Astra 1,8 92kW vs. 103kW

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Astra 1,8 92kW vs. 103kW

Příspěvek od Stan. » 16 zář 2015, 08:14

Vectra 11 souhlasím s Tebou, bohužel ten graf u 92kW je trochu zavádějící, jelikož není z Astra H a neodpovídá ani technické dokumentaci, kde se uvádí max kroutící moment u Astra H 170Nm při 3800ot. a zde na diagramu má max kroutící moment 165Nm až při 4600ot. Tento graf je bohužel pro motory 92kW 165Nm/4600ot. u Corsa C, Meriva, Tigra B. Navíc podle Tisu 2000 má graf pro motor Astra H 92kW úplně jiný průběh. Začíná na 160Nm/2500ot, v rozmezí 3800-4500ot má 170Nm a pak pozvolně klesá na 160Nm při 5500ot. Pouze pro upřesnění.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

Reklama
 

Dusan_zafira
Příspěvky: 107
Registrován: 25 úno 2014, 21:36

Re: Astra 1,8 92kW vs. 103kW

Příspěvek od Dusan_zafira » 16 zář 2015, 10:34

maro píše:Ahoj.
Dikes, hlavne vectra11 z
....
nemate niekto pre porovnanie grafy vykonu oboch motorov?
dik.
Ahoj , dost info o motoroch (popis, grafy...) sa da cerpat odtialto
http://www.gmpowertrain.com/EuropeVehic ... urope.aspx
vyber si engines a potom ecotec 1,8
Ale ten 92kW motor som tam nenasiel :-(
Opel Zafira 1.8 - 88kW Royal Blue"Borůvka"

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Astra 1,8 92kW vs. 103kW

Příspěvek od Stan. » 18 zář 2015, 15:56

Grafy a technické údaje některých motorů: Z18XE, Z14XEP, Z16XEP, Z18XER,Z20LER a Z19DTH(110kW).
Bohužel jsou tam některé nepřesnosti a technický popis motoru Z18XE 92kW neodpovídá uvedenému grafu, ale patří ke grafu, který zaslal Vectra11 (Corsa, Tigra 92kw 165Nm/4600ot.), další nepřesnost je u motoru Z16XEP 77kW, uvedený výkon 115HP místo 105HP.
https://translate.google.cz/translate?h ... rev=search
https://translate.google.cz/translate?h ... rev=search
Další grafy pro porovnání motorů Z16XEP 77kW a z16XER 85kW
Z uvedených výpočtů je vidět, že do otáček 4000ot/min, je rozdíl výkonu maximálně 1-2kW a teprve pak se výkon pozvolna zvyšuje až na rozdíl 8kW při 6000ot/min. Jsou tam vidět také výpočty Nm přímo na kolech při určitých zařazených rychlostních stupních.
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=377777
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

maro
Příspěvky: 84
Registrován: 12 úno 2012, 21:05
Bydliště: Trencin

Re: Astra 1,8 92kW vs. 103kW

Příspěvek od maro » 18 zář 2015, 20:38

No podla grafov to vyzera na rozdiel od 5000 otacok, a aj to dost maly rozdiel. Takze je to dost na zvazenie, zacina sa mi viac pozdavat 92kw verzia, koli jednoduchosti a minimalnemu rozdielu vo vykone.

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Astra 1,8 92kW vs. 103kW

Příspěvek od Stan. » 19 zář 2015, 08:15

Ono spíše záleží na tom, který pěkný kousek z obou výkonů seženeš, než jaké máš zbožné přání. Motorů 92kW se na trhu moc nevyskytuje a zde byly popsány pouze papírově udávané parametry a technické rozdíly. Nyní bude hlavně záležet při výběru na skutečném stavu auta a motoru a jak se k němu také předchozí majitel choval a dělal poctivě údržbu 8-)
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

vectra11
Příspěvky: 43
Registrován: 22 dub 2015, 15:42

Re: Astra 1,8 92kW vs. 103kW

Příspěvek od vectra11 » 19 zář 2015, 19:08

To jsi nepochopil, největší rozdíl je právě v nízkých otáčkách. Neřeš výkon, pro běžnou jízdu je mnohem podstatnější točivý moment. Prostě neřeš grafy, obejdi bazary a v těch autech se projeď!!!!! Je to 100x rychlejší a spolehlivější srovnání.

Uživatelský avatar
rosta12345
Příspěvky: 107
Registrován: 25 kvě 2014, 11:58
Bydliště: Dolní Domaslavice

Re: Astra 1,8 92kW vs. 103kW

Příspěvek od rosta12345 » 19 zář 2015, 19:34

osobně bych až tak neřešil jestli 92 nebo 103, ale šel bych po konkrétním celkovém stavu auta.
ZAFIRA B 1,8 88KW Benzin

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Astra 1,8 92kW vs. 103kW

Příspěvek od Stan. » 20 zář 2015, 13:18

vectra11 píše:To jsi nepochopil, největší rozdíl je právě v nízkých otáčkách. Neřeš výkon, pro běžnou jízdu je mnohem podstatnější točivý moment. Prostě neřeš grafy, obejdi bazary a v těch autech se projeď!!!!! Je to 100x rychlejší a spolehlivější srovnání.
Vectra11 pokud si nepleteš dva rozdílné diagramy 92kW pro Astru H a Tigru B tak píšeš bludy, právě v nízkých otáčkách je dle grafu rozdíl točivého momentu téměř nulový a při největším točivém momentu 170/175Nm při 3800ot. je to rozdíl 2kW a největší rozdíl výkonu je právě nad 5600ot/min.
Pouze doplnění:
Oba motory 1,8 mají stejný výkon 92kW, pouze jsou rozdílně laděné.
Motor pro Corsa C a Tigra B má max. kroutící moment 165Nm/4600ot.
Motor pro Astra H má vyrovnanější výkonovou křivku a max. kroutící moment 170Nm/3800ot.
Naposledy upravil(a) Stan. dne 22 zář 2015, 08:01, celkem upraveno 1 x.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

vectra11
Příspěvky: 43
Registrován: 22 dub 2015, 15:42

Re: Astra 1,8 92kW vs. 103kW

Příspěvek od vectra11 » 20 zář 2015, 19:00

Tak ještě jednou a ode mne už naposled k tomuto tématu.
1. Celkem souhlasím s tím co psal Rosťa
2. Stan. plete hrušky s jabkama-kw/Nm
3. Já si nepletu vůbec nic. XER má max. točivého momentu o 1000 ot. níže než XE. A hlavní rozdíl je v tom (proto někdo vynalezl variabilní časování), že 90% točivého momentu je k dispozici od 2200 do 6200 ot.!
To jsou fakta díky kterým XER opravdu jede mnohem lépe a náhodou to nemám jen vyčtené z grafů.

http://www.motor-talk.de/blogs/cookie-6 ... 02416.html

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Astra 1,8 92kW vs. 103kW

Příspěvek od Stan. » 20 zář 2015, 20:33

Vectra11 prosím Tě porovnej udávaný točivý moment u obou motorů a ukaž mě ten velký rozdíl v nízkých otáčkách. Asi grafu moc nerozumíš, jinak by jsi nepsal o pletení hrušek z jablkama. Ale pokud to nevíš, tak výkon motoru se vypočítává právě z točivého momentu x otáčky motoru / 9550 (konstanta). Existuje ale i složitější vzorec pro výpočet výkonu motoru.
A pokud jsi dobře počítal, tak 90% výkonu maximálního kroutícího momentu z 175Nm je 157Nm a to má i motor Z18XE 92kW.
Modrá křivka grafu znázorňuje max. kroutící moment Nm/otáčky motoru
Červená křivka znázorňuje právě pouze výpočet výkonu kW/otáčky motoru.
Z18XER 103kW/Z18XE 92kW
1000ot. 130Nm/120Nm = rozdíl 1,1kW 13,6kW/12,5Kw
1500ot. 140Nm/140Nm
2000ot. 150Nm/150Nm
2500ot. 160Nm/160Nm
3000ot. 170Nm/165Nm = rozdíl 1,6kW 53,40kW/51,83kW
3800ot. 175Nm/170Nm = rozdíl 2kW 69,64kW/67,63kW (udávaný max. kroutící moment obou motorů)
5000ot. 170Nm/170Nm
Z18XE 157Nm/5600ot = 92kW
Z18XER 157Nm/6300ot = 103kW, rozdíl = 700ot/11kW.
Je logické, že to jsou diagramy z brzdy nového motoru, tak vyběhaný motor bude mít těžko stejné parametry jako nový.
Variabilní časování má hlavně význam pro správné spalování v širokém spektru otáček pro snížení limitu škodlivin-emise.
Proto tyto motory plnily již s předstihem normu Euro5 a jsou motory Z18XER a A18XER identické.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

Odpovědět