servo olej
Re: servo olej
Je to divné, jelikož elektrohydraulické čerpadlo má pracovat pouze při otáčení volantem, v klidu čerpadlo nepracuje. Zkus vyndat pojistku posilovače, zda ten zvuk zmizí nebo nikoliv.
Pojistka v motorovém prostoru č. FE27 vozidel s REC (zadní elektronické centrum)
Pojistka v motorovém prostoru č. FE29 u vozidel bez REC
Pojistka v motorovém prostoru č. FE27 vozidel s REC (zadní elektronické centrum)
Pojistka v motorovém prostoru č. FE29 u vozidel bez REC
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
- Reklama
Re: servo olej
Teď se občas stávalo, když jsem otočil kola nadoraz, že to přestalo, teď už to vrčí vlastně stále. Někdy po nastartování to je v klidu, ujedu 1-2 km, a znovu to začne, ale jen výjimečně se to stane.
Možná, snad, přál bych si, je to jen olejem. Ráno jsem se díval, když jsem stál na rovině. V nádobce oleje je takový kovový šestihran s dírkou uprostřed a hladina oleje je na jeho hraně. Tak 2 cm od víčka. Někde jsem tady četl, že má být 1 až 1,5 cm. Ale teda nevím, kde je ta ryska na měření hladiny, na tom černým hrotu toho víčka??
Na tu pojistku mrknu. Díky díky
Možná, snad, přál bych si, je to jen olejem. Ráno jsem se díval, když jsem stál na rovině. V nádobce oleje je takový kovový šestihran s dírkou uprostřed a hladina oleje je na jeho hraně. Tak 2 cm od víčka. Někde jsem tady četl, že má být 1 až 1,5 cm. Ale teda nevím, kde je ta ryska na měření hladiny, na tom černým hrotu toho víčka??
Na tu pojistku mrknu. Díky díky
Re: servo olej
Ahoj,
Je tedy někdo, kdo už ten olej měnil? Doživotní náplně neexistují! Tedy z pohledů automobilek ano, když počítají životnost na 300.000 km a pak šup koupit nové. Olej stárne, ztrácí viskozitu a navíc se špiní železnými šupinkami a šponami, takže se z něj stává brusný olej. Takže bych rád po 150.000 km vyměnil doživotní náplň, dokud servo funguje a nevydává zvuky. Pokud někdo takový je prosím o radu, jak na to. Diky
Je tedy někdo, kdo už ten olej měnil? Doživotní náplně neexistují! Tedy z pohledů automobilek ano, když počítají životnost na 300.000 km a pak šup koupit nové. Olej stárne, ztrácí viskozitu a navíc se špiní železnými šupinkami a šponami, takže se z něj stává brusný olej. Takže bych rád po 150.000 km vyměnil doživotní náplň, dokud servo funguje a nevydává zvuky. Pokud někdo takový je prosím o radu, jak na to. Diky
Opel Zafira B 1.7 CDTI (8V) COSMO 81 kW (chip PowerTEC 107,2 kW), 2009, Z17DTJ, DPF, Božský MKJ, ABS Full, Quick Heat, CID, DVD90
- swabel
- Příspěvky: 2166
- Registrován: 14 čer 2009, 02:14
- Bydliště: Tvrdošín - SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: servo olej
Náhrada originálu:
http://www.opel-shop.sk/www-opel-shop-s ... N-06161-1L
http://www.opel-shop.sk/www-opel-shop-s ... N-06161-1L
Insignia ST A20DTH OPC Line AT + Chip, VECTRA C CARAVAN Z19DTH AT - ex, VECTRA C GTS Z19DTH AT - ex , Zafira B OPC - ex, Astra H Caravan OPC Line 2 - ex
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK
Re: servo olej
Problém je vypuštění starého oleje, dle dokumentace se musí rozpojit tlakové potrubí a nechat olej vytéci.Sady píše:Ahoj,
Je tedy někdo, kdo už ten olej měnil? Doživotní náplně neexistují! Tedy z pohledů automobilek ano, když počítají životnost na 300.000 km a pak šup koupit nové. Olej stárne, ztrácí viskozitu a navíc se špiní železnými šupinkami a šponami, takže se z něj stává brusný olej. Takže bych rád po 150.000 km vyměnil doživotní náplň, dokud servo funguje a nevydává zvuky. Pokud někdo takový je prosím o radu, jak na to. Diky
Servo se nesmí použít bez oleje!!! Po naplnění nádržky novým olejem na rysku (trychtýřem s ohebnou hadicí)
je nutné odvzdušnění. Provede se po 3x nastarovaném a stopnutém motoru a to vždy po krátké přestávce, aby
se odvzdušnila elektrohydraulická jednotka posilovače. Poté motor nastartovat a hydraulický systém odvzdušnit
otočením 3x volantem z levého na pravý doraz a poté olej opět doplnit na rysku. Pak motor nastartovat a opět
několikrát otočit volantam, přitom zkontolovat vizuelně těsnost celého potrubí i zvuk posilovače řízení.
http://www.opelmarket.cz/dily/olej-serv ... 5-453.html
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
Re: servo olej
Díky, snad najdu to tlakové potrubí. Dám pak vědět, jak jsem dopadl a na co dát pozor.
Opel Zafira B 1.7 CDTI (8V) COSMO 81 kW (chip PowerTEC 107,2 kW), 2009, Z17DTJ, DPF, Božský MKJ, ABS Full, Quick Heat, CID, DVD90
Re: servo olej
Ahoj, tak jsem se pokoušel najít někde něco, co by šlo povolit na tlakovém potrubí obyčejným vercajkem, ale neuspěl jsem. Nerad dělám něco násilím a hlavně bez potřebných znalostí, že tady můžu fakt zabrat, tj. co nejde silou, jde ještě větší silou.
Udělal jsem to nakonec tak, že jsem odsál z nádobky všechen olej a dolil ho čistým. Pak několikrát (10x a více) při nastartovaném motoru protočit kola zleva - doprava a naopak. Pak znovu odsát olej, dolít a protočit.
Na jednu láhev oleje jsem to udělal 3x a ještě mi zbylo na 4. opakování, které udělám po 1000 km.
První odsání, to byl pěkný humus olej, pak už se to zlepšovalo. Obětoval jsem těch 5 stovek za olej, protože nic není věčné a každý olej stárne a ztrácí své vlastnosti. Je mi jasné, že asi ten největší "bordel" jsem neodstranil, ale alespoň jsem trochu zlepši vlastnosti náplně.
Udělal jsem to nakonec tak, že jsem odsál z nádobky všechen olej a dolil ho čistým. Pak několikrát (10x a více) při nastartovaném motoru protočit kola zleva - doprava a naopak. Pak znovu odsát olej, dolít a protočit.
Na jednu láhev oleje jsem to udělal 3x a ještě mi zbylo na 4. opakování, které udělám po 1000 km.
První odsání, to byl pěkný humus olej, pak už se to zlepšovalo. Obětoval jsem těch 5 stovek za olej, protože nic není věčné a každý olej stárne a ztrácí své vlastnosti. Je mi jasné, že asi ten největší "bordel" jsem neodstranil, ale alespoň jsem trochu zlepši vlastnosti náplně.
Opel Zafira B 1.7 CDTI (8V) COSMO 81 kW (chip PowerTEC 107,2 kW), 2009, Z17DTJ, DPF, Božský MKJ, ABS Full, Quick Heat, CID, DVD90