Atraktivní Opel Astra nenabízí pouze interaktivní podvozek, ale celou řadu dalších moderních prvků.
Výhodou je možnost zvolit plně samočinný režim, kdy si převodovka řadí sama podle provozních situací, nebo můžete jednotlivé rychlostní stupně volit sami. Proti klasickým „automatům“ je nižší spotřeba a zlepšuje se dynamika, proto je lze s úspěchem využít ve spojení s méně výkonnými motory. S označením Easytronic jsme se již před časem seznámili u menšího modelu Corsa, a tak jsme byli zvědavi, zdali němečtí vývojáři tento systém vylepšili.
Volič automatizované převodovky umístěný na středovém tunelu se vyznačuje zajímavě pojatou stříbrnou kulisou, na níž je i přepínač pro sportovní režim.
Poslední generace Opelu Astra vyniká neotřelým dynamickým designem a samozřejmě také použitými moderními technologiemi.
Jeden motor
Elektronickou pětistupňovou převodovku, která u firmy Opel nese název Easytronic, si můžete pořídit pouze k zážehovému motoru 1.6 16V s výkonem 77 kW (105 k) při 6000 ot/min a maximálním točivým momentem 150 N.m při 3900 ot/min. Toto spojení umožní Astře dosáhnout nejvyšší rychlost 185 km/m a akceleraci z 0 na 100 km/h za 13,3 sekundy. Dynamické vlastnosti jsou prakticky shodné jako u „šestnáctistovky“ s klasickou mechanickou převodovkou, kombinovaná spotřeba je podle výrobce dokonce o něco nižší, což můžeme potvrdit z vlastních měření.
Easytronic v Opelu Astra svým charakterem nijak nevyniká ani nezaostává za konkurencí. Je to dobrý průměr. Při automatickém režimu přichází při zrychlování se změnou rychlostních stupňů drobné cuknutí, které řidič nemůže ovlivnit a ani neví, kdy se objeví. Narušuje se tak plynulost jízdy, ale musíme přiznat, že podobné systémy u jiných značek mají tento nešvar také. Při manuálním režimu volíte rychlosti pákou na středovém tunelu (má zajímavou kulisu) pohybem nahoru a dolů. Jelikož je řidič připravený (ovládá převodovku), může ubrat plyn a přeřazení na vyšší rychlostní stupeň probíhá po určitém nácviku zcela hladce. Vzhledem k tomu, že nemusíte ovládat spojku, je také rychlejší.
Za Easytronic si připlatíte 20 000 Kč, což není přehnaná částka. Ocenili bychom však, kdyby přímo s touto převodovkou byla možnost řazení tlačítky na volantu. A ne za další příplatek.
Opel Astra 1.6 Easytronic | |
---|---|
Motor | zážehový čtyřválec |
Zdvihový objem (cm3) | 1598 |
Max. výkon (kW/k) | 77/105 |
při otáčkách/min | 6000 |
Max. točivý moment (N.m) | 150 |
při otáčkách/min | 3900 |
Max. rychlost (km/h) | 185 |
Zrychlení 0–100 km/h (s) | 13,3 |
Počet převodových stupňů | 5 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 1265 |
Zavazadelník (m3) | 0,350 |
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinace) (l/100 km) | 8,4/5,4/6,5 |
Rozměry: délka/šířka/výška/rozvor (mm) | 4249/1753/1460/2614 |
Cena | 569 900 Kč včetně DPH |
Opel Astra 1.6 Easytronic – hodnocení | |
---|---|
+ | atraktivní design |
+ | jízdní vlastnosti |
+ | účinné brzy |
– | menší zavazadelník |
Článek je z dubna 2004.
Přečtěte si ještě:
Proč jsem si vybral právě model Opel Astra H 1.8 automat
hovadiny, easytronic je hovno z dilny GM, nikdy vice, za deset ticik km, 3000€ v servisu. jenom prevodovce a easytronicu, vaše bla bla je jako kus hovna ve vetru. uvedomte se,
Reakce na julko: Mám Corsu s easytronic a má nalétáno 70 000 km naprosto bez jediné závady. Ono se s tím také musí umět jezdit. Když budu kupovat Opel, tak jedině s easytronic…