Modul Komfortní Jednotky - MKJ (dříve "Teploměr vody")

Od klimatizace až po xenony
Odpovědět

Koupíš si tento modul od Pepase?

Ano
118
61%
Ne
25
13%
Nevím
50
26%
 
Celkem hlasů: 193

PepaS
Příspěvky: 911
Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
Bydliště: Lysá nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Modul Komfortní Jednotky - MKJ (dříve "Teploměr vody")

Příspěvek od PepaS » 03 říj 2015, 13:51

chemicak píše:nešlo by aktualizací MKJ docílit možnosti spouštění regenerace manuálně?
regeneraci DPF filtru prováděnou během jízdy (dynamická regenerace) není možné standardně přes diagnostiku (a tedy ani přes MKJ) spustit. Napadla mě jedna myšlenka, jak toto obejít, ale zatím jsem neměl sílu ji ověřit...

Jde o to, že když se spouští statická regenerace (servisní úkon pro případ ucpání DPF filtru - auto stojí, motor sám točí 3000 ot/min a saze hoří), tak se po jejím dokončení nastaví hodnota saturace DPF na cca. 70%, díky čemuž se velmi brzo spustí dynamická regenerace. Toto je uděláno z toho důvodu, že statická regenerace je méně účinná, než regenerace dynamická. V servisu tedy po provedení statické regenerace sednou do auta a vzápětí někde svižnou jízdou provedou regeneraci dynamickou (ideální postup).

A teď je otázka, kdo v řídící jednotce motoru nastaví saturaci DPF na těch zmiňovaných 70%. Pokud by to udělal tester (GM Tech2, OP-COM...) na závěr statické regenerace, tak by to znamenalo, že je možné přes diagnostické rozhraní nastavit hodnotu saturace DPF filtru. Pokud to tak je, tak MKJ může při splnění nějakých podmínek (určitě saturace > 70 %, ...) stav saturace na popud uživatele uměle navýšit a tím vyvolat spuštění dynamické regenerace. Takže např.: jedete po dálnici, máte saturaci na 80 %, víte že se regenerace spouští např. při 90% a odhadnete, že do cíle to už nevyjde, ledaže by se regenerace spustila okamžitě. Tak tedy požádáte MKJ aby v řídící jednotce zvýšilo saturaci ze stávajících 80% na 95%. Dynamická regenerace by se tímto měla okamžitě spustit...

Jo - někteří uživatelé vypozorovali závislost mezi spuštěním regenerace a zatížením motoru. Když se blíží mez zanesení DPF filtru, při které se regenerace spouští, tak je možné „podtáčením“ motoru její spuštění oddálit. Naopak, při „vytáčení“ motoru je možné regeneraci spustit o něco dříve. Zde na fóru o tomto kdosi ptal, ale nemohu to už najít.
chemicak píše:Občas se mi stává, že se regenerace spustí těsně před dojetím do cíle a musím nechávat zapnutý motor, aby doběhla.
pokud to je možné, tak je lepší při probíhající regeneraci pokračovat v jízdě.
http://www.PepaS.cz - vše o češtině, slovenštině a o Modulu Komfortní Jednotky pro OPEL

Reklama
 

Uživatelský avatar
quicky
Příspěvky: 786
Registrován: 18 pro 2014, 09:43
Bydliště: Bad Mergentheim / Bratislava

Re: Modul Komfortní Jednotky - MKJ (dříve "Teploměr vody")

Příspěvek od quicky » 06 říj 2015, 13:43

Inak Pepa, mas tam taky maly glitch. Ked idem do 'menu' MKJ a posuniem sa na druhu-tretiu polozku, tak asi po sekunde to preskoci zas na prvu polozku v menu. Uz sa mi asi stokrat stalo, ze som chcel vybrat DPF monitor a preskocilo mi to na Diagnostiku a zvolil som to. Stane sa to vzdy len raz, potom uz ide skrolovat normalne.
Ak je to known issue tak sorry za spam.
BMW F21 B47 170kW Valencia Orange 2016
Astra GTC Z17DTR 110kW Technical gray 2009 | MKJ | CD40 USB
Insignia A B20DTH 125kW Snow White 2015
Vectra C Caravan Z19DTH 110kW Royal blue 2007 - Ex
OP-COM 2014

PepaS
Příspěvky: 911
Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
Bydliště: Lysá nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Modul Komfortní Jednotky - MKJ (dříve "Teploměr vody")

Příspěvek od PepaS » 06 říj 2015, 14:36

posuv a zobrazení kursoru v menu MKJ, stejně jako ve všech ostatních menu (NAVI, UHP,...) řídí GID/CID displej na základě přijímaných zpráv od CIM (stav tlačítek na volantu) a EHU (stav tlačítka na rádiu). MKJ nedokáže posunout kursor, leda by nasimulovalo (přes CAN) změnu stavu tlačítka na volantu nebo na rádiu. Problém bych tedy spíše hledal v tlačítku na volantu (více viz. svolávací akce na instalaci spony CIMu) a navigaci.
http://www.PepaS.cz - vše o češtině, slovenštině a o Modulu Komfortní Jednotky pro OPEL

Uživatelský avatar
quicky
Příspěvky: 786
Registrován: 18 pro 2014, 09:43
Bydliště: Bad Mergentheim / Bratislava

Re: Modul Komfortní Jednotky - MKJ (dříve "Teploměr vody")

Příspěvek od quicky » 06 říj 2015, 17:01

PepaS píše:posuv a zobrazení kursoru v menu MKJ, stejně jako ve všech ostatních menu (NAVI, UHP,...) řídí GID/CID displej na základě přijímaných zpráv od CIM (stav tlačítek na volantu) a EHU (stav tlačítka na rádiu). MKJ nedokáže posunout kursor, leda by nasimulovalo (přes CAN) změnu stavu tlačítka na volantu nebo na rádiu. Problém bych tedy spíše hledal v tlačítku na volantu (více viz. svolávací akce na instalaci spony CIMu) a navigaci.
Moze byt, s CIM bol problem, ale teraz funguje OK. Deje sa to aj ked to posuvam na volante aj ked to posuvam tym velkym kolieskom na radiu. Stane sa to vzdy pri prvom pohybe v menu. Po tom jak to raz preskoci, tak je vsetko v pohode
BMW F21 B47 170kW Valencia Orange 2016
Astra GTC Z17DTR 110kW Technical gray 2009 | MKJ | CD40 USB
Insignia A B20DTH 125kW Snow White 2015
Vectra C Caravan Z19DTH 110kW Royal blue 2007 - Ex
OP-COM 2014

PepaS
Příspěvky: 911
Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
Bydliště: Lysá nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Modul Komfortní Jednotky - MKJ (dříve "Teploměr vody")

Příspěvek od PepaS » 08 říj 2015, 20:31

ladinek67 píše:při šmírování na internetu jsem našel tenhle modul. Podle plánku zapojení by to mělo na Astrách fungovat. http://www.cybertronic-labs.cz/corner-light-kit-i110c55
plánek jsem nestudoval, ale na A-H a Z-B to bez zásahu do instalace určitě fungovat nebude, protože obě mlhová světla jsou propojená. Dal jsem si práci, a vytáhnul jsem kus schématu zapojení předních mlhovek.
Graphic1.jpg
Mrzí mě, že je to tak udělaná, protože přisvětlování do začátek řízené z MKJ by se určitě všem líbilo. :(
http://www.PepaS.cz - vše o češtině, slovenštině a o Modulu Komfortní Jednotky pro OPEL

Uživatelský avatar
swabel
Příspěvky: 2166
Registrován: 14 čer 2009, 02:14
Bydliště: Tvrdošín - SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Modul Komfortní Jednotky - MKJ (dříve "Teploměr vody")

Příspěvek od swabel » 09 říj 2015, 08:23

A vectra C? ;)
Insignia ST A20DTH OPC Line AT + Chip, VECTRA C CARAVAN Z19DTH AT - ex, VECTRA C GTS Z19DTH AT - ex , Zafira B OPC - ex, Astra H Caravan OPC Line 2 - ex
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK

Uživatelský avatar
ladinek67
Příspěvky: 34
Registrován: 12 srp 2014, 19:18
Bydliště: KH

Re: Modul Komfortní Jednotky - MKJ (dříve "Teploměr vody")

Příspěvek od ladinek67 » 09 říj 2015, 13:41

Na plánku zapojení mají nakreslené diody u žárovek,ty by měly zajistit že pujde proud jen do té která má svítit.
ASTRA H GTC Z 20 LER

PepaS
Příspěvky: 911
Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
Bydliště: Lysá nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Modul Komfortní Jednotky - MKJ (dříve "Teploměr vody")

Příspěvek od PepaS » 09 říj 2015, 13:56

swabel píše:A vectra C? ;)
musím se podívat... mám tušení, že u V-C přední mlhovky spojené nejsou.
ladinek67 píše:Na plánku zapojení mají nakreslené diody u žárovek,ty by měly zajistit že pujde proud jen do té která má svítit.
pokud sáhneš do instalace, tak to udělat půjde. Např.přes dvě diody lze mlhovky oddělit; potom už můžeš připojovat +12V na spoj mezi žárovkou a diodou a bude se rozsvěcovat jen jedna žárovka.
http://www.PepaS.cz - vše o češtině, slovenštině a o Modulu Komfortní Jednotky pro OPEL

Hellrider
Příspěvky: 171
Registrován: 20 bře 2015, 20:43

Re: Modul Komfortní Jednotky - MKJ (dříve "Teploměr vody")

Příspěvek od Hellrider » 12 říj 2015, 21:45

PepaS píše: že je možné přes diagnostické rozhraní nastavit hodnotu saturace DPF filtru. Pokud to tak je, tak MKJ může při splnění nějakých podmínek (určitě saturace > 70 %, ...) stav saturace na popud uživatele uměle navýšit a tím vyvolat spuštění dynamické regenerace. Takže např.: jedete po dálnici, máte saturaci na 80 %, víte že se regenerace spouští např. při 90% a odhadnete, že do cíle to už nevyjde, ledaže by se regenerace spustila okamžitě. Tak tedy požádáte MKJ aby v řídící jednotce zvýšilo saturaci ze stávajících 80% na 95%. Dynamická regenerace by se tímto měla okamžitě spustit...
Ahoj Pepasi jestli by se ti to povedlo tak bych byl první který by to ocenil.
Jako na potvoru se mi poslední regenerace spouští 100 metrů před dojezdem.
jako by mi to auto dělalo naschvál.
Ale i tak, možnost řízeného spouštění regenerace v příhodnou chvíli je pro mně dost zajímavá.



Opel Astra Twintop Cosmo 1.9CDTI 110Kw MKJ VCU UHP-4 CID
Opel Astra Twintop Cosmo 1.9CDTI 110Kw MKJ VCU UHP-4 CID

Uživatelský avatar
exford
Příspěvky: 153
Registrován: 19 črc 2013, 21:36
Bydliště: Česka Lípa

Re: Modul Komfortní Jednotky - MKJ (dříve "Teploměr vody")

Příspěvek od exford » 13 říj 2015, 19:26

pod tohle se taky podepíšu a jsem dalsí do řady ;) bezva napad kterej by se semtam hodil 8-)
nyní:Opel Astra Caravan cosmo 1,9CDTI 88kw. r.v 2010 s DPF a s MKJ
ex:Ford Focus 1,6 16V r.v 1999
Ford Escort 1,6 16V r.v1994
Op-Com v okolí Česká Lípa k dispozici

Odpovědět