Na první pohled to vypadá, že kategorie sedanů nižší střední třídy neoplývá velkou oblibou ani konkurencí, ale zdání klame. Právě nedávno se do ní připojil Opel s novou Astrou Sedan.
Na první pohled to vypadá, že kategorie sedanů nižší střední třídy neoplývá velkou oblibou ani konkurencí, ale zdání klame. Právě nedávno se do ní připojil Opel s novou Astrou Sedan.
Stejně rychle bychom se mohli také vypořádat s tím, že nová Astra Sedan je pouze hatchbackem s naroubovanou zádí. I v tomto případě je vše tak trochu jinak. Sedan je úplně novým vozem, postaveným na základě rodinné Astry Caravan. Jde již o sedmé karosářské provedení v této modelové řadě. Hlavními trumfy sedanu budou užitné vlastnosti, dospělé proporce a ověřená kvalita. A jak je to s konkurencí? Není zase až tak malá – Fiat Linea, Toyota Corolla Sedan, Renault Mégane Classic, Volkswagen Jetta, Nissan Tida a nově Mitsubishi Lancer.
V interiéru žádné změny nehledejte, vychází z klasického hatchbacku
Klamání tělem
Povedené roubování
Opel Astra Sedan se opravdu tváří jako hatchback, ale hned za předními dveřmi je shodě konec. Designérům se podařilo velmi vkusně zapracovat na zadní části vozu. Díky delšímu rozvoru, který pochází z verze kombi, působí sedan dospělejším dojmem než konkurence. Přepracované tvarování zadních dveří usnadňuje nastupování na zadní sedadla a jemně se podařilo napojit přechod sloupku na víko kufru. Tvary sedanu jsou čisté a maximálně jednoduché. Opel se vcelku bez problémů vypořádal s tradičním problémem sedanů, kterým je nalepení zádě na hatchback.
Astra sedan vás uspokojí také komfortním naladěním
V pohodě pro pět
Variabilita nechybí
V interiéru se žádné zemětřesení nekonalo, podobně jako v případě designu. Vpředu se vycházelo ze stávající generace modelu Astra. Kvalita a úroveň zpracování jsou na dobré úrovni, odpovídající německým vozům. Neodstranil se ani typický chaos na přístrojové desce a středovém panelu. Hlavní důraz byl kladen na maximální praktičnost v zadní části vozu. Za vším stojí opět zvětšený rozvor kombi, na kterém je sedan postaven. Díky němu se na zadních sedadlech usadí až tři dospělí cestující, kteří nebudou rozhodně trpět prostorem pro nohy. Sedan poskytuje i slušnou dávku variability. Mezi dvojicí zadních sedadel je zakomponovaná loketní opěrka, můžete si tedy vybrat, zdali se vzadu svezou komfortně dva nebo tři cestující. Praktičnost dokazuje také zavazadlový prostor, jehož základní hodnotou je 490 l, ale lze ho zvětšit až na 870 litrů. Vstupní otvor je dobře řešen, nízká nakládací hrana a dostatečné vykrojení umožňují jednoduché nakládání zavazadel. Zvětšení dosáhnete sklopením opěradel zadních sedadel v poměru 60:40, za kterými se nachází otvor mezi interiérem a zavazadlovým prostorem pro nakládání větších a delších věcí.
Od zadních dveří je sedan jiný. Díky odlišnému tvarování se dosáhlo jednoduššího nastupování. Delší rozvor z kombi zase zařídil více prostoru pro nohy
Svižný kvapík
Začíná se jednašestkou
Astra Sedan může být poháněna čtveřicí motorů, dvěma zážehovými čtyřválci a dvěma turbodiesely. My jsme vyzkoušeli výkonnější benzinovou motorizaci o objemu 1,8 l. V tomto případě jde o mimořádně živý motor, který se kombinuje s pětistupňovou manuální převodovkou nebo čtyřstupňovým automatem, který má však svá nejlepší léta za sebou. Osmnáctka pod kapotou přináší hned několik výhod. Svým výkonem 140 k umožňuje snadno volit jízdní režim. V klidu se s ní můžete brouzdat krajinou nebo pořádně šlápnout na plyn a využít dostatečného výkonu. Astra Sedan za to vděčí celkem slušnému točivému momentu. Další velikou výhodou je hospodárný provoz, na sto kilometrů vám bude v průměru stačit jen 7,3 litru. I maximální rychlost je vysoká, 208 km/h tak dovoluje cestovat svižně a na větší vzdálenosti. Nová Astra Sedan se povedla ve všech směrech. Design se řadí na špičku své kategorie, výkonný, ale hospodárný motor zase zvyšuje využití tohoto sedanu.
Zadní část Astry Sedan se vcelku povedla, patří mezi zdařilejší kousky
Zavazadlov prostor má základní objem 490 l, sklopením opěradel zadních sedadel ho lze zvětšit až na 870 l
Opel Astra Sedan | |
---|---|
Motor | Zážehový čtyřválec |
Zdvihový objem (cm3) | 196 |
Max. výkon (kW/k) | 103/140 |
při otáčkách/min | 6300 |
Max. točivý moment (N.m) | 175 |
při otáčkách/min | 3800 |
Max. rychlost (km/h) | 210 |
Zrychlení 0–100 km/h (s) | 10,1 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 1306 |
Zavazadelník (m3) | 0,490 |
Nákladový prostor (m3) | 0,870 |
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinace) (l/100 km) | 9,9/5,8/7,3 |
Rozměry: délka/šířka/výška/rozvor (mm) | 4587/1753/1447 |
Rozvor náprav (mm) | 2703 |
Maximální nosnost (kg) | 1730 |
Palivová nádrž (l) | 52 |
Cena | 503 900 Kč včetně DPH |
Článek je z ledna 2008.