Z16XEP 77kW - ztrata vykonu za studena, nyni i za tepla

Uživatelský avatar
RomanK
Příspěvky: 1118
Registrován: 04 kvě 2008, 13:30
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Z16XEP 77kW - ztrata vykonu za studena, nyni i za tepla

Příspěvek od RomanK » 30 říj 2012, 21:20

Ludvik píše:...Nesetkali jste se s tim nekdo? Dik
Za poslední týden asi 3x (hlavně díky ochlazení). Problém je samozřejmě plyn a jeho nastavení. Jednotka si pořád myslí, že jede na benzín a podle lambdasond upravuje množství vstřikovaného paliva (dobu vstřiku) a nastavení škrtící klapky, časování vstřiku..atd. Jenže se pořád nic neděje a jednotka už nemá co nastavit. Výsledkem je problém nastartovat, rozjet se, zhasínání motoru při volnoběhu, jízda bez výkonu.
Řešení je reset řídící jednotky do základního nastavení a seřízení plynu. Lambdasondy se na plyn musí chovat stejně jako na benzín ve všech jízdních režimech.
Tankovat 2x plnou plyn a 1x plnou benzín. Tím se zabrání "rozhození" dat jednotky jízdou pouze na plyn.

Pár poznámek:
EGR u Z16XEP nezaslepovat, auto následně cuká a ovlivní se tím data na druhé lambdasondě.
Bez katu se samozřejmě jezdit dá, ale zase se mění data na zadní lambdasondě provázené svítící kontrolkou. Lepší je kat mít a nechat fungovat motor jak má.
To že se na plyn najelo 65 tis a je problém s výkonem a chodem motoru, znamená, že už je něco špatně. Na benzín motory jezdí bez těchto problémů klidně 200 tis km.
Je třeba častěji měnit svíčky. Díky plynu se rychleji opotřebovávají. I Opel má jiné svíčky pro benzín a jiné pro CNG (zemní plyn).
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301

Reklama
 

Ludvik
Příspěvky: 22
Registrován: 24 dub 2011, 10:32
Bydliště: Bela pod Bezdezem

Re: Z16XEP 77kW - ztrata vykonu za studena, nyni i za tepla

Příspěvek od Ludvik » 31 říj 2012, 00:17

Aktualni stav

Po tech vsech opravach, upravach, vymenach cidel, ... uz to jede obcas naprosto v pohode, jako pred rokem a pul, kdy jsem ho koupil. To se ale s teplotou a za jizdy meni.

Studeny motor: rano motor normalne nastartuju, chvili bezi naprosto v pohode, pravidelne, nekolisaji otacky a po cca pul minute az jedne minute zniceho nic chcipne. Pokud se stihnu do chcipnuti rozjet, tak jede naprosto bez problemu na plny vykon, par desitek metru a chcipne. Kdyz chcipne, pak se mu nechce nastartovat, musim na chvili vypnout klicek (nekolik vterin), pak ho na nekolik vterin zapnout a pak teprve startovat. Pak znacne neochotne nastartuje. Casto jedine s plynem a do otacek se mu nechce. To se opakuje cca 5x az 7x nez vyjedu na obchvat smerem na MB. Dneska rano jsem musel zastavit i na obchvatu. Tak to pokracuje dokud se motor trochu neohreje, pak prestane chcipat, ale jede jako kdyz nejede. Kdyz se motor ohreje, vypnu ho, znovu nastartuju, pak jede vetsinou uz dobre, nechcipa, ale vykon jak kdy. Nekdy OK, nekdy bida.

Odpoledne se studenym motorem je o neco tepleji, takze nemusim znova startovat rekneme 7x, ale jen 4x. Opet nez se motor trochu ohreje. Pak to zas tak nejak jede, ale rozjet auto na vic nez 100km/h uz je prace a stojim na plynu. Az kdyz se motor opravdu ohreje, zastavim, vypnu klicek, pockam, zapnu klicek, nastartuju a pak uz jede. Zase, vykon nekdy OK, nekdy bida.

Dneska jsem si vsimnul jedne zajimave veci. Jedu po rovine, se zahratym motorem, chvili predtim jsem znovu nastartoval, motor ma vykon OK, zacnu stoupat do kopce, stoupani je cim dal vetsi, porad dobre tahne, najednou auto lehce skubne a jede jako kdyz nejede, do kopce uz nezrychlim ani nahodou a kdyz vyslapnu spojku, motor chcipne. Prejedu horizont, jedu zase z kopce, postupne se zvysuje sklon, auto opet lehce skubne a najednou mam zase plny vykon a pokud po jizde z kopce je zase rovina nebo jizda do kopce, jede i do kopce dobre a v urcity moment (zatim se mi zda, ze to souvisi s podelnym naklonem a otresy) zase lehce skubne a prestane jet. Obcas se to stane i kdyz vezmu vic zatacku - zlepseni i zhorseni. Takze me napadlo, ze zitra zkontroluju kabely od cidla kliky. Cidlo jsem v lete menil, mozna by to mohl byt konektor, kabel, cidlo... Ale zase jen hadam.

Napred zkusim resetovat ridici jednotku, jak psal RomanK, a sledovat live data. Nechci to delat vsechno najednou, chci zjistit, co to zpusobuje. Od zacatku je to kombinace vic zavad - MAP cidlo bylo KO, zamrzal mi plyn, termostat v haji, tesneni pod hlavou... S kazdou opravou se to o neco zlepsi, ale porad nemam doreseno. Pokud to nepomuze, zkusim odpoledne neco provest s tim cidlem otacek kliky.
Holt i auta maji sve dny, ale uz me to prestava bavit :)
Opel Astra H, hatchback, 1.6 16V, 77 kw, 2006, LPG

Ludvik
Příspěvky: 22
Registrován: 24 dub 2011, 10:32
Bydliště: Bela pod Bezdezem

Re: Z16XEP 77kW - ztrata vykonu za studena, nyni i za tepla

Příspěvek od Ludvik » 31 říj 2012, 01:30

RomanK píše:
Ludvik píše:...Nesetkali jste se s tim nekdo? Dik
Řešení je reset řídící jednotky do základního nastavení a seřízení plynu.
Diky, zkusim rano pred cestou do prace. Naposledy jsem mel odpojednou ridici jednotku asi ctvrt hodiny, kdyz jsem menil MAP senzor, protoze je pod ni.
Paradoxne to jezdi lepe na LPG nez na benzin.
RomanK píše: EGR u Z16XEP nezaslepovat, auto následně cuká a ovlivní se tím data na druhé lambdasondě.
Uz jsem take premyslel, ze to vratim zpatky, protoze to zadnou zmenu neprineslo.
RomanK píše: Bez katu se samozřejmě jezdit dá, ale zase se mění data na zadní lambdasondě provázené svítící kontrolkou. Lepší je kat mít a nechat fungovat motor jak má.
To že se na plyn najelo 65 tis a je problém s výkonem a chodem motoru, znamená, že už je něco špatně. Na benzín motory jezdí bez těchto problémů klidně 200 tis km.
Je třeba častěji měnit svíčky. Díky plynu se rychleji opotřebovávají. I Opel má jiné svíčky pro benzín a jiné pro CNG (zemní plyn).
Pred temito problemy se mi dvakrat nacetla chyba katalyzatoru, ale pricital jsem to prasklinam ve svodech, ktere jsem nechal zavarit pri vymene tesneni pod hlavou. Od te doby to chybu katalyzatoru nezaznamenalo, ale kdyz mi rekli v servisu, ze uz je po nem, tak jsme se domluvili, ze ho daji pryc. Nic nesviti. Auto naopak konecne vyjelo i kopec, predtim se uprostred kopce zastavilo a chciplo. Chyba v ECU zadna. Kdyz jsem pak konecne vymenil i MAP senzor (asi jeden z hlavnich problemu), tak uz to zacalo jezdit jak ma, jen ty starty za studena jsou o nervy (napadlo me, jestli neni problem s benzinem, ale v servisu tvrdili, ze dava 4 atm) a pak ta podivna "nahodna" ztrata vykonu. Bohuzel odeslo x veci najednou a spatne se to pak hleda.

Auto ma najeto asi 185 tis. km, plyn je tam asi od 119 tis. km.
Svicky tam jsou asi 5000 km, davam svicky na LPG, menim je pravidelne, nejpozdeji po 20 tis. km

Diky, dam pak vedet.
Opel Astra H, hatchback, 1.6 16V, 77 kw, 2006, LPG

jrd mclaren
Příspěvky: 13
Registrován: 08 črc 2012, 21:45

Re: Z16XEP 77kW - ztrata vykonu za studena, nyni i za tepla

Příspěvek od jrd mclaren » 31 říj 2012, 12:56

no ...
tak skus tie sviecky vymontovat v momente, "kdy to nejede" ... kuknut sa aku maju farbu...
(predpokladam ze budu cierno-cierne)

z toho co si napisal mam dojem, ze mas moc bohatu zmes,...
pripadne ti to ide "aj na plyn" a "aj na benzin" zaroven ..

Nepoznam do detajlu tvoj system LPG, ale kazdy moderny system LPG by mal vypinat vstrekovace a benzinove cerpadlo.
V pripade, ze sa tak nedeje, tak ti ide aj benzin a plyn "do motora" ..zaroven..

EDITED:
ma tak napadlo, najdi relatko pre palivove cerpadlo, a skus ho vybrat v momente, ked uz motor ide na LPG

Ludvik
Příspěvky: 22
Registrován: 24 dub 2011, 10:32
Bydliště: Bela pod Bezdezem

Re: Z16XEP 77kW - ztrata vykonu za studena, nyni i za tepla

Příspěvek od Ludvik » 04 lis 2012, 19:20

Aktualizace:
Zrusil jsem zaslepeni EGR a nic se nezmenilo. Zkusil jsem soft reset (jen naucene hodnoty) i kompletni reset ECU (musel jsem znova programovat i imobilizer). Ani jedno z toho nepomohlo.

Urcite je moc bohata smes, kdyz stojim se studenym motorem na miste, citim nespalene palivo. Zajimava vec je, ze to natocim, motor udrzuje asi 1250 otacek cca pul minuty bez kolisani, pak zacne snizovat otacky, jakmile se dostane pod 1000 otacek, tak se to zacne najednou "houpat", otacky kolisaji mezi cca 750 - 1000 otacek a postupne se snizuji (minimalni i maximalni), pritom porad kolisaji, a pak se pri zhoupnuti dostanou pod 500 a motor zhasne. Nez se to ohreje, nekolikrat to ztrati vykon a chcipne. Prestane reagovat na plyn, zastavi, chcipne.

Kdyz se motor ohreje, jede relativne normalne, na LPG lip.

Kdyz jedu dlouho pod plynem (dalnice), postupne ztracim vykon, pomuze na chvili vyhodit kvalt, vetsinou to pritom chcipne, kdyz jsem zastavil na pumpe a sel jsem se podivat k motoru, nestacil jsem se divit. Svitily mi svody, jak byly rozzhavene.
Jakmile se svody rozpali, asi se prehreje lambda sonda a nejede to, kdyz to zchladne, tak to zas jede normalne. Tim padem to po Praze jezdi bez problemu, protoze vicemene jen popojizdim a tim padem to i chladne.
Zadne zvlastni zvuky od ventilu tam nejsou, rozvody jsou na ryskach.

Zitra zkusim zavrit kohout u nadrze, abych vyloucil moznost, ze pridava plyn k benzinu (netesne ventilky, co to pousti do sani?). Cestou overim vyndanim relatka cerpadla i to, jestli nepridava benzin k plynu, ale benzin neubyva, tak asi ne. A stejne se ty svody ohreji.
RJ plynu je Stag 300-4.

Nemate nekdo prosim vas nejakou tabulku hodnot, ktere bych mel namerit na lambda sonde? Diky
Mate nekdo nejaky napad cim by to mohlo byt? :(
Urcite tam jde moc paliva, ale uz nevim cim by to mohlo byt nez lambda sondou nebo ridici jednotkou, jednou nebo druhou.
Na odpojeni ridici jednotky plynu se musim objednat, je to pry prace na pul dne. Zapojeni zase na pul dne.
Opel Astra H, hatchback, 1.6 16V, 77 kw, 2006, LPG

jrd mclaren
Příspěvky: 13
Registrován: 08 črc 2012, 21:45

Re: Z16XEP 77kW - ztrata vykonu za studena, nyni i za tepla

Příspěvek od jrd mclaren » 04 lis 2012, 20:08

Svitily mi svody
:shock: :shock:

tie zvody vyzeraju takto..??
Obrázek
ak ano, tak je to katalyzator ... uz pravdepodobne roztaveny = pricpany vyfuk
sonda bude pravdepodobne v haji... napatie na nej by malo chodit cca od 0.2V do 0.9V

(aj ked len teoretizujem)

Ludvik
Příspěvky: 22
Registrován: 24 dub 2011, 10:32
Bydliště: Bela pod Bezdezem

Re: Z16XEP 77kW - ztrata vykonu za studena, nyni i za tepla

Příspěvek od Ludvik » 05 lis 2012, 06:47

Svody jsem od montaze hlavy nevidel, jsou pod hlinikovym krytem, videl jsem z nich jen kousek tim kruhovym otvorem na lambda sondu.

Katalyzator byl v haji, nechal jsem ho vysekat, ale to bude hadam nasledek, ne pricina. Co bylo predtim, to presne nevim, ale ted bez katalyzatoru se mi rozzhavuji svody.

Lambda sonda asi bude v haji, ale nechce se mi ji kupovat jen tak na zkousku, kdyby to primarne nebylo lambda sondou, tak to podle me muze znicit i tu novou sondu.
Opel Astra H, hatchback, 1.6 16V, 77 kw, 2006, LPG

javorek
Příspěvky: 2
Registrován: 30 lis 2012, 07:49

Re: Z16XEP 77kW - ztrata vykonu za studena, nyni i za tepla

Příspěvek od javorek » 30 lis 2012, 07:59

Ahoj,
mám astru II calssics G s motorem z H tj. Z14xep již rok na LPG.
Podobné problémy jsem měl také při změně venkovní teploty. Po nastartování to kolísalo a chcípalo, netáhlo to do částečného zahřátí. Pomohlo mi vždy vynulování dočasného nastavení jednotky tj. večer odpojit baterii + zabrzdit (světla vybijí zbytkovou energii) a ráno ok. Nakonec někdy stačilo dojet posledních 5 km na benzín. Před touto zimou už ani toto nepomohlo - startování děs, motor se třepal, kontrolka motoru blikala až po 5 nastartování to jelo normálně.
V Servisu LPG se mi nepřímo přiznali, že prostě opel neuměli seřídit na plyn. Prý jako jediná značka používají přístřik benzínu i při režimu kdy při jízdě se zařazenou rychlostí pustím plyn. LPG s tím nepočítalo a rozhasilo nastavení pro benzín na příliš bohatou směs. Nyní týden po přenastavení LPG musím zaklepat - bez problémů.
Snad to pomůže
Mám LPG od elpigazu jednotka polare, vstřiky rosso

Ludvik
Příspěvky: 22
Registrován: 24 dub 2011, 10:32
Bydliště: Bela pod Bezdezem

Re: Z16XEP 77kW - ztrata vykonu za studena, nyni i za tepla

Příspěvek od Ludvik » 30 lis 2012, 18:45

Diky za info, aktualne mam auto v jednom servisu, protoze u me to vypada spis na mechanickou zavadu na ventilech nebo rozvodech. Uvidime, co mi v pondeli reknou, dam vedet.

Ja mam STAG300-4, pry meri sirku impulsu na vstriku benzinu a podle nejakeho koeficientu to prepocitava na (delsi) dobu otevreni LPG ventilu.
Naposledy upravil(a) Frydex dne 30 lis 2012, 20:14, celkem upraveno 1 x.
Důvod: necituj poslední příspěvky prosím..
Opel Astra H, hatchback, 1.6 16V, 77 kw, 2006, LPG

Ludvik
Příspěvky: 22
Registrován: 24 dub 2011, 10:32
Bydliště: Bela pod Bezdezem

Re: Z16XEP 77kW - ztrata vykonu za studena, nyni i za tepla

Příspěvek od Ludvik » 04 led 2013, 14:56

UPDATE: V ramci omezenych casovych moznosti jsem povymenoval co slo (napr. MAP byl taky v haji), uz to bylo nekolikrat v servisu, nikde nic nenasli, pouze se objevuje P1112, nedokazal jsem najit na forech zadnou smysluplnou informaci o teto chybe, pouze ze se to tyka nejakeho solenoidu v Twinportu. Pak se jeste sporadicky objevuje chyba plynoveho pedalu, ale ten podle testovani Op-comem i Tech2 vypada OK v celem prubehu, tak nevim. Byl jsem i v servisu LPG, vsechno v poradku.

Vetsina servisu se shodla na tom, ze problem bude asi nekde v sani a nikomu se do toho nechce. V nedeli to davam do servisu, tak uvidim, jak dlouho budu bez auta a bez vysledku tentokrat. Oni ale maji pristup do znalostni databaze Opelu, tak uvidime.

Po tech nekolika navstevach servisu, kde vsechno rozhodili a zase slozili a nic nenasli, a po vymene nekterych cidel, se prece jen zlepsila situace, auto ted jezdi za tepla relativne normalne, akorat ma vyssi spotrebu (kolem 12 litru plynu). Za studena je smes hodne bohata, chcipa to, jakmile se to trochu ohreje, tak to ma maly vykon, ale nechcipa, a jakmile se ohreje na standardni provozni teplotu, tak jede dobre. Aby to nebylo zas tak jednoduche, tak kdyz na to vic slapu jeste nez se motor ohreje na plnou provozni teplotu, tak ztraci vykon a muzu slapat na plyn jak chci a nezrychli. Pomuze dat nohu uplne z plynu na nekolik sekund (brzdit motorem), asi aby se vyvetral motor, a pak to zase vetsinou jede normalne. Take pripadne pomuze na chvili zastavit a chcipnout motor. Kdyz motor jeste neni plne ohraty a ztrati vykon, pomuze zastavit a znova nastartovat.

Zitra zkusim ze zoufalstvi overit funkci ohrivaciho odporu na te lambda sonde, to by odpovidalo spatnemu slozeni smesi za studena, to by mi ale predpokladam ukazala diagnostika. Uz mam k tomu autu pomalu odpor.

Napada vas jeste nekoho neco? Dik moc.
Opel Astra H, hatchback, 1.6 16V, 77 kw, 2006, LPG

Odpovědět