CDTI motory, MKJ a naměřené hodnoty
Re: CDTI motory, MKJ a naměřené hodnoty
Tak jsem včera měl opět regeneraci (po 180 km). Celou regeneraci jsem točil motor na cca 3 000 ot/min (ve městě 50 na dvojku, venku 90 na trojku). Bohužel po dokončení jsem se i přes to všechno nedostal níže, než na 34% . Navíc jsem se po dojetí a nákupu už znovu nerozjel (asi ucpaný palivový filtr), musel jsem se nechat potupně odvézt do servisu.
Opel Zafira 1,7CDTI 81 kW
ex Astra G 1,6 16V (rok 2000)
Škoda 125
Trabant 601 sedan
ex Astra G 1,6 16V (rok 2000)
Škoda 125
Trabant 601 sedan
- Reklama
Re: CDTI motory, MKJ a naměřené hodnoty
Ahoj, není motor jako motor, to jsi se ostatně dočetl ve vláknech o DPF. 1.9 regenerují klidně i po 1500 km, 1.7 regenerují od určité verze fw řídící jednotky v průměru co cca 300-400 km.WK63 píše:Pokud mohu poradit, jakmile ti bude probíhat, udělej to podle mě a uvidíš výsledek. Neboj se toho a pak sem napiš jak to dopadlo. U každé takovéto diskusi by si měl i autor dát práci, když už sem píše, sdělit výsledky. Ať se i ostatní můžou poučit. Dík proto za reakci. V Opel ti toho fakt moc neřeknou. Ať se daří.
Mě se regeneruje DPF co 100km, když jezdím "okolo komína" a teď při pár výletech po D1 se regenerace dostala na 380 km. Zafu vlastním asi 4 měsíce a MKJ asi 2. Za tu dobu jsem se nedostal po regeneraci nikdy pod 40% saturace. Regenerace se spouští při 95% (jízda kolem komína) a nebo při 80 - 85% při delší jízdě po dálnici. Teploty jsou vždy od 600 až 680 stupňů celsia. Což je v pořádku.
Ikdyž jsem ihned po zahájení regenerace podřadil a otáčky nepoklesly pod 3000, opět byl výsledek 40%, takže to beru jako normál.
Auto jede bez chyb, nečoudí, neškube má pěkný zátah, takže jsem se tím přestal vzrušovat, přípravky do ropy pro čištění vstřiků nebo DPF to také nezměnily a ani vyčištění EGR. Tolik asi za mě jako autora vlákna.
Opel Zafira B 1.7 CDTI (8V) COSMO 81 kW (chip PowerTEC 107,2 kW), 2009, Z17DTJ, DPF, Božský MKJ, ABS Full, Quick Heat, CID, DVD90
Re: CDTI motory, MKJ a naměřené hodnoty
Ahoj, díky za tento názor. Zafirku vlastním od března, MKJ jsem si pořídil už v červnu. Jsem na tom trochu lépe, většinou jedu do práce 13 km, občas nějaké delší výlety (Slovensko, jih naší krásné republiky). Na základě tvojí odpovědi to také přestávám řešit, co druhé tankování přidávám VIF, abych motoru ulehčil od "bio" složky nafty.
Opel Zafira 1,7CDTI 81 kW
ex Astra G 1,6 16V (rok 2000)
Škoda 125
Trabant 601 sedan
ex Astra G 1,6 16V (rok 2000)
Škoda 125
Trabant 601 sedan
-
- Příspěvky: 911
- Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
- Bydliště: Lysá nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: CDTI motory, MKJ a naměřené hodnoty
Doporučuji přečíst Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx. Bohužel tam chybí závěr: zda-li downgrade SW řídící jednotky motoru A17DTR u Imko problém vyřešil nebo ne. Co si pamatuji, tak Imko strávil u RomanaK před nějakým časem celý den; nakonec se Romanovi podařilo vrátit starší verzi SW, ale Imko se potom už neozval, takže nevíme, zda-li se mu interval regenerací DPF zase vrátil na původní hodnoty nebo ne.chemicak píše:No bohužel je to tak, regeneruji při 600-650°C, pokud je tam míň, tak regenerace neprobíhá, po regeneraci mám cca 30 - 40%, proto asi tak častá regenerace. Auto jsem koupil letos na jaře z druhé ruky, je to můj první diesel, možná že je filtr již mírně zanesen.
Naposledy upravil(a) PepaS dne 16 lis 2015, 18:40, celkem upraveno 1 x.
Re: CDTI motory, MKJ a naměřené hodnoty
Je to jak píše Pepa. Chybí závěr od Imka, jak je na tom nyní se regenerací. Druhá otázka asi nebude zodpovězena nikdy, tj. proč Opel k této úpravě fw řídící jednotky přistoupil zrovna u 1.7čkových motorů . 1.9 mají větší objem, tudíž více ropy a vzduchu a tím i více čmoudíků, avšak méně častá regenerace, 1.7 mají všeho méně, ale častější regeneraci. Pokud si to vlákno správně pamatuji, DPF jsou de-facto stejné.PepaS píše:Doporučuji přečíst Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx. Bohužel tam chybí závěr: zda-li downgrade SW řídící jednotky motoru A17DTR u Imko problém vyřešil nebo ne. Co si pamatuji, tak Imko strávil u RomanaK před nějakým časem; nakonec se Romanovi podařilo vrátit starší verzi SW, ale Imko se potom už neozval, takže nevíme, zda-li se mu interval regenerací DPF zase vrátil na původní hodnoty nebo ne.chemicak píše:No bohužel je to tak, regeneruji při 600-650°C, pokud je tam míň, tak regenerace neprobíhá, po regeneraci mám cca 30 - 40%, proto asi tak častá regenerace. Auto jsem koupil letos na jaře z druhé ruky, je to můj první diesel, možná že je filtr již mírně zanesen.
Pro mě z toho plyne jedno poučení. Příští domácí auto (nájezd okolo 10tkm ročně) bude benzínové nebo Tesla (třeba vyjde nějaká Sportka)
Opel Zafira B 1.7 CDTI (8V) COSMO 81 kW (chip PowerTEC 107,2 kW), 2009, Z17DTJ, DPF, Božský MKJ, ABS Full, Quick Heat, CID, DVD90