Mam 1.7 cdti 81 kW. Takisto ma stvu kolisajuce otacky na volnobehu. Uz som chcel objednavat ten regulator a ze to dam vymenit. Pred asi mesiacom som sa prebehol autom po dialnici tak trosku rychlejsie a vsimal som si teplotu katalyzatora (mam tu vecicku, ktora cez OBD konektor cita udaje a posiela do aplikacie v mobile). Ked som to roztiahol cca na 170, teplota vystupala cez 500 stupnov. Najblizsie dni otacky prestali kolisat. Po dvoch tyzdnoch jazdenia opat zacali kolisat.
Trvalo to asi dva dni a potom ked som vecer prisiel domov, vsimol som si, ze auto viac duni, spotreba na volnobehu bola 2.5l/h, takze vypalovalo DPF. Pozrel som na teplotu katalyzatora - pisalo cca 500 stupnov na volnobehu. Tak som to nechal dobehnut - asi 5 minutto trvalo. Dalsie skoro tri tyzdne motor priadol na volnobehu kludne az po dnes rano. Po prijazde na parkovisko k robote vsak opat vypaloval, tak som to nechal. Ani nie 5 minut a skoncil. A vecer motor uz zase siel v pohode.
Takze to kolisanie suvisi asi (aj?) so zanesenim DPF filtra.
Moje odporucanie teda je, ze si treba vsimat po skonceni jazdy ci auto akurat (este) nevypaluje DPF a nechat to dokoncit.
Dnes som si tiez vsimol, ze ked na volnobehu bola tpelota tych 500 stupnov tak pridavanie plynu teplotu znizovalo. Takisto, ked som sa pohol a jazdil napr na dvojke vo vyssich otackach (3500rpm).
Vseobecne sa odporuca, ze ak auto vypaluje DPF treba ho ist prebehnut na dialnicu a podobne. A vsak nemate poruke dialnicu, (alebo riadny kopec) kde to mozete roztiahnut aspon na tych 160 a viac a dostatocne tak zatazit motor, tak je lepsie nechat to dovypalovat na volnobehu.
Zatial teda ten regulator nebudem riesit...
(Moj predchadzajuci prispevok, ktory sa tykal tankovania na roznych cerpackach beriem teda spat
![Úsměv :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)