Příspěvek
od martulik » 28 úno 2013, 16:06
Pánové, před několika lety jsem to s kamarády řešil taky. Nebyl to Opel, ale tvar zádě, dáse říct stejný, jako vaše Astra. Poznatky jsou takové, že to co je umístěno až nahoře, má jen minimální efekt pro čistější zadní okno (sklo) a už vůbec ne pro samotný kufr - to co je pod sklem. Zkrátka obtoková hrana je krátká a příliš vysoko. Zároveň máte malou rychlost na to, aby se to projevilo. Vyzkoušeli jsme křídlo umístěné na hraně pod sklem a efekt je mnohonásobně lepší, co se týče čistoty zadního skla. Bohužel na samotný kufr to má negativní vliv, byl zesviněný ještě víc. Obtoková hrana je níž a tím se změnila i vznikající turbolence za autem a vše se usazovalo na kufr a spodní stranu křídla. Horní strana křídla a sklo zůstalo téměř čisté. Toto fungovalo i při pomalé jízdě městem.
Ten kdo má kombíka s kolmou zádí jako je Vectra C, tam by to horní křídlo mohlo opravdu pomoct. Ale říkám křídlo, né jen šilt, ten je krátký.
Vectra C Caravan 1,9 CDTI r.v.2005
Možnost diagnostiky Olomouc a okolí OP-COM Professional CZ verze 131125d