Výměna xenonové výbojky D1S na Opel Zafira B u bi-xenonových světlometů byla prováděna na motorizaci Z18XER, ale měla by být stejná i u dieselových motorů. Návod vytvořil Radoš92.
Jak vyměnit bi-xenonovou výbojku na Zafiře B
Doba práce – podle šikovnosti 30 min – 3 hodiny.
Pravý světlomet – strana spolujezdce.
Vyndáme airbox. (Dle obrázku).
Povolíme jeden šroub vzadu za airboxem – vzduchovým filtrem, torx 27 (tuším). Povolíme jednu sponu, aby šla sejmout hadice. Odpojíme konektor. Vyndáme airbox.
Levý světlomet – strana řidiče.
Vyndáme autobaterii.
Baterii odpojíme, (klíč 10), nejdříve černý (-) , poté červený (+).
Odšroubujeme šroub na pojistném plechu proti pohybu baterii,na levé straně z pohledu, (nástrčkový klíč 13), baterii vytáhneme.
Z krabice předního elektrického centra UEC, (dále jen UEC) vytáhneme konektor, který je mezi krabici UEC a světlometem, abychom měli co nejvíce prostoru.
Krátce zapneme a vypneme světla, abychom vybili výbojky od napětí. Jinak hrozí úraz el.proudem !
Pro jistotu si nasaďte gumové chirurgické rukavice. (V lékárničce je také najdete 🙂 )
Na obou světlech je nyní postup stejný. Na to nepotřebujeme nářadí, pouze šikovné ruce.
Výbojky na zafiře na bi-xenonech jsou pouze zasunuté a zajištěné pružinkami, jako třeba jinde žárovky H4, H7.
Stejný princip. Takže žádné točení, žádný bajonetový závit, jak je psáno v knize JAK NA TO.
Postup výměny
1. Sundáme gumový kryt světlometu.
2. Odjistíme konektor výbojky, tahem směrem dolů. Nebojte se použít jemnou sílu tahu. Není tam žádná pojistka, pouze je nasazený. (Je možno opatrně jej odtlačit malým šroubováčkem, plastovým trsátkem, nebo čímkoliv).
3. Odjistíme pružinky výbojky.
4. Výbojku vytáhneme pouhým tahem ven ze světla, směrem dozadu.
5. Nasadíme novou výbojku, pouhým zasunutím, tak aby dosedla.
6. Nasadíme konektor.
7. Zajistíme pružinkami, je-li výbojka dobře nasazena, pružinky krásně sedí.
8. Nasadíme zpět gumové těsnění světlometu a zkontrolujeme, že je dobře nasazeno, kvůli těsnosti světlometu
Namontujeme zpět airbox, zapojíme a nasadíme všechny konektory, upevníme.zpět baterii a zapojíme. Opačným postupem. Tedy první (+) a nakonec (-) .
Musím říct, že největší problém je nasadit zpět konektory na výbojky. To mi trvalo hodinu, než se mi to podařilo. Kabely jsou akorát a kdyby byly o 1cm delší, bylo by to naprosto rychlé a bez problémů.
Nicméně není to náročné a vyplatí se udělat si to sám, protože ušetříte nemalé peníze za servis.
Čtěte také:
- Výměna xenonové výbojky D2S – Opel Astra H
- Xenony pro Opel Astra H a výměna výbojky
- Leštění předních zašlých krycích plastů světel
Pěkný 🙂 Jenom bych poupravil ten nadpis. Pojem bi-xenonová výbojka neexistuje. To by musela být dvojitá na principu klasické H4 se dvěma vlákny. Xenonová výbojka je jenom jedna trubice s baňkou a elektrodami. Svítí pořád stejně a a nemění se ani její ohnisko vůči parabole. Bi-xenonový je pouze světlomet, kdy tlumené/dálkové mění poloha clonítka před výbojkou. Toliko vsuvka 🙂 Ale to myslím, stejně všichni víte 🙂