padajici rucicky budiku a v tu chvili nefunkcni packy.
-
- Příspěvky: 26
- Registrován: 12 kvě 2011, 21:23
Re: padajici rucicky budiku a v tu chvili nefunkcni packy.
Dakujem ti velmi pekne za pomoc, vydim ze mas zaujem pomoct druhim. Zozeniem dislej a skusim.
Toto je link gde som pisal pred tim ale nik neporadil https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewt ... =15&t=7481. Dalej budem pisat tam. Este raz dakujem pekne
Toto je link gde som pisal pred tim ale nik neporadil https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewt ... =15&t=7481. Dalej budem pisat tam. Este raz dakujem pekne
- Reklama
Re: padajici rucicky budiku a v tu chvili nefunkcni packy.
Rad bych se podelil o to jak jsem dopadl u RomanaK. Byl jsem tam pred cca 14 dny, jelikoz jsem uz nevedel kudy kam a musim rict ze je to borec!!! Za 15 minut po tom co na auto kouknul mi rekl cim to bude. Byla po smrti baterka, prece jen bylo jeste spatne ocko na kabelu u baterky a byl spatny REC. Po vymene techno dilu zatim jezdim v poho. Je pravda ze jednou to jeste spadlo, ale pak uz nic. Najeto cca 1300km. To je rekord za posledni rok ! Moc diky vsem co se zapojili
Zafira B 1,8 16v 103kW
Re: padajici rucicky budiku a v tu chvili nefunkcni packy.
Zdravím,přečetl jsem si toto vlákno a to z jednoho prostého důvodu.
1, začlo se vypínat rádio po nastartování,po několika vteřinách nskočí(displ. svítí)
2,při zapnutí světel nejde ovládat levý ovladač na volantu ve smyslu přepínání oken.
Vzhledem k tomu,že těch Oplů jsem už vlastnil vícero a podobný problém s rádiem jsem měl i dříve,stačilo dobít baterku a byl klid.Pokud byla baterie již starší,bylo nutno ji i častěji "namlsat" nabíječkou,jinak auto ale normálně startovalo. U toho ovladače je to tak,že když vypnu světla,funguje jak má.No,problém je ten,že takový auto prošpikovaný elektonikou jsem ještě neměl a tak mám podezření,že i menší výkyv ve voltáži může tento problém způsobyt. Baterku hodím na nabíječku a dám vědět jestli můj předpoklad vyšel.
1, začlo se vypínat rádio po nastartování,po několika vteřinách nskočí(displ. svítí)
2,při zapnutí světel nejde ovládat levý ovladač na volantu ve smyslu přepínání oken.
Vzhledem k tomu,že těch Oplů jsem už vlastnil vícero a podobný problém s rádiem jsem měl i dříve,stačilo dobít baterku a byl klid.Pokud byla baterie již starší,bylo nutno ji i častěji "namlsat" nabíječkou,jinak auto ale normálně startovalo. U toho ovladače je to tak,že když vypnu světla,funguje jak má.No,problém je ten,že takový auto prošpikovaný elektonikou jsem ještě neměl a tak mám podezření,že i menší výkyv ve voltáži může tento problém způsobyt. Baterku hodím na nabíječku a dám vědět jestli můj předpoklad vyšel.
Re: padajici rucicky budiku a v tu chvili nefunkcni packy.
Tak,baterka dobita a asi to potřebovala,hned při odemknutí DO jsem zaznamenal zlepšení a rovněž tak při startu. Baterie a dobíjení přeměřeno včetně zátěžáku na baterii a vše v pořádku. Co se týká levého ovladače na volantě,tak zjištěna souvislost mezi podsvícení palubky a GITu. Tedy hl. světla na tento problém nemají vliv,poze potenciometr osvětlení. Pokud ho stáhnu na určitou mez,tak ovládání funguje,v plném osvětlení ne. Tak že problém přenecháme odborníkům.Tož tak.
Re: padajici rucicky budiku a v tu chvili nefunkcni packy.
Ahojte,
dnes cestou do práce mi spadli prvý krát budíky. Po chvíli (cca. 1s) sa rozsvietili kontrolky (ako keby som vypol a zapol kľúčik) a všetko bežalo v pohode až kým som došiel do cieľa.
Auto je ešte v záruke, len neviem čo mi povedia v servise, kedže sa to stalo prvý krát...
Myslíte, že by sa mohla prejaviť chyba v elektroinštalácií tak "skoro"? Auto má rok a pol a najazdených 34 000km.
dnes cestou do práce mi spadli prvý krát budíky. Po chvíli (cca. 1s) sa rozsvietili kontrolky (ako keby som vypol a zapol kľúčik) a všetko bežalo v pohode až kým som došiel do cieľa.
Auto je ešte v záruke, len neviem čo mi povedia v servise, kedže sa to stalo prvý krát...
Myslíte, že by sa mohla prejaviť chyba v elektroinštalácií tak "skoro"? Auto má rok a pol a najazdených 34 000km.
Opel Zafira B 1.8 88kW - 2014 (A18XEL)
+ Opel Astra G 1.6 16V - 1998 (X16XEL) +
+ Opel Meriva 1.7 DTi - 2005 +
+ Škoda 105L +
+ Opel Astra G 1.6 16V - 1998 (X16XEL) +
+ Opel Meriva 1.7 DTi - 2005 +
+ Škoda 105L +
Re: padajici rucicky budiku a v tu chvili nefunkcni packy.
Ahojte.
Tak dnes som bol v servise. Doagnostikovali auto a vypisalo to chybu ohladom komunikacie s pristrojovym panelom (cislo chyby som si nezapisal).
Takze servis bude objednavat nove budiky. Dufam, ze sa to vyriesi a po skonceni zaruky sa to nebude opakovat...
Cakacka na budiky cca. 2 tyzdne
Tak dnes som bol v servise. Doagnostikovali auto a vypisalo to chybu ohladom komunikacie s pristrojovym panelom (cislo chyby som si nezapisal).
Takze servis bude objednavat nove budiky. Dufam, ze sa to vyriesi a po skonceni zaruky sa to nebude opakovat...
Cakacka na budiky cca. 2 tyzdne
Opel Zafira B 1.8 88kW - 2014 (A18XEL)
+ Opel Astra G 1.6 16V - 1998 (X16XEL) +
+ Opel Meriva 1.7 DTi - 2005 +
+ Škoda 105L +
+ Opel Astra G 1.6 16V - 1998 (X16XEL) +
+ Opel Meriva 1.7 DTi - 2005 +
+ Škoda 105L +
Re: padajici rucicky budiku a v tu chvili nefunkcni packy.
Ahoj všem,
tak bych rád znovu otevřel toto téma. Problém s padajícími budíky mě provází v podstatě celou dobu ale byl stav takový, že mi auto třeba 3 dny zlobilo a pak třeba 3 měsíce nic, tak už jsem to pak přestal řešit. Aktuálně se to však rozjelo ve velkém, už týden mi auto dělá diskotéku bez přestávek. O víkendu jsem se tedy rozhodl zkusit hledat.
Mám za sebou:
Prohledání kabeláže - u dvou kablíků v motoru lehce prodřená izolace (kabelu nepřerušen ani vlásek) - zaizolováno.
Jedna kostra zoxidována - vyčištěno + prostříknuto kontaktolem.
Rozebral jsem UEC a prostříkal kontaktolem.
Odpojil jsem budíky, rádio, klimu, ovládání světel, kufr - problém přetrvává.
Odpojil a prostříkl jsem kontakty i u CIM a displeje.
CIM a REC byl měněn v roce 2015 u RomanaK. V tom samém roce repasován Alternátor, vyměněna baterie a vyměněny svorky na baterii a brzdový spínač.
Minulý rok jsem měnil obě průchodky v zadních dveřích.
Výčet chyb přiložen, je jich opravdu kvanta - kompletní komunikace po CAN (všechny - LS,MS i HS).
Napadá někoho ještě něco, co bych mohl zkusit? Už jsem trocho zoufalý - chtělo by to mechanika, který opravdu pracuje s osciloskopem a vyzná se, nechci opět dávat auto do servisu, kde připojí diagnostiku a začnou mi vyjmenovávat jaké všechny jednotky mám vyměnit ...
Jen pro pořádek uvedu, co mi auto dělá:
Pokud nemám nastarováno, je vše OK, po nastartování okamžitě začnou zhasínat budíky, po chvilce zhasne kontrolka světel - světla zůstanou svítit a už nejdou vypnout.
Blinkr bliká rychle jako kdyby byla prasklá žárovka a v extrémních případech (stalo se mi cca 3x) nejdou vůbec zapnout.
Sám od sebe stírá zadní stěrač, nebo naopak nejde vůbec zapnout.
Auto nejde zamknout / odemknout.
Zhasne podsvícení středového panelu (klima funguje, rádio hraje, ...
Zůstávají svítit brzdová světla.
Stávalo se mi to nezávisle na počasí, bylo jedno jestli prší, sněží, mrzne, nebo jsou tropy.
Díky moc za jakoukoliv radu popřípadě odkaz na nějakého profíka (ideálně v Severních Čechách).
tak bych rád znovu otevřel toto téma. Problém s padajícími budíky mě provází v podstatě celou dobu ale byl stav takový, že mi auto třeba 3 dny zlobilo a pak třeba 3 měsíce nic, tak už jsem to pak přestal řešit. Aktuálně se to však rozjelo ve velkém, už týden mi auto dělá diskotéku bez přestávek. O víkendu jsem se tedy rozhodl zkusit hledat.
Mám za sebou:
Prohledání kabeláže - u dvou kablíků v motoru lehce prodřená izolace (kabelu nepřerušen ani vlásek) - zaizolováno.
Jedna kostra zoxidována - vyčištěno + prostříknuto kontaktolem.
Rozebral jsem UEC a prostříkal kontaktolem.
Odpojil jsem budíky, rádio, klimu, ovládání světel, kufr - problém přetrvává.
Odpojil a prostříkl jsem kontakty i u CIM a displeje.
CIM a REC byl měněn v roce 2015 u RomanaK. V tom samém roce repasován Alternátor, vyměněna baterie a vyměněny svorky na baterii a brzdový spínač.
Minulý rok jsem měnil obě průchodky v zadních dveřích.
Výčet chyb přiložen, je jich opravdu kvanta - kompletní komunikace po CAN (všechny - LS,MS i HS).
Napadá někoho ještě něco, co bych mohl zkusit? Už jsem trocho zoufalý - chtělo by to mechanika, který opravdu pracuje s osciloskopem a vyzná se, nechci opět dávat auto do servisu, kde připojí diagnostiku a začnou mi vyjmenovávat jaké všechny jednotky mám vyměnit ...
Jen pro pořádek uvedu, co mi auto dělá:
Pokud nemám nastarováno, je vše OK, po nastartování okamžitě začnou zhasínat budíky, po chvilce zhasne kontrolka světel - světla zůstanou svítit a už nejdou vypnout.
Blinkr bliká rychle jako kdyby byla prasklá žárovka a v extrémních případech (stalo se mi cca 3x) nejdou vůbec zapnout.
Sám od sebe stírá zadní stěrač, nebo naopak nejde vůbec zapnout.
Auto nejde zamknout / odemknout.
Zhasne podsvícení středového panelu (klima funguje, rádio hraje, ...
Zůstávají svítit brzdová světla.
Stávalo se mi to nezávisle na počasí, bylo jedno jestli prší, sněží, mrzne, nebo jsou tropy.
Díky moc za jakoukoliv radu popřípadě odkaz na nějakého profíka (ideálně v Severních Čechách).
Zafira B 1,8 16v 103kW
-
- Příspěvky: 911
- Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
- Bydliště: Lysá nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: padajici rucicky budiku a v tu chvili nefunkcni packy.
Podle popisu bych to viděl na problém s komunikací na sběrnici LS-CAN. Ten problém může způsobovat jednotka na LS-CAN připojená, případně kabeláž nebo problém s napájením (nízké napětí, velké zvlnění, krátkodobé výpadky či poklesy) .. radit něco konkrétního má smysl pouze v případě, kdy se do toho někdo pustí a má alespoň základní znalosti elektroniky a umí používat základní měřící přístroje.
Je třeba začít s tím napájením – situaci máš „ulehčenou“ v tom, že se chyba objevuje a projevuje systematicky. Co se stane po spuštění motoru… zvýšený odběr, spuštěné dobíjení, možné generování ručení na CAN sběrnici,…
Jakmile je problém na CANu, bude uloženo mraky chybových kódů, které ale nemají v zásadě valný význam a nelze z nich určit, které jednotka je či není chybná. To samé platí o napájení – pokud je problém v napájecí síti, jednotky při poklesu napětí začnou „blbnout“ a zase budou hlásit spousty nesmyslných chybových kódů.tesyno píše:nechci opět dávat auto do servisu, kde připojí diagnostiku a začnou mi vyjmenovávat jaké všechny jednotky mám vyměnit ...
Je třeba začít s tím napájením – situaci máš „ulehčenou“ v tom, že se chyba objevuje a projevuje systematicky. Co se stane po spuštění motoru… zvýšený odběr, spuštěné dobíjení, možné generování ručení na CAN sběrnici,…
Re: padajici rucicky budiku a v tu chvili nefunkcni packy.
Já se právě obávám, že chyba bude na té CAN sběrnici (někde).
Co se týká napájení, tak elektronika blbne i při "nulovém" odběru. Vypnu vše, co se dá, dokonce jsem měl většinu dílů odpojenou. Vypnutá klima, větráky, světla, rádio... v servisním menu displeje vidím krásných 14,3V, to samé ukazuje i multimetr a to samé i METEX, který by přeci jen oproti obyč. multimetru měl být spolehlivější.
To samé napětí jsem naměřil na baterce, na svorkách v REC i na OBD2 konektoru.
Co je ještě divné, tak dnes (po cca týdnu) se mi za jízdy podařilo Zamknout/odemknout a světe div se, dalších cca 10km jsem do práce dojel bez světelných efektů, s normálně fungujícím autem... má cokoliv se zámkem něco společného s LSCAN sběrnicí?
Moc díky, Lukáš
Co se týká napájení, tak elektronika blbne i při "nulovém" odběru. Vypnu vše, co se dá, dokonce jsem měl většinu dílů odpojenou. Vypnutá klima, větráky, světla, rádio... v servisním menu displeje vidím krásných 14,3V, to samé ukazuje i multimetr a to samé i METEX, který by přeci jen oproti obyč. multimetru měl být spolehlivější.
To samé napětí jsem naměřil na baterce, na svorkách v REC i na OBD2 konektoru.
Co je ještě divné, tak dnes (po cca týdnu) se mi za jízdy podařilo Zamknout/odemknout a světe div se, dalších cca 10km jsem do práce dojel bez světelných efektů, s normálně fungujícím autem... má cokoliv se zámkem něco společného s LSCAN sběrnicí?
Moc díky, Lukáš
Zafira B 1,8 16v 103kW
Re: padajici rucicky budiku a v tu chvili nefunkcni packy.
Ano řídící jednotka centrálního zamykání v REC (zadní elektronický modul) i řídící jednotka centrálního zamykání v UEC (elektronický modul v motorovém prostoru),tesyno píše:Já se právě obávám, že chyba bude na té CAN sběrnici (někde).
Co je ještě divné, tak dnes (po cca týdnu) se mi za jízdy podařilo Zamknout/odemknout a světe div se, dalších cca 10km jsem do práce dojel bez světelných efektů, s normálně fungujícím autem... má cokoliv se zámkem něco společného s LSCAN sběrnicí?
Moc díky, Lukáš
přijímá a vysílá signály po sběrnicí LSCAN s přístrojů P3 (signál také od jednotky spínačů-středová konzole přes P3), integrovaného modulu sloupku řízení (CIM) a airbagu
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993