / 321Nm, Bi-xenon, bez DPF, EGR-OFF - teda přiškrcen...
OP-COM k dispozici
Astra G 1.6 16V hatchback,xenon,EGR-OFF

PETEE
Příspěvky: 16
Registrován: 01 říj 2011, 13:27
Bydliště: Záhorie

Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")

Příspěvek od PETEE » 04 dub 2012, 08:34

Má niekto MKJ v okrese Senica?
Mohli by sme to spolu poslať na aktualizáciu FW.
ASTRA H 1,4 2005

Uživatelský avatar
Halis
Příspěvky: 209
Registrován: 30 srp 2011, 20:51
Bydliště: Mělník

Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")

Příspěvek od Halis » 05 dub 2012, 16:23

Dnes se mi stala podivná věc. Při cestě domu jsem udělal 5.minutovou zastávku na nákup materiálu. Při rychlém pokusu o start se motor zachoval jako kdyby byla baterie bez šťávy nebo se poroučely uhlíky ve startéru. Při druhém pokusu jsem nechal nejprve všechny kontrolky zhasnout a teprve potom bez problému nastartoval. Ihned jsem navolil MKJ na okno diagnostiky, abych viděl v jakém stavu je baterie a zda se nabíjí. Ukázalo mi to 13,4V a BATERIE 100%. Žádné běhající kostičky se nekonaly... Potom jsem za jízdy v MKJ roloval na DPF monitor= nic. Prostě mi to tu volbu přeskočilo. Zkoušel jsem to několikrát a se stejným výsledkem. MKJ mi přitom ukazovala vše ostatní normálně bez problémů. Doma při vypnutí motoru jsem si všiml, že nápis ECN na tachometru zmizel a jsou zobrazeny denní ujeté kilometry. Zdali se to událo po vypnutí motoru či ještě za jízdy, nevím. Tím směrem se nekoukám- pouze při psaní knihy jízd.
Provedl jsem tedy demontáž a zpětnou montáž MKJ se synchronizací a zatím to běhá bez problému i DPF. Uvidím, co se bude dít dále.
Opel Zafira B, Z19DTH, 2006

Obrázek

PepaS
Příspěvky: 911
Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
Bydliště: Lysá nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")

Příspěvek od PepaS » 05 dub 2012, 21:49

MKJ vždy po probuzení (= oživení palubních jednotek vozu) provádí identifikaci modelu vozu (A-H / Z-B či V-C) z VIN a následně detekci typu motoru. Na základě těchto údajů MKJ komunikuje s příslušnými jednotkami a také povoluje např. DPF monitor.

A co se tedy asi stalo, resp. mohlo stát v tvém případě:

1) po zapnutí zapalování se MKJ probudilo a pokoušelo se z řídící jednotky motoru přečíst VIN kód vozu a jelikož napětí v síti bylo nízké, nestabilní (?), ŘJ motoru nebyla zcela funkční a do MKJ neposlala odpověď na žádost o čtení VINka nebo byla komunikace při čtení VINka přerušena např. výpadkem ŘJ motoru či jiné jednotky

2) následně MKJ již úspěšně přečetlo z ŘJ typ motoru (ten se čte po 1,5 s od čtení VINka), ale jelikož VIN bylo v MKJ neplatné (čte se pouze jednou a čtení neproběhlo korektně), nastavil se režim bez DPF monitoru – proto byla zašedlá položka DPF monitor

3) v okně diagnostiky se zobrazuje stav akumulátor jako přeskakující čtverečky (symbolicky znázorněno dobíjené baterie) pokud je síťové napětí větší než 13,0 V a motor se točí. MKJ tedy musí znát stav otáček a jelikož v našem případě MKJ neví, v jakém autě sedí (nezná VIN), tak ani nečte z budíků otáčky (u A-H a V-C jsou různé verze budíků s různými verzemi komunikačních protokolů, proto než MKJ začne s budíky komunikovat, musí vědět s kým má tu čest). A jelikož se nečetly otáčky, MKJ nevědělo, že se motor točí a proto místo čtverečků zobrazilo 100 %, i když podle hodnoty napětí (13,5 V) motor už točil a akumulátor se dobíjel

Ve stručnosti: MKJ po zapnutí zapalování nedokázalo z ŘJ motoru přečíst VIN kód, vše ostatní už bylo pouze důsledkem nepřečtení VINka. Proč se nepodařilo přečíst VIN kód nevím, ale dával bych to do souvislost s „mrtvým“ spouštěním motoru jak si ho popsal.

Jak jsem psal, MKJ po každém probuzení dělá úvodní sken, tj. v tvém případě by stačilo, kdybys vše vypnul, počkal cca. 30 sekund – auto usne a sním i MKJ. Po opětném zapnutí zapalování by MKJ znovu četlo VIN a pokud by ŘJ motoru komunikovala korektně, vše by se vrátilo k normálu. Samozřejmě tvoje řešení je také řešení, ale nebylo nutné.

Ještě k tomu stavu akumulátoru: hodnotit stav nabití je ideální po min. 1 hodině bez dobíjení a s minimální zátěží (vše vypnuté krom rádia). Ideálně např. ráno po nástupu do vozu pouze zapnout rádio a podívat se na stránku diagnostiky MKJ. Jakmile se akumulátor začne dobíjet a následně se vypnete motor a ihned se podíváte na napětí akumulátor, bude jeho napětí vyšší, resp. jeho stav nabití, než skutečně je – v podstatě toto nemá valnou vypovídací hodnotu; ideálně po ránu nebo po delší době klidu…

Ještě by také bylo zajímavé zkontrolovat přesnost měření síťového napětí – ti kdož mají nějaký slušný multimetr mohou porovnat napětí změřené přímo na svorkách akumulátoru s napětím zobrazovaným MKJ. Zase je nutné provádět toto měření pouze se zapnutým rádiem; zatím jsem toto kontroloval na dvou autech (A-H a Z-B) a sedělo to přesně. MKJ jako takové měří napět velmi přesně (chyba < 0,1%), ale může se projevit vliv úbytků napětí na napájecí kabeláži vedoucí do diagnostické zásuvky
http://www.PepaS.cz - vše o češtině, slovenštině a o Modulu Komfortní Jednotky pro OPEL

Uživatelský avatar
Oněgin
Příspěvky: 160
Registrován: 06 črc 2011, 15:03
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")

Příspěvek od Oněgin » 08 dub 2012, 08:50

Já měl podobný problém s nezobrazováním se DPF, přestože jsem neměl "rychlý" start. Jezdil jsem s tím 3 dny a když se to nespravilo, MKJ jsem vyjmul, dal zpátky, znovu nakonfiguroval a zase šlape.
Zafira B Sport, 1,9 CDTI, 110 kW, Cosmo, panorama, DVD 90 NAVI, MKJ, adapt. xenony, park. asistent, vyhř. sedačky, flex lišty atd. r.v. 2006
Daewoo Nubira Wagon, 1,6 16V, 77 kW, r.v. 1998

PepaS
Příspěvky: 911
Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
Bydliště: Lysá nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")

Příspěvek od PepaS » 08 dub 2012, 18:01

zeptám se asi hloupě, ale nedeaktivoval si DPF monitor v nastavovacím menu?
http://www.PepaS.cz - vše o češtině, slovenštině a o Modulu Komfortní Jednotky pro OPEL

miky_5
Příspěvky: 656
Registrován: 26 úno 2011, 19:50
Bydliště: Bratislava

Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")

Příspěvek od miky_5 » 11 dub 2012, 20:08

ludia v okoli Ba.
nabuduci tyzden sa chystam polsat svoju MKJ na prepalenie. kto bude chciet poslat tiez nech sa ozve.
neberte zivot vazne aj tak z neho nevyviaznete zivy

astra 1.7cdti 74kw
kadett Gsi

Uživatelský avatar
Oněgin
Příspěvky: 160
Registrován: 06 črc 2011, 15:03
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")

Příspěvek od Oněgin » 12 dub 2012, 07:13

PepaS píše:zeptám se asi hloupě, ale nedeaktivoval si DPF monitor v nastavovacím menu?
Nee, navíc jsem jej měl v menu šedé, když jsem jej chtěl aktivovat.
Zafira B Sport, 1,9 CDTI, 110 kW, Cosmo, panorama, DVD 90 NAVI, MKJ, adapt. xenony, park. asistent, vyhř. sedačky, flex lišty atd. r.v. 2006
Daewoo Nubira Wagon, 1,6 16V, 77 kW, r.v. 1998

PepaS
Příspěvky: 911
Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
Bydliště: Lysá nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")

Příspěvek od PepaS » 12 dub 2012, 10:22

myslíš zašedlou položku „aktivovat DPF monitor“ v okně Nastavení? Pokud v okně Nastavení není zaškrtnutá položka „aktivovat DPF monitor“, je v hlavním okně Komfort položka DPF monitor zašedlá a DPF monitor je mimo provoz.

Samozřejmě pokud MKJ usoudí, že ve voze není DPF filtr, bude v okně Komfort položka DPF monitor zašedlá a také bude zašedlá položka „aktivovat DPF monitor“ v okně Nastavení – to byl tedy Tvůj případ?
http://www.PepaS.cz - vše o češtině, slovenštině a o Modulu Komfortní Jednotky pro OPEL

Odpovědět