Zadreny kompresor ?

Od klimatizace až po xenony
arvlad
Příspěvky: 12
Registrován: 22 úno 2011, 07:05

Re: Zadreny kompresor ?

Příspěvek od arvlad » 01 črc 2015, 12:47

Lukyn se sice neozval, ale to nevadí. Napíšu sem tedy všechno, co jsem po tom předpokládaném "zadření" kompresoru zkoušel a zjistil. Snad to někomu pomůže v podobné situaci. Po zadření jsem nechal odsát chladivo s tím, že výhledově rozmontuji kompresor a zjistím, co se v něm vlastně stalo. Celé léto jsem se k tomu nedostal, jen jsem občas zkoušel otočit talířem na kompresoru, ovšem bez úspěchu. Ani oběma rukama jsem s ním nepohnul. Na podzim, při takové zběžné kontrole v motorovém prostoru, jsem jen tak náhodou vzal za talíř jednou rukou a on se pootočil. Tak jsem to zkusil zpátky a tam a zpátky. Zpočátku to trochu drhlo ale za chvíli se už točil lehce a bez odporu. Přes zimu jsem to občas zkoušel protáčet. Někdy to skoro nešlo a někdy ztuha a po chvíli se to uvolnilo a otáčelo se s ním snadno. Jako kdyby písty ve válcích nějak zatuhly. Nedokázal jsem si to vysvětlit. Nedávno jsem tedy kompresor vymontoval a vylil olej, který byl čistý, bez jakýchkoli částic z otěru a nebo špon od zadření. Po otevření jsem zjistil, že uvnitř nejsou žádné stopy po poškození a všechny díly jsou jak nové včetně pístů a dutin válců. Tak jsem ho zase smontoval a naplnil novým olejem. Na www.granex.cz jsem si koupil asi za 600,- novou cívku. Ta stará měla úplně seškvařené vinutí a přerušenou tepelnou pojistku. Sehnal jsem si sice novou, ale nakonec jsem nechtěl riskovat, že jsou někde poškozené vodiče ve vinutí a půjde to třeba do zkratu. Včera jsem to nechal naplnit a zkontrolovat a všechno funguje. I tlak je v pořádku. Nevím, a ani v servisu nejsou schopni určit, co se tam mohlo stát, že ty písty byly ve válcích jak zalepené a nedalo se s tím pohnout. Uvidím, jak se to bude chovat dál. Nějakou dobu to budu sledovat vždy před spuštěním, jestli to jde lehce. Jsem rád, že jsem nedal na diagnózu o zadření a nenechal to hned vyměnit, když mi to v servisu nabízeli. Tak nějak si to nemůžu zrovna dovolit, vyhodit jen tak deset nebo dvanáct tisíc. Nakonec se ukázalo, že to ani nebylo potřeba. Možná, že tahle moje zkušenost bude pro někoho vodítkem.

Reklama
 

Uživatelský avatar
janda82
Příspěvky: 268
Registrován: 04 čer 2009, 14:51
Bydliště: Zilina

Re: Zadreny kompresor ?

Příspěvek od janda82 » 08 úno 2017, 19:36

Arvlad funguje ti to po trovej oprave bez problemov doteraz?
Astra H Caravan 1.7 CDTi (17DTH), 6xABG, ABS, ESP, PDC, Fog Lights, BC + Check Control, CD70+CID
Astra G Hatchback 1.7 TD (1.7TD) 1999-2008 R.I.P.
Diagnostika MDI, OPCOM, LAUNCH X431
Servis mobilných telefónov všetkých značiek

Odpovědět