10.6.2012 – I. Jak to všechno začalo
Opel Zafira OPC
Ahoj všem příznivcům čisté vášně.Byl jsem osloven RomanemK, abych zveřejnil svůj modrý OPC poklad, no a napadl nás s adminem Miloshem tento nepravidelný „modrý deník“ . Jsem hrdým otcem a spadám do kategorie pubertálních „pětatřicátníků“, kteří mají auta jako koníček a veškeré „šroubování“ na autě bereme jako relax :o)Psal se rok 2005 a já jsem nechápavě obdivoval „dvěstěosmdesáti“ koňovou Vectru C OPC kombík a nechápavě jsem kroutil hlavou, proč zrovna takový „závoďák“ v kombiku s dvěma výfuky :o) Pak jsem TO pochopil při mé pracovní cestě do Vídně, kde probíhal vývoj řídicích jednotek motoru u společnosti Siemens. Setkával jsem se tam s mladými manažery s Německého Rüsselsheimu, kteří byli stále s duší kluka, ale zároveň byli hrdými otci. Tito „čtyřicátníci“ si kompenzovali své sportovní choutky do těchto „zběsilých“ rodinných aut. Opel byla první automobilka, která doplnila svůj tradiční segment sportovních aut o segment, který já nazývám „splašené rodinné autobusy“ :o) Neboli po oplácku „OPC MPV“.
V roce 2005 se dočkala OPC Astra omlazení a modernizace – prostě „Háčko“ s přídomkem OPC. No a opět nebylo nic jednoduššího a levnějšího, než toto implementovat do Zafiry B OPC. Podruhé již vznikl sedmimístný autobus s navýšenými 240 koňmi, který se mi stal osudným.
Psal se rok 2006 a já právě přebíral svůj zběsilý vůz a nakládal jsem kočárek, dětskou autosedačku a spící dvouletou dceru.
Byl jsem tehdy upozorňován dealery oplu, že tato Opel Zafira B OPC je dvakrát zapsaná v Guinnessově knize rekordů – za prvé nejrychlejší MPV sériové vyráběné vozidlo na světě (maximálka v TP 231 km/h) a za druhé – Opel ve své historii vyrobil seriový motor s nejlepším poměrem výkon-váha s označením Z20LEH 177kW (240 PS)(Poznámka: zapsáno údajně v roce 2006).
Dnes je i třetí zápis, kdy na Nürburgringu v roce 2007 pilot Manuel Reuter ustavil na severní smyčce rekord v třídě MPV modelem Zafira B OPC.
Takže vyřešil jsem dilema – mám sporťák a mám kde dát kočárek :o)
Nicméně dnes jsem stále vlastníkem tohoto úžasného vozu, který mi vždy nedělal radost, je spousta věcí co se na něm nepovedla a životnost spousty dílu nestojí za nic. Ale po šesti letech bych ho nevyměnil a na trhu není auto co by mne oslovilo.
Opel je velká firma a může si dovolit vyrábět i specifické verze zaběhnutých modelů, které si opravdu nekoupí každý. I když jako ojetina se opc zafira prodává dobře.
Máme společně za sebou 200.000 km, motor již mám druhý, spousta věcí na voze je vyměněna za účelem vyššího komfortu a výbavy. Postupně, jak bude čas provětrám archív fotografií, které nebyly nikde publikovány a seznámím Vás s problémy Zafiry B OPC. A ještě nakousnu jednu oblast OPC a LPG :o)
Čtěte další díly
- I. Jak to všechno začalo
- II. Zakoupení a oprava
- III. LPG v OPC
- IV. Přestavba na automatickou klimatizaci
- V. Poškozený motor – demontáž