Váha vzduchu je takové malé zařízení, které ale může dělat velkou neplechu. Jeho výměna není vůbec náročná a zvládne ji každý, kdo umí povolit a utáhnout 2 šroubky.
Co způsobuje špatná váha vzduchu
I když jsem si myslel, že se mi tento problém vyhne, nakonec mě to taky potkalo. No po 18 letech a 250 000 km na to ale už má nárok 🙂
Po nastartování se motor hrozně klepal, otáčky lítaly nahoru a dolů a až po cca 20 sekundách se uklidnil a vše bylo ok. Dělalo to vždy jen při studeném motoru, nejčastěji ráno, když jsem s autem přes noc nikam nejel. Pak během dne po několika „popojížděních“ už auto jelo jak zamlada a žádné problémy jsem nepozoroval.
Automechanik vám řekne, že těch příčin může být mnoho. Váha za 2000kč stejné značky, jako byla v autě, mi přišla jako ta nejjednodušší varianta, jak tu závadu zjistit a ideálně vyřešit.
Značku – typ zjistíte tak, že odpojíte konektor a ty 2 utahovací pásky, čímž ji otočíte a dole je název a číslo. Ta moje je Siemens 060508.
Rychlejší varianta bez odpojování je taková, že můžete použít např. modelínu (děti mají určitě v pokoji) a zespoda ji na ten nápis obtisknout. Pak si to vyfoťte a obrázek otočte v mobilu nebo pc, protože je zrcadlově obtisknutý.
Mobilem se mi ten typ vyfotit nepovedlo, protože se mi tam prostě nedostal, na větší smartphone tam prostě není místo.
Jak vypadá váha vzduchu
Výměna
Vycvakněte konektor a povolte dva šrouby, které jsou na těch utahovacích kovových páscích. Pak se strany odpojte „kolínko“, co vede k filtru vzduchu a jednoduše ji vyndáte.