Chip 1.9CDTI - 110 kW

Odpovědět
PepaS
Příspěvky: 911
Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
Bydliště: Lysá nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Chip 1.9CDTI - 110 kW

Příspěvek od PepaS » 13 bře 2010, 22:47

JohnyBA píše:tak kedze by potreboval vin z druheho auta tak by to asi legalne nebolo, tym padom by to nemohol spravit na ucet servisu ale na seba a to sa da s cenou dohodnut
ne, je to trochu jinak: všechny SW všech programovatelných jednotek všech modelů OPEL jsou uloženy v databázích programů TIS, resp. GlobalTIS, resp. kdesi na serveru v Německu a po připojení Techu2 k TISu nebo web2tis s načtenými identifikátory programované řídící jednotky se nejprve podle VIN určí, jaký SW má být použit (ano, v TISu je komplet databáze výbavy všech doposud vyrobených autíček). Takže když se podle VIN zjistí, že je ŘJ na autě Z19DTH 16V s 88kW nabídne pouze možnost programovat SW zase pro 88kW. Pokud by se dočasně změnilo VINko na existující 110kW verzi, mohlo by se programovat SW verze 110kW. Po naprogramování by se samozřejmě to VINko vrátilo na původní. Ale chce to víc, než pouhou dočasnou záměnu VINka.

Principálně to je možné udělat, něco podobného děláme při programování češtiny do barevných displejů CID SW verze CD59, ze kterých lze trikem udělat displej SW verze CD83 s třířádkovým zobrazením údajů palubního počítače. Oba displeje mají stejný HW a pokud se „ošetří“ identifikace a výběr SW z databází TISu, je to hotové.
http://www.PepaS.cz - vše o češtině, slovenštině a o Modulu Komfortní Jednotky pro OPEL

Reklama
 

Uživatelský avatar
pepcco
Příspěvky: 292
Registrován: 15 lis 2008, 12:44
Bydliště: Široké - Prešov (SK)

Re: Chip 1.9CDTI - 110 kW

Příspěvek od pepcco » 14 bře 2010, 11:05

Takto nejak mi to popísal ako tuna píše PepaS. Asi sa to bude dať spraviť len v Opli, kde sa pripojí na server. Chlapi a kde ja som povedal, že je to technik z Opel Prešov? Lebo sa nepamätám! Není z Opel Prešov.
Opel Astra H Caravan 1,9 CDTi, 88 kW, 16V, OPC line 1

matobp
Příspěvky: 119
Registrován: 18 bře 2009, 18:22

Re: Chip 1.9CDTI - 110 kW

Příspěvek od matobp » 14 bře 2010, 11:14

to je jedno odkial je,ak Ti to urobi daj vediet :o
astra H caravan-1,9 cdti-88kW/120ps-2008-chip na 145ps od profituning.sk

frontera-3,2-V6-151kW-1999

PepaS
Příspěvky: 911
Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
Bydliště: Lysá nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Chip 1.9CDTI - 110 kW

Příspěvek od PepaS » 14 bře 2010, 13:11

pepcco píše:...asi sa to bude dať spraviť len v Opli, kde sa pripojí na server
před časem tuto otázku nakousnul RomanK a si tak myslím, že nastal správný čas na další experiment... když se podaří, budete si moci jezdit k Romanovi pro bezpečné kW :D
http://www.PepaS.cz - vše o češtině, slovenštině a o Modulu Komfortní Jednotky pro OPEL

Uživatelský avatar
JohnyBA
Příspěvky: 470
Registrován: 09 kvě 2009, 09:58
Bydliště: Bratislava/Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Chip 1.9CDTI - 110 kW

Příspěvek od JohnyBA » 14 bře 2010, 13:18

Ja som planoval navstivit chiptuning a nechat si trosku postelovat motor, ale ak by RomanK bol ochotny to skusi prehrat, tak ja by som to rad vyskusal, chcem prehrat moj Z19DT 74kw na 88kw.
Opel Astra H, 1.9CDTI 74kW, 11/2007
Spotreba: Obrázek

Uživatelský avatar
RomanK
Příspěvky: 1118
Registrován: 04 kvě 2008, 13:30
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Chip 1.9CDTI - 110 kW

Příspěvek od RomanK » 14 bře 2010, 19:44

U jednotek motorů (EDC16) to způsobem který má na mysli PepaS bohužel nejde. Samotné navolení SW pro jednotku v TISu proběhne bez problémů, taktéž jeho nahrátí do TECH2. Dokonce i při programování jednotky se to tváří, že by to šlo, SW se začne nahrávat z TECH 2 do řídící jednotky, ale na konci programování zahlásí TECH 2 chybu programování a v jednotce dál zůstává původní SW. A přitom má třeba motor Z19DTL hardwarově naprosto stejnou jednotku jako Z19DT (včetně identů a BOSCH čísla). Nejspíš je ještě někde v paměti jednotky uložen údaj z výroby, který nelze TECHem změnit a jednotka pak akceptuje pouze SW motoru, pro který byla poprvé naprogramována. Stejné je to i u jednotek Z17DTL a Z17DTH. Jednotky jsou identické, dokonce se v nich dá přeprogramovat SW (z Z17DTL na Z17DTH) a TECH 2 na konci programování zahlásí, že bylo úspěšné. Ale jednotka si přesto zachová původní SW a přihlásí se znovu pouze pod původním typem motoru.
Zkoušel jsem snad všechny varianty, jak pomocí TECH 2 v jednotce změnit SW, dokonce je i způsob jak uvést jednotku do výrobního nastavení, ale stejně i pak jednotka umožní programovat pouze typ motoru pro který byla poprvé použita. Myslím, že přeprogramovávání bude možné pouze u nových jednotek, kde nová jednotka nahrazuje třeba tři různé identy použitých jednotek (má své vlastní číslo HW lišící se od původního HW čísla jednotky). Dokonce u některých jednotek motorů Z19XXX nelze zaměnit jednotku z Astry za jednotku ze Zafiry (Vectra C nebo Signum nelze použít v Astře či Zafiře vůbec). Záleží i na roku výroby jednotky. Jednotky z roku 2005 nelze použít ve vyšších ročnících a naopak. Stejně tak jednotka s naprogramovaným filtrem DPF nelze použít u auta bez filtru a naopak.
Existuje jediné řešení, jak jednotku přeprogramovat. Vyžaduje to ale otevření jednotky a přes servisní konektor nahrát obsah identické jednotky s jiným typem motoru. Při tomto zásahu ovšem vzniká nebezpečí poškození jednotky při otevírání.
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301

Uživatelský avatar
JohnyBA
Příspěvky: 470
Registrován: 09 kvě 2009, 09:58
Bydliště: Bratislava/Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Chip 1.9CDTI - 110 kW

Příspěvek od JohnyBA » 14 bře 2010, 22:01

hmmm :( to je skoda, celkom som sa zacinal tesit ze by sa to dalo preprogramovat.
Ale jedna vec mi nesedi, znamena to ze ten mechanik co to ponukal pepccockovi blafoval?
Opel Astra H, 1.9CDTI 74kW, 11/2007
Spotreba: Obrázek

chegue
Příspěvky: 26
Registrován: 05 zář 2017, 13:00

Re: Chip 1.9CDTI - 110 kW

Příspěvek od chegue » 29 lis 2017, 16:25

RomanK píše:U jednotek motorů (EDC16) to způsobem který má na mysli PepaS bohužel nejde. Samotné navolení SW pro jednotku v TISu proběhne bez problémů, taktéž jeho nahrátí do TECH2. Dokonce i při programování jednotky se to tváří, že by to šlo, SW se začne nahrávat z TECH 2 do řídící jednotky, ale na konci programování zahlásí TECH 2 chybu programování a v jednotce dál zůstává původní SW. A přitom má třeba motor Z19DTL hardwarově naprosto stejnou jednotku jako Z19DT (včetně identů a BOSCH čísla). Nejspíš je ještě někde v paměti jednotky uložen údaj z výroby, který nelze TECHem změnit a jednotka pak akceptuje pouze SW motoru, pro který byla poprvé naprogramována. Stejné je to i u jednotek Z17DTL a Z17DTH. Jednotky jsou identické, dokonce se v nich dá přeprogramovat SW (z Z17DTL na Z17DTH) a TECH 2 na konci programování zahlásí, že bylo úspěšné. Ale jednotka si přesto zachová původní SW a přihlásí se znovu pouze pod původním typem motoru.
Zkoušel jsem snad všechny varianty, jak pomocí TECH 2 v jednotce změnit SW, dokonce je i způsob jak uvést jednotku do výrobního nastavení, ale stejně i pak jednotka umožní programovat pouze typ motoru pro který byla poprvé použita. Myslím, že přeprogramovávání bude možné pouze u nových jednotek, kde nová jednotka nahrazuje třeba tři různé identy použitých jednotek (má své vlastní číslo HW lišící se od původního HW čísla jednotky). Dokonce u některých jednotek motorů Z19XXX nelze zaměnit jednotku z Astry za jednotku ze Zafiry (Vectra C nebo Signum nelze použít v Astře či Zafiře vůbec). Záleží i na roku výroby jednotky. Jednotky z roku 2005 nelze použít ve vyšších ročnících a naopak. Stejně tak jednotka s naprogramovaným filtrem DPF nelze použít u auta bez filtru a naopak.
Existuje jediné řešení, jak jednotku přeprogramovat. Vyžaduje to ale otevření jednotky a přes servisní konektor nahrát obsah identické jednotky s jiným typem motoru. Při tomto zásahu ovšem vzniká nebezpečí poškození jednotky při otevírání.
Romane, došlo od roku 2010 k nějakému posunu nebo je to nadobro uzavřené téma?
Pokud bychom chtěli "upgreadovat" ze slabších verze Z19xxx na silnější zbývá jen chiptuning?
Ještě laický dotaz, jakto že "chipnout" původní jednotku lze - nabízí to kde kdo, když přehrát originální software jiným originálním nelze?
Děje se tak přes ten servisní konektor a riskuje se tak poškození jednotky? Jaké poškození máš na mysli? Mechanické - krytu nebo hrozí poškození i něčeho důležitějšího?

díky.

Uživatelský avatar
swabel
Příspěvky: 2166
Registrován: 14 čer 2009, 02:14
Bydliště: Tvrdošín - SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Chip 1.9CDTI - 110 kW

Příspěvek od swabel » 01 pro 2017, 08:44

Všetko sa dá, ale treba programátor a BDM stojan + otvoriť jednotku. Po kábli a OBD konektore to ako písal Roman s MDIčkom nepojde :) (to je môj skromný názor)
Insignia ST A20DTH OPC Line AT + Chip, VECTRA C CARAVAN Z19DTH AT - ex, VECTRA C GTS Z19DTH AT - ex , Zafira B OPC - ex, Astra H Caravan OPC Line 2 - ex
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK

Odpovědět