Nedobíjí

Od klimatizace až po xenony
Odpovědět
Vaclav
Příspěvky: 47
Registrován: 25 srp 2014, 18:20

Re: Nedobíjí

Příspěvek od Vaclav » 01 kvě 2016, 17:56

Vypadá to, že můj alternátor bude taky muset ven. Koukal jsem na to a nevím teda kudy ho vyndám. Nemáte někdo po ruce návod na demontáž alternátoru z Asty H, motor 1.9 dt.
Opel Astra H 1.9 cdti

Reklama
 

Bubu
Příspěvky: 35
Registrován: 13 zář 2012, 11:28
Bydliště: Horní Moštěnice

Re: Nedobíjí

Příspěvek od Bubu » 02 kvě 2016, 11:48

Ahoj, ta demontáž/montáž není vůbec jednoduchá. - aby ses dostal za motor dozadu, musíš demontovat snad půlku motoru (filtr vzduchu, vedení, plasty, kryty). Pro názornost dej na youtube hledat "alternator+1,9 CDTi" a vyběhne spousta videí, jak na to. Holt, není to Felicie, kde je místo vlevo i vpravo i dole.
Já nakonec jsem to nechal na lidech, kteří to dělají dnes a denně.
V TISu I v knize " Jak na to" jsou popisy demontáže odshora, tady na foru ale zkušení odborníci popisovali demontáž spodem, kde je nutný zvedák+znalosti postupu atd.. Zkus pohledat.
Nyní: Z-B, 1,9 CDTI/74 kW, Z19 DTL, r.v. 12/2007 (a Š-Felicia)
Dříve: Fiat 127, Š 105
OP-COM China 08/2010 v1.39 a 03/2012 fw 1.59 k dispozici.

Uživatelský avatar
Canto159
Příspěvky: 250
Registrován: 05 srp 2014, 19:16

Re: Nedobíjí

Příspěvek od Canto159 » 02 kvě 2016, 15:54

Ja som postupoval podľa návodu v jak nato.... až nato že som alternátor vybral páčidlom. Podpáčil som silentblok motora a brat vytiahol von alternátor ... inak to v domácich podmienkach ťažko vyberieš.
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTi 74kw Z19DTL r.v 2006... CD70Navi, CID, MKJ
Opel Vectra B 1.8 85kw X18XE r.v 1997 -EX
OP-Com -Diagnostika,Aktivácia BC

Vaclav
Příspěvky: 47
Registrován: 25 srp 2014, 18:20

Re: Nedobíjí

Příspěvek od Vaclav » 02 kvě 2016, 18:09

Bohužel nemám ani knihu "Jak na to... ani TIS. Můžete mi se dát scan návodu. Myslím si, že by jsem to mohl zvládnout...
Opel Astra H 1.9 cdti

Bubu
Příspěvky: 35
Registrován: 13 zář 2012, 11:28
Bydliště: Horní Moštěnice

Re: Nedobíjí

Příspěvek od Bubu » 03 kvě 2016, 09:26

Máš to tam. Přeji hodně zdaru.
Nyní: Z-B, 1,9 CDTI/74 kW, Z19 DTL, r.v. 12/2007 (a Š-Felicia)
Dříve: Fiat 127, Š 105
OP-COM China 08/2010 v1.39 a 03/2012 fw 1.59 k dispozici.

matyyysek
Příspěvky: 99
Registrován: 18 srp 2010, 20:31
Bydliště: cerstvy Zahorak ´=P

Re: Nedobíjí

Příspěvek od matyyysek » 03 kvě 2016, 09:48

Vaclav píše:Bohužel nemám ani knihu "Jak na to... ani TIS. Můžete mi se dát scan návodu. Myslím si, že by jsem to mohl zvládnout...

Ahoj ,

zhodíš remeň z napínacej kladky , odpoj baterku , odmontuj alternátor 2 skrutky , jedna hore jedna dole pod alternátorom , odpoj alternátor , neviem aky máš 120A - 2 x matička ,140A 3 x matička . musíš zhodiť palivový filter "crach box ",ten je pripevnený 2 matičkami pod steračmi pod tým plastom , buď dáš dole sterače a ten plast ,alebo dáš dole tu tesniacu gumu nadvihneš plast a malou račňou to povolíš , ten crash box dáš nabok smerom do prava k baterke a vytiahneš altík vrchom . ;) keď ho budes davať naspať stiahni vymedzovacie podložky ktoré sú v hornej časti držiaka altika ,inak to tam ide na ho...no =)

Veľa zdaru
ASTRA H CARAVAN,2007 1,9 CDti 88kw,COSMO in black skin

Vaclav
Příspěvky: 47
Registrován: 25 srp 2014, 18:20

Re: Nedobíjí

Příspěvek od Vaclav » 03 kvě 2016, 20:44

Děkuji za rady, o víkendu se do toho pustím. Sám jsem zvědavej, co mu bude... jestli bude alternátor na repas nebo na výměnu za nový. Delší dobu mě trápí náhodné zhasínání světel, nefunkční stěrače, nefunkční ventilátor a padání ručičky palivoměru. Po všech opruzech s modulem CIM jsem zjistil, že mi kolísá napětí (jak na volnoběh tak i při zvýšených otáčkách je patrná změna jasu displeje a vnitřního osvětlení) a to zřejmě způsobuje nepředvídané chování elektroniky. Při měření jsem zjistil, že na baterii jak při volnoběhu tak při zvýšených otáčkách napětí kolísá v rozsahu 13 - 14 V s frekvencí cca 2 hz. Zatím odhaduju, že by to mohl být regulátor, případně uhlíky.
Opel Astra H 1.9 cdti

Uživatelský avatar
Canto159
Příspěvky: 250
Registrován: 05 srp 2014, 19:16

Re: Nedobíjí

Příspěvek od Canto159 » 04 kvě 2016, 09:31

Pokiaľ máte otrigo alternator tak sa oplatí komplet repas, pokiaľ je nejaká druhovyroba ako aj môj, tak si dajte pozor na remenicu, pretože sa môže stať že sa ťažko bude vyventrovávať a bude stále vyosena.. ako aj moja, to vyosenie riešim min. 3 mesiace.
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTi 74kw Z19DTL r.v 2006... CD70Navi, CID, MKJ
Opel Vectra B 1.8 85kw X18XE r.v 1997 -EX
OP-Com -Diagnostika,Aktivácia BC

matyyysek
Příspěvky: 99
Registrován: 18 srp 2010, 20:31
Bydliště: cerstvy Zahorak ´=P

Re: Nedobíjí

Příspěvek od matyyysek » 04 kvě 2016, 12:18

Vaclav píše:Děkuji za rady, o víkendu se do toho pustím. Sám jsem zvědavej, co mu bude... jestli bude alternátor na repas nebo na výměnu za nový. Delší dobu mě trápí náhodné zhasínání světel, nefunkční stěrače, nefunkční ventilátor a padání ručičky palivoměru. Po všech opruzech s modulem CIM jsem zjistil, že mi kolísá napětí (jak na volnoběh tak i při zvýšených otáčkách je patrná změna jasu displeje a vnitřního osvětlení) a to zřejmě způsobuje nepředvídané chování elektroniky. Při měření jsem zjistil, že na baterii jak při volnoběhu tak při zvýšených otáčkách napětí kolísá v rozsahu 13 - 14 V s frekvencí cca 2 hz. Zatím odhaduju, že by to mohl být regulátor, případně uhlíky.
Daj to na repas , ak sú dobrý , vymenia ti radšej všetko aby to fungovalo správne , Mostík , regulátor a ložiská , ak ti to zbastlia a vymenia ti iba mostík o chvílku ti odite rugulator a zas naopak , ver mi viem očom hovorím ;)
ASTRA H CARAVAN,2007 1,9 CDti 88kw,COSMO in black skin

Vaclav
Příspěvky: 47
Registrován: 25 srp 2014, 18:20

Re: Nedobíjí

Příspěvek od Vaclav » 04 kvě 2016, 18:13

Tak jsem před demontáží alternátoru ještě jednou změřil napětí - na volnoběh mám na baterce od 14.2 - 15.5 V a toto napětí kolísá s cyklem cca 2 Hz, stejně tak mám při cca 3000 ot/min a rovněž napětí kolísá ve zhruba stejném intervalu. Při zátěži (světla, ventilátor, posilovač řízení) jak na volnoběh tak při zvýšených otáčkách napětí kolísá od 12.5 do 13 V. Problémem u mě bude zřejmě to kolísání napětí, takže asi regulátor. Má cenu měnit jen samotný regulátor?
Opel Astra H 1.9 cdti

Odpovědět