Astra H 1.9CDTI Enjoy 88kW / 280Nm kombi, nyní 104,3kW / 321Nm, Bi-xenon, bez DPF, EGR-OFF - teda přiškrcen... OP-COM k dispozici
Astra G 1.6 16V hatchback,xenon,EGR-OFF
Zdar, neviem ci sa to tu uz niekde rozoberalo lebo to neviem nikde najst.
Pisalo sa tu ze je rozdiel medzi plne manualnou klimou a poloautomatickou+automatickou aj konstrukcny a manualnu nejde prerobit na inu.
Zaujimalo by ma aky je v tom rozdiel a ako tie klimy pracuju. Manualna predpokladam ze sa zapne a ide non-stop a aj chladi stale rovnako aj ked uberiem teplotu. Pri ubrati teploty sa akurat zacne miesat studeny a teply vzduch, takze vlastne sa ten velmi studeny vzduch vyraba zbytocne.
Pracuju tie automacike klimy uz rozumnejsie a pri ubrani studeneho vzduchu zacnu chladit menej a setria palivo? Odpajaju sa vobec niekedy za jazdy ked su prechladene a usetria tak palivo?
ano pracuju. Teda aspon by tak mohli. V aute mas snimac teploty a ten klime povie ci ma zapnut kompresor alebo nie. Akurat vcera som to mohol testovat ked som isiel z BB. Klima stale zapnuta a cim som bol blizsie k BA(prichod cca o 20:00) tak pri stale rovnakej rychlosti stupal dojazd, resp klesla celkova priemerna spotreba.
Niekde som dokonca sital taky test kde presne toto testovali, akurat ze porovnavali aj rozne motorizacie. Zistili len to co si kazdy myslel, cize silnejsiemu motoru bolo v podstate jedno ci je klima zapnuta alebo nie. Rozdiel bol cca 0,2 - 0,5l/100km. Pri slabsich motoroch a mechanickej klime to boli asi az 2-3l. Ale to si uz presne nepamatam.