NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
A čo to všetko obnáša?
Mám na mysli:
Ako to namontovať?
Treba s tým ísť do servisu alebo si to viem spraviť sám?
EGR sa vymontuje, či ostane v aute?
Nehrozí dajaké poškodenie, či už RJ alebo samotného EGR, príp. motora?
Nebude to dajako vadiť DPF-ku?
Mám na mysli:
Ako to namontovať?
Treba s tým ísť do servisu alebo si to viem spraviť sám?
EGR sa vymontuje, či ostane v aute?
Nehrozí dajaké poškodenie, či už RJ alebo samotného EGR, príp. motora?
Nebude to dajako vadiť DPF-ku?
Astra H caravan,
r.v. 2006
Z19DTL (1,9CDTi, 74kW)
r.v. 2006
Z19DTL (1,9CDTi, 74kW)
- Reklama
- swabel
- Příspěvky: 2166
- Registrován: 14 čer 2009, 02:14
- Bydliště: Tvrdošín - SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Emulátor sa zapojí sériovo medzi váhu vzduchu a jej konektor. 2 vodiče emulátora červený a modrý sa zapoja do odpojeného konektora EGR ventilu. Egr zostáva v aute, ide pod neho plná záslepka (foto montáže je na predošlej strane). Poškodenie nehrozí. Montáž nenáročná, ak si zručný, zvládneš to aj sám. DPF plne regeneruje.
Insignia ST A20DTH OPC Line AT + Chip, VECTRA C CARAVAN Z19DTH AT - ex, VECTRA C GTS Z19DTH AT - ex , Zafira B OPC - ex, Astra H Caravan OPC Line 2 - ex
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Ahojte.
Cez vikend sa mozno chystam na cistenie EGR na Z16XEP. Motor ma 152000km a zrejme este cisteny nebol, ani meneny. Niekedy mam pocit ze pri zrychlovani a otackach 1000-2000 je auto trosicka skackave (moze to byt zasvinenym EGR?). Inak obcas sledujem polohu EGR cez Torque Pro, otvara sa max do 70% (predpokladam ze to je ale zelana hodnota), Egr Error beha cca -1 do +1%. Ale predpokladam ze tieto hodnoty su OK.
Inak niekto skusenosti z vybratim EGR na tomto motore? Mal by ist von bez problemov aj bez rozoberania chladiaceho systemu? Jeden servisak mi to nechcel robit ze by bolo treba dat dole chladenie v okoli termostatu. Ak som dobre pochopil dve skrutky su zhora od trubky chladenia a dve dole pod nou a EGR sa vytiahne kolmo hore v pohode.
Cez vikend sa mozno chystam na cistenie EGR na Z16XEP. Motor ma 152000km a zrejme este cisteny nebol, ani meneny. Niekedy mam pocit ze pri zrychlovani a otackach 1000-2000 je auto trosicka skackave (moze to byt zasvinenym EGR?). Inak obcas sledujem polohu EGR cez Torque Pro, otvara sa max do 70% (predpokladam ze to je ale zelana hodnota), Egr Error beha cca -1 do +1%. Ale predpokladam ze tieto hodnoty su OK.
Inak niekto skusenosti z vybratim EGR na tomto motore? Mal by ist von bez problemov aj bez rozoberania chladiaceho systemu? Jeden servisak mi to nechcel robit ze by bolo treba dat dole chladenie v okoli termostatu. Ak som dobre pochopil dve skrutky su zhora od trubky chladenia a dve dole pod nou a EGR sa vytiahne kolmo hore v pohode.
EX:Opel Astra 1.6 85kW 2009 (Z16XER)
EX: Opel Astra 1.6 77kW 2005 (Z16XEP), Irmscher packet
EX: Opel Astra 1.6 77kW 2005 (Z16XEP), Irmscher packet
- swabel
- Příspěvky: 2166
- Registrován: 14 čer 2009, 02:14
- Bydliště: Tvrdošín - SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Takto funguje emulátor EGR pri 1,9 CDTi motoroch (pre tých, ktorý sa na to dopytujú)
Insignia ST A20DTH OPC Line AT + Chip, VECTRA C CARAVAN Z19DTH AT - ex, VECTRA C GTS Z19DTH AT - ex , Zafira B OPC - ex, Astra H Caravan OPC Line 2 - ex
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
EGR emulátor nahodný, žiadna kontrolka nesvieti a motor ide tak ako má
Btw. dostať EGR von z auta veru nebolo také jednoduché ako sa zdá je tam prístup ako k peniazom. Ale nakoniec sa podarilo. Bordel som čakal väčší že tam bude, odhadom tak 3-4mm.
Uvidíme, čo sa stane pri dlhšej jazde.
Btw. dostať EGR von z auta veru nebolo také jednoduché ako sa zdá je tam prístup ako k peniazom. Ale nakoniec sa podarilo. Bordel som čakal väčší že tam bude, odhadom tak 3-4mm.
Uvidíme, čo sa stane pri dlhšej jazde.
Astra H caravan,
r.v. 2006
Z19DTL (1,9CDTi, 74kW)
r.v. 2006
Z19DTL (1,9CDTi, 74kW)
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Zdar chlapi,
tak jsem se dal taky do čištění EGRu. No, masakr, protože nejsem mechoš (pouhý kutil amatér ) a skoro každý šroub je zarezlý, pač se to nikdy nečistilo a mám nalítáno cca 265 tis...
Každopádně mám dotaz. Pro některý bude nejspíš úsměvný, ale já fakt nevím. Odmontoval jsem tu černou trubku vedoucí z EGRu a vykoukl na mě dole hliníkový blok (předpokládám vedoucí na filtr a výfuk) plný sazí. Na té fotce to nevypadá, ale je to prakticky celý ucpaný.
Čistíte to taky? Jestli jo, jak prosím vás?? Odmontovat to bych asi už nezvládl, tak se ptám místních guru, co s tím...
Je nesmysl ty ztvrdlé saze něčím trochu rozdrolit a pak to průmyslovým vysavačem odsát?
Díky za podnětné odpovědi!
PS: Moc se mému hloupému dotazu nesmějte, prosím...
tak jsem se dal taky do čištění EGRu. No, masakr, protože nejsem mechoš (pouhý kutil amatér ) a skoro každý šroub je zarezlý, pač se to nikdy nečistilo a mám nalítáno cca 265 tis...
Každopádně mám dotaz. Pro některý bude nejspíš úsměvný, ale já fakt nevím. Odmontoval jsem tu černou trubku vedoucí z EGRu a vykoukl na mě dole hliníkový blok (předpokládám vedoucí na filtr a výfuk) plný sazí. Na té fotce to nevypadá, ale je to prakticky celý ucpaný.
Čistíte to taky? Jestli jo, jak prosím vás?? Odmontovat to bych asi už nezvládl, tak se ptám místních guru, co s tím...
Je nesmysl ty ztvrdlé saze něčím trochu rozdrolit a pak to průmyslovým vysavačem odsát?
Díky za podnětné odpovědi!
PS: Moc se mému hloupému dotazu nesmějte, prosím...
Astra H - 1.7 cdti 74 kw
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Ahoj, podařilo se Ti to vyčistit a co vše jsi případně čistil? Já mám to samé, taky tu kostku, atd.quicky píše:Prosim o pomoc! Vybral som to EGR, ale ten motor vyzera inak ako ostatne 1.7CDTI co som videl v navodoch
Tu ciernu hadicu zozadu motora tam vobec nemam... Odkial kam smeruju plyny v tom EGR? Dnu to ide gulatym otvorom a von (do motora) tym hranatym otvorom? Skuste kuknut na fotky a povedat mi co mam este rozobrat a vycistit. Ta strieborna trubka okruhleho tvaru ide do kvadra velkosti tehly (vid foto), ktory ma dalsie dva vyvody dole (oznacene modrymi sipkami), tam to neni moc pristupne. Co to vobec je? Mam to vyberat von a cistit?
Dik za pomoc
Díky
Opel ZAFIRA B COSMO 2009, 1.7 CDTI 81kW
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Cau, nakoniec som vycistil iba ventil. To ostatne som nevedel rozobrat, vsetky sroby co som videl som dal von, ale nevedel som s tym ani pohnut. Potom som tu cital, ze niekomu to potrubie rozobrali a mal s tym problemy, lebo to netesnilo dobre. Tak som to radsej nechal tak, iba som povytieral a ocistil kam som dociahol.Sadyx píše:Ahoj, podařilo se Ti to vyčistit a co vše jsi případně čistil? Já mám to samé, taky tu kostku, atd.
Díky
Auto funguje uz 30 000km bez problemov, tak do toho dalej nerypem.
BMW F21 B47 170kW Valencia Orange 2016
Astra GTC Z17DTR 110kW Technical gray 2009 | MKJ | CD40 USB
Insignia A B20DTH 125kW Snow White 2015
Vectra C Caravan Z19DTH 110kW Royal blue 2007 - Ex
OP-COM 2014
Astra GTC Z17DTR 110kW Technical gray 2009 | MKJ | CD40 USB
Insignia A B20DTH 125kW Snow White 2015
Vectra C Caravan Z19DTH 110kW Royal blue 2007 - Ex
OP-COM 2014
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Díky, dam sem vědět co všechno se mi podařilo rozebrat a vyčistit.quicky píše:Cau, nakoniec som vycistil iba ventil. To ostatne som nevedel rozobrat, vsetky sroby co som videl som dal von, ale nevedel som s tym ani pohnut. Potom som tu cital, ze niekomu to potrubie rozobrali a mal s tym problemy, lebo to netesnilo dobre. Tak som to radsej nechal tak, iba som povytieral a ocistil kam som dociahol.Sadyx píše:Ahoj, podařilo se Ti to vyčistit a co vše jsi případně čistil? Já mám to samé, taky tu kostku, atd.
Díky
Auto funguje uz 30 000km bez problemov, tak do toho dalej nerypem.
Opel ZAFIRA B COSMO 2009, 1.7 CDTI 81kW
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Tak som sa cez vikend pustil do EGR na Z16XEP. Navod som nikde nenasiel ale nakoniec to bolo v pohode. Kratky postup:
1) Treba vybrat bateriu + bateriovy drziak
2) Vybrat kabel od riadiacej jednotky z uchytov nad ventilom, idealne odpojit cely kabel od riadiacej jednotky a dat bokom.
3) Pre uplne volny priestor by bolo dobre dat prec aj hadice chladenia veduce k expanznej nadobe, ale dalo sa to spravit aj bez toho. Ja som hadice prec nedaval.
4) Na EGR su 4 skrutky, ktore ho drzia na bloku motora. Dve su vidiet zhora nad hadicou chladenia od termostatu a dve su pod touto hadicou uplne v pohode dostupne racnou s nastavcom. Kvoli dostupnosti jednej z hornych skrutiek bolo treba otocit sponu na hadici chladenia. Vidno na fotke.
5) Po odskrutkovani vsetkych skrutiek a odpojeni kabla siel ventil velmi lahko vytiahnut len smerom nahor.
Na moje prekvapenie, nebol takmer vobec zaneseny a to mam najazdenych 160 000km. Mozno uz bol cisteny pripadne meneny predchadzajucim majitelom, ja mam auto od 130000km. Bola tam len tenucka vrstva karbonu, prakticky ho ani nebolo potrebne cistit. Tenkymi kliestikmi som skusil pohyblivost tycky od magnetu, a ta sla tiez velmi hladko. Predsalen som ho trochu vicistil. Pouzil som WD40, rospustilo to spinu a starou zubnou kefkou som to ocistil. Potom som ocistil dosadacie plochy na ventile, na bloku motora a plechove tesnenie, ktore tam bolo. Nasledne som to cele zlozil naspat, nahodil baterku, bez problemov nastartoval a vsetko ide zda sa OK.
Trosku som dufal ze vyriesim mierne cukanie pri zrychlovani, ale zjavne to nebolo EGR ventilom.
1) Treba vybrat bateriu + bateriovy drziak
2) Vybrat kabel od riadiacej jednotky z uchytov nad ventilom, idealne odpojit cely kabel od riadiacej jednotky a dat bokom.
3) Pre uplne volny priestor by bolo dobre dat prec aj hadice chladenia veduce k expanznej nadobe, ale dalo sa to spravit aj bez toho. Ja som hadice prec nedaval.
4) Na EGR su 4 skrutky, ktore ho drzia na bloku motora. Dve su vidiet zhora nad hadicou chladenia od termostatu a dve su pod touto hadicou uplne v pohode dostupne racnou s nastavcom. Kvoli dostupnosti jednej z hornych skrutiek bolo treba otocit sponu na hadici chladenia. Vidno na fotke.
5) Po odskrutkovani vsetkych skrutiek a odpojeni kabla siel ventil velmi lahko vytiahnut len smerom nahor.
Na moje prekvapenie, nebol takmer vobec zaneseny a to mam najazdenych 160 000km. Mozno uz bol cisteny pripadne meneny predchadzajucim majitelom, ja mam auto od 130000km. Bola tam len tenucka vrstva karbonu, prakticky ho ani nebolo potrebne cistit. Tenkymi kliestikmi som skusil pohyblivost tycky od magnetu, a ta sla tiez velmi hladko. Predsalen som ho trochu vicistil. Pouzil som WD40, rospustilo to spinu a starou zubnou kefkou som to ocistil. Potom som ocistil dosadacie plochy na ventile, na bloku motora a plechove tesnenie, ktore tam bolo. Nasledne som to cele zlozil naspat, nahodil baterku, bez problemov nastartoval a vsetko ide zda sa OK.
Trosku som dufal ze vyriesim mierne cukanie pri zrychlovani, ale zjavne to nebolo EGR ventilom.
EX:Opel Astra 1.6 85kW 2009 (Z16XER)
EX: Opel Astra 1.6 77kW 2005 (Z16XEP), Irmscher packet
EX: Opel Astra 1.6 77kW 2005 (Z16XEP), Irmscher packet