cvakání při otočení klíčkem (poloha 1)od spolujezdce XEP

Odpovědět
vesely23
Příspěvky: 41
Registrován: 12 říj 2014, 15:40

cvakání při otočení klíčkem (poloha 1)od spolujezdce XEP

Příspěvek od vesely23 » 28 čer 2019, 07:43

Dobrý den, před asi třemi dny mě po otočení klíčkem začalo cvakat jakoby od spolujezdce z prostoru motoru. Cvaká to i když není ještě nastartováno a obvykle chvíli po nastartování. Nevíte někdo co by to mohlo být? Ventilátor na to nemá vliv zkoušel jsem ho zesílit i úplně vypnout klepe to dál. Mám OPEL Astra H XEP1.6 benzín rok 2005.

Reklama
 

Uživatelský avatar
Luigy87
Příspěvky: 103
Registrován: 06 bře 2018, 21:30

Re: cvakání při otočení klíčkem (poloha 1)od spolujezdce XEP

Příspěvek od Luigy87 » 28 čer 2019, 08:11

Nevím jestli je to stejné cvakání. Ale na zafiře A, mi cvakalo při otočení klíčků a nastartování. Občas ano, občas ne a trvalo to cca 1 min. Bylo to jako by z palubní desky někde u radia. Příčinu jsem nenašel, jezdil jsem s tím dalších 5 let, než jsem auto prodal.
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 179tkm
Seat Ibiza 1.4 - 161tkm

Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS

vesely23
Příspěvky: 41
Registrován: 12 říj 2014, 15:40

Re: cvakání při otočení klíčkem (poloha 1)od spolujezdce XEP

Příspěvek od vesely23 » 28 čer 2019, 08:19

nevím zda je to stejné. Cvaká to spíš od spolujezdce z prostoru motoru. Jakoby něco sepnulo při zapnutí zapalování a začalo cvakat. Chvíli po startu a jízdě přestane.

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: cvakání při otočení klíčkem (poloha 1)od spolujezdce XEP

Příspěvek od Stan. » 28 čer 2019, 08:48

Pokud máš automatickou klimatizaci, tak by to mohla dělat rozlámaná recirkulační klapka. U této klimatizace se po vypnutí zapalování klapka automaticky uzavírá (proti vnějším pachům) a při zapnutí zapalování se opět automaticky otevírá. Pokud je klapka rozlámaná, tak se motorek protáčí (cvaká v uložení) než se dotočí. Vyndat kastlík u spolujezdce a zkontrolovat klapku při zapnutí zapalování. Pokud to nebude ono, tak otevřít kapotu a spolujezdec ať Ti zapne zapalování, pak poslouchej odkud se to přesně ozývá v motorovém prostoru, často se zvuky přenáší.
https://www.opel-astra-h.cz/klapka-vnit ... na-opravu/
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

Uživatelský avatar
honzap
Příspěvky: 629
Registrován: 14 bře 2014, 14:30

Re: cvakání při otočení klíčkem (poloha 1)od spolujezdce XEP

Příspěvek od honzap » 28 čer 2019, 10:59

Na áčkové žirafě nebo géčku to často byl ventil odvětrání palivové nádrže, který měl tendenci se ucpávat, pokud někdo tankoval pořád do plna. Byl v motorovém prostoru nad pravým podběhem z pohledu řidiče.
Astra H Z19DT caravan
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: cvakání při otočení klíčkem (poloha 1)od spolujezdce XEP

Příspěvek od Stan. » 28 čer 2019, 14:15

honzap píše:Na áčkové žirafě nebo géčku to často byl ventil odvětrání palivové nádrže, který měl tendenci se ucpávat, pokud někdo tankoval pořád do plna. Byl v motorovém prostoru nad pravým podběhem z pohledu řidiče.
Umístnění ventilu odpařování (odvětrání palivové nádrže) by odpovídalo popisu vzniku zvuku. Ventil u motoru Z16XEP je umístněn v místě mezi alternátorem a nasávacím potrubím.
Zobrazení ventilu odpařování paliva motoru Z16XEP. https://granex.cz/ventil-system-dodavky ... l1006812b1
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

vesely23
Příspěvky: 41
Registrován: 12 říj 2014, 15:40

Re: cvakání při otočení klíčkem (poloha 1)od spolujezdce XEP

Příspěvek od vesely23 » 28 čer 2019, 16:26

tak asi to bude ten ventil odpařování. Klepání jde jakoby z pod skříně sání. Zajedu do servisu. Doufejme, že někde nezůstanu.

Uživatelský avatar
honzap
Příspěvky: 629
Registrován: 14 bře 2014, 14:30

Re: cvakání při otočení klíčkem (poloha 1)od spolujezdce XEP

Příspěvek od honzap » 29 čer 2019, 18:11

Stačí ho odpojit od konektoru a hned budeš vědět, jestli je to on. V létě jsem o něm skoro nevěděl, v zimě cvakal víc. Jezdil jsem s tím asi dva roky, pak jsem géčko prodal sestře jednoho člena a asi po dvou letech mi psal, že měnil jen spotřebku a lanovody ručky - nejde o nic fatálního. Pokud je to ono tedy.
Astra H Z19DT caravan
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE

Odpovědět