Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
možná by nebylo špatné zjistit co všechno ovlivňuje průběh a výsledek regerace. Jestli má např. Smysl zařadit nižši rychlost aby se zvedly otáčky. Dneska jsem zpozoroval regeneraci, zařadil jsem 4 a jel 90-100 a regerace zkončila po cca 5 km.
- Reklama
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Motory Z17DTR, A17DTR, Z17DTJ a A17DTJ jsou všechny identické. I ti co mají na štítku motoru Z17DTR mohou mít Z17DTJ (což na štítku nikdy není). Rozdíl je v SW řídící jednotky a velikosti intercooleru (od M.R. 2008). A stejně tak, jak je to u Z19DT a Z19DTL i Z19DTH a Z19DTJ nejdou řídící jednotky pouhým přeprogramováním (MDI, TECH2) upgradovat na vyšší výkonové verze, tak to nejde u DTJ a DTR.Imko píše:Mám Zafiru A17DTR, 81 kW, 2009. Tak to mám uvedené vo všetkých papieroch pri kúpe auta. Podľa technika v servise je to vraj DTJ.
Asi si to musím dať zistiť tu na fóre ako som vlastne zaregistrovaný v databáze.
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 04 srp 2011, 16:04
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Jak na displej v kapličce dostanete inforamce o regenaraci a další výměně oleje?
Moje zkušenosti jsou identické - regenerace +/- po 300km, jednou po 800km a nedávno po 170km. Zkoušel jsem dlouhodobě jezdit lepší naftu a pak i normální ale na interval regenerací to nemělo vliv. V servisu mi řekli, že mám při regenrecai jet na vyšší otáčky ale ani ty nejsou zárukou zkrácení doby po kterou regenerace probíhá. Někdy je krátká i při stojícím vozidle než za jízdy a maximálně trvá do 12 minut.
Co je mi ale záhadou a stalo se mi to již vícekrát - jedu po dálnici 110-130km/h dobrých 70km nebo mám za sebou 100km první třídu a kousek dálnice a po sjezdu z dálnice začne regenerace - mám tedy sám pro sebe otázku, proč neregenruje na dálnici, kde jsou k tomu vhodnější provozní podmínky? Někde tam bude asi chyba.
V zimě a mrazech běží regenerace na studeném motoru.
A jak všichni píšete, je to doprovázené vyšší spotřebou. Podle svýh zápisků by bez regenrací auto jezdilo o 0,5-0,8l/100km méně.
Mám Zafiru rok 2010 1.7 CDTi 92kW.
Moje zkušenosti jsou identické - regenerace +/- po 300km, jednou po 800km a nedávno po 170km. Zkoušel jsem dlouhodobě jezdit lepší naftu a pak i normální ale na interval regenerací to nemělo vliv. V servisu mi řekli, že mám při regenrecai jet na vyšší otáčky ale ani ty nejsou zárukou zkrácení doby po kterou regenerace probíhá. Někdy je krátká i při stojícím vozidle než za jízdy a maximálně trvá do 12 minut.
Co je mi ale záhadou a stalo se mi to již vícekrát - jedu po dálnici 110-130km/h dobrých 70km nebo mám za sebou 100km první třídu a kousek dálnice a po sjezdu z dálnice začne regenerace - mám tedy sám pro sebe otázku, proč neregenruje na dálnici, kde jsou k tomu vhodnější provozní podmínky? Někde tam bude asi chyba.
V zimě a mrazech běží regenerace na studeném motoru.
A jak všichni píšete, je to doprovázené vyšší spotřebou. Podle svýh zápisků by bez regenrací auto jezdilo o 0,5-0,8l/100km méně.
Mám Zafiru rok 2010 1.7 CDTi 92kW.
- Frydex
- Moderátor
- Příspěvky: 2755
- Registrován: 04 kvě 2008, 19:13
- Bydliště: Ostrava jak Cyp
- Kontaktovat uživatele:
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Je to dodatečným "Modulem Kofortní Jednotky" MKJ, který tady vyrábí PepaS... více v tomto vlákně.. https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewt ... 960#p72960PavelSacha píše:Jak na displej v kapličce dostanete inforamce o regenaraci a další výměně oleje?
Frydexova Černá Mamba 1,7 CDTi 92Kw
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Tak jsem si nechal v Opel Morava zjistit jestli není pro můj motor nový soft... a nenašel nic pro A17DTH (81kW)....mám tam poslední co je možný.
btw jsem se měl těsně před regenerací (podle techu od poslední bylo 360km a zanesení filtru bylo 80%), a vyjel jsem ze servisu, najel na dálnici a lup....Technik se mi ještě snažil popsat rozdíl mezi starým softem, který jak víme regeneruje po cca 800km....Podle něj stará verze softu sledovala pouze zanesení a nebo pak ujeté km. Tzn. se regenerovalo buď při nastaveném zanesení, nebo pak po ujetých km (asi těch 800??). A ta nová verze zohledňuje a sama vyhodnocuje, počet studených a teplých startů auta, počet km ujetých se studeným motorem a samozřejmě i zanesení filtru. Navíc se regenerace pokouší spustit při 80% zanesení (u předchozí verze 90?) a tak by neměla tolik vadit přerušená regenerace. Navíc doporučil v průběhu regenerace jet s motorem ve větších otáčkách (zkoušel jsem jet poslední regeneraci kolem 2600-3000 na 4stupeň - dojezd se snížil o přibližně stejnou hodnotu, ale regenerace podle mě trvala katší dobu (možná jenom momentální placebo))
btw jsem se měl těsně před regenerací (podle techu od poslední bylo 360km a zanesení filtru bylo 80%), a vyjel jsem ze servisu, najel na dálnici a lup....Technik se mi ještě snažil popsat rozdíl mezi starým softem, který jak víme regeneruje po cca 800km....Podle něj stará verze softu sledovala pouze zanesení a nebo pak ujeté km. Tzn. se regenerovalo buď při nastaveném zanesení, nebo pak po ujetých km (asi těch 800??). A ta nová verze zohledňuje a sama vyhodnocuje, počet studených a teplých startů auta, počet km ujetých se studeným motorem a samozřejmě i zanesení filtru. Navíc se regenerace pokouší spustit při 80% zanesení (u předchozí verze 90?) a tak by neměla tolik vadit přerušená regenerace. Navíc doporučil v průběhu regenerace jet s motorem ve větších otáčkách (zkoušel jsem jet poslední regeneraci kolem 2600-3000 na 4stupeň - dojezd se snížil o přibližně stejnou hodnotu, ale regenerace podle mě trvala katší dobu (možná jenom momentální placebo))
-
- Příspěvky: 911
- Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
- Bydliště: Lysá nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
2 Imko: jak se chová nová verze SW?
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Ospravedlňujem sa za dlhšiu absenciu poznatkov, ale momentálne mi trochu blbne počítač, takže som sa zatiaľ neozval. Moje prvotné nadšenie však skoro opadlo, pretože akože ovládanie regenerácie filtra tlakom je podľa môjho názoru tak trochu nepravdivé. Zanesenie filtra pri zmene programu bolo 80%. Bez toho, aby prebehla regenerácia tak zanesenie filtra po zmene programu bolo asi na nule, môj prvý údaj po založení MKJ bol 7%, regenerácia začala pri 84 % a skončila na 31%. Takže môžem povedať, že mi regenerácia filtra nabehla až pri 164% zanesenia filtra (80 +84 %). Od zmeny programu mi prebehla regenerácia 2x , prvýkrát po cca 330 km (200 km dlhá trasa, ostatné kratšie) druhá niečo okolo 450 (dlhá cesta v kuse - diaľnice a cesty i. triedy, cesta do Brna aby som vyskúšal nový soft). Akonáhle to vyhodnotím dám vedieť. Pripadám si ako testovací pracovník Opla, pretože mám podchytené percentuálne nárasty zanášania filtrov po km.
Zafira 1.7 CDTI, A17DTR, 81 kW, 2009
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Tak po dlhej odmlke som konečne tu.
Od minulého týždňa mám konečne v poriadku PC, vyhodnotenie mi zabralo trochu času, preto sa ozývam až teraz.
Ako som minule spomenul po zmene programu som urobil niekoľko dlhších ciest, jedna bola síce len cca 90 km, ale druhá bola do Brna - 350 km. Predpokladal som podstatné zlepšenie vypaľovania DPF na dlhších trasách. Mýlil som sa však. Keby som chcel veľa najazdiť na jedno vypaľovanie musel by som jazdiť len po diaľniciach. Podľa takých hypotetických odhadov na základe prejdených kilometrov po diaľnici a zanesenia filtra by som mohol prejsť aj cca 1200 km (viď vyhodnotenie 3).
Vzhľadom k tomu, že máme aj cesty iných tried prejdená vzdialenosť sa podstatne skracuje. Pripadá mi to tak, ako keby bolo zanášanie filtra ovplyvnené aj častejsím preraďovaním , pretože na cestách prvej triedy, kde treba častejšie preradiť (objehanie auta, brzdenie, státie na križovatkách) sa skracuje prejdená vzdialenosť na 1 % zanesenia aj napriek tomu, že som išiel so zahriatym motorom, resp. v rovinatom teréne. Takmer po každom štarte resp. krátko po štarte zanesenie filtra stúplo o 1%. Mám spracovanú aj podrobnú tabuľku v exceli, ale nedá sa to tu priložiť, preto ju budem musieť niekde uložiť, aby si ju mohli pozrieť viacerí účastníci fóra. Tabuľka je dlhá a lepší prehľad sa získa pohľadom na jej celý obsah, ako len na časti.
Pepasovi a Martinovi ju posielam v súkromnej správe.
Od minulého týždňa mám konečne v poriadku PC, vyhodnotenie mi zabralo trochu času, preto sa ozývam až teraz.
Ako som minule spomenul po zmene programu som urobil niekoľko dlhších ciest, jedna bola síce len cca 90 km, ale druhá bola do Brna - 350 km. Predpokladal som podstatné zlepšenie vypaľovania DPF na dlhších trasách. Mýlil som sa však. Keby som chcel veľa najazdiť na jedno vypaľovanie musel by som jazdiť len po diaľniciach. Podľa takých hypotetických odhadov na základe prejdených kilometrov po diaľnici a zanesenia filtra by som mohol prejsť aj cca 1200 km (viď vyhodnotenie 3).
Vzhľadom k tomu, že máme aj cesty iných tried prejdená vzdialenosť sa podstatne skracuje. Pripadá mi to tak, ako keby bolo zanášanie filtra ovplyvnené aj častejsím preraďovaním , pretože na cestách prvej triedy, kde treba častejšie preradiť (objehanie auta, brzdenie, státie na križovatkách) sa skracuje prejdená vzdialenosť na 1 % zanesenia aj napriek tomu, že som išiel so zahriatym motorom, resp. v rovinatom teréne. Takmer po každom štarte resp. krátko po štarte zanesenie filtra stúplo o 1%. Mám spracovanú aj podrobnú tabuľku v exceli, ale nedá sa to tu priložiť, preto ju budem musieť niekde uložiť, aby si ju mohli pozrieť viacerí účastníci fóra. Tabuľka je dlhá a lepší prehľad sa získa pohľadom na jej celý obsah, ako len na časti.
Pepasovi a Martinovi ju posielam v súkromnej správe.
Zafira 1.7 CDTI, A17DTR, 81 kW, 2009
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Hezké poznatky, ale obávám se, že jak je u těchto jednotek počítána regenerace ví jen autor SW. My můžeme pouze posoudit, jaká je závislost zanesení filtu na stylu jízdy a tady obecně platí, čím více jsou otáčky motoru při jízdě konstantní, tím pomaleji se zanáší filtr DPF. U mé 1.9 Z19DT jsem dosáhl nejdelší pauzy mezi regeneracemi přes 2100 km a to cestou po Německu. A přitom stejné motory jezdící po městě mohou mít interval okolo 450 km.
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Roman, keby som mal interval po meste 450 km bol by som veľmi šťastný. Môj interval je podstatne kratší. Napríklad teraz mám filter zanesený na 47 % (takže od regenerácie už 17% čo je niečo viac ako 1/3 voľnosti zanesenia filtra - k dispozícií máme iba 60 %) a najazdených iba 40 km.
Čo sa týka samotnej spotreby (aj keď som vypaľoval 1x) tak si myslím, že môžem byť nadmieru spokojný. Je to síce podľa palubáku ( skutočná je o niečo vyššia, okolo 0,4 - 0,5 l) , ale celkom ujde.
Prikladám niekoľko snímkov : pred Brnom, po príjazde do Brna (3,5 km mestská prevádzka) , po výjazde z Brna ( 50 km meststká prevádzka)
Čo sa týka samotnej spotreby (aj keď som vypaľoval 1x) tak si myslím, že môžem byť nadmieru spokojný. Je to síce podľa palubáku ( skutočná je o niečo vyššia, okolo 0,4 - 0,5 l) , ale celkom ujde.
Prikladám niekoľko snímkov : pred Brnom, po príjazde do Brna (3,5 km mestská prevádzka) , po výjazde z Brna ( 50 km meststká prevádzka)
Zafira 1.7 CDTI, A17DTR, 81 kW, 2009