V dnešní době si nedovedu představit život bez klimatizace. Tmavý interiér v kombinaci s mou postavou “zdravého chlapa“ dělá své v jakémkoliv ročním období :o)
Nicméně základní manuální klimatizace mi vyhovuje. Regulace pro mou maličkost by mohla mít dvě polohy – zapnuto / vypnuto. Regulátor teploty mám defaultně nastavený v modrém poli LOW a ventilátor se točí naplno, k tomu malinko otevřené okno a je na světě recept pro mne na léto jak přežít sluníčko v jemném průvanu.
Jako jedinec z vysokým krevním tlakem mám asi mírně zvýšenou odolnost proti chladného průvanu a to se zatím nepodepisuje na mém zdraví. Jenže mám rodinu a všichni mi nejbližší při našem společném cestování neskutečně trpí v průvanu a chladu z klimatizace. Když omezím průvan a zvýším teplotu zase trpím já, pořád točíme při jízdě s kolečkem teploty, přepínáme výdechové klapky a zajišťujeme si při cestování kompromis chlazení a topení.
Nastal čas inovovat manuální klimatizaci za plně automatickou. Takže vítězně jsem začal shánět ovládací panel pro plnou automatiku, „přecvaknu“ jej a bude hotovo, nějaké teploty slunečního záření a obdobné nesmysly přece řešit nebudu :o)
Oznámil jsem batolící se rodině, že budeme mít automatickou klimatizaci a rázem všichni odložili šátky a svetry pro nastávající cestu na dovolenou se mnou :o)
A ejhle, hoši z Oplu to mají vymakané, prakticky v autě zůstal jen kompresor, kondenzátor AC (chladič klimatizace) a potrubí v motorovém prostoru.
Musel jsem vyměnit celou rozvodovou skříň vzduchu ukrytou pod palubní deskou obsahující oba výměníky chladu i tepla + servomotory ovládání + teplotní senzory výdechu vzduchu a ovládací panel. Ovládací panel má více funkcí a tím pádem více souvisejících senzorů. Na palubní desce přibyl senzor slunečního záření integrovaný s teplotním senzorem, v motorovém prostoru (pod torpédy stěračů) přibyl snímač kvality nasávaného vzduchu. Ke všem čidlům jsou zvlášť dráty, přibyl tedy pod autorádio další konektor s pár metry drátu vedoucí k ovládacímu panelu klimatizace/topení.
To, že budu muset vytáhnout přístrojovou desku s tím jsem byl smířen, ale bohužel musel jsem uvolnit a o cca 10 cm vysunout držák sloupku řízení (pod kterým je rozvodná skříň vzduchu), která dělá nosnou konstrukci volantu a přístrojové desky. Tento držák je připevněn z venku cca 10 cm šrouby, které lze uvolnit jen po vysazení dveří. A tímto děkuji za výborný nápad konstruktérovi tohoto báječného vozu. Za odměnu by měl na doživotí pracovat v autorizovaném servisu Opel :o) hihihi….:o)
Takže sundat dveře, vymontovat palubní desku, vyměnit rozvodnou skříň, upravit kabelové svazky pod přístrojovou deskou a připojit silové kabely pro elektrický ohřev quick heat, palubní desku zpět, vyměnit pojistky, naplnit chladivo a naprogramovat auto pro automatickou klimatizaci. Práce na cca 6 hodin :o) Kupodivu vše fungovalo na první šup :o)
Po obsazení auta mou rodinou mám povolený pouze jeden režim klimatizace a to poloha „AUTO“ a 20°C – všichni jsou nadšení i já :o)))
Čtěte: Jak zapnout klimatizaci v Astře.