Hodnoty Lambda sondy motoru Z19DTH
Hodnoty Lambda sondy motoru Z19DTH
Zdravím páni kluci
Mám na vás velkou prosbu a chci se zároveň podělit o své trápení s Astroletem.
Začala se rozsvěcet kontrolka auta s klíčem a po napojení na china opcom vyběhla závada lambda sondy .
Konkrétně:
P0030-04 O2 sensor heater circuit open (bank1 sensor 1)
P0130-2B O2 sensor circuit (bank1 sensor1)
Při nahlédnutí na data se u senzoru O2 hodnoty vůbec nehýbou a nejsem si jist jestli je to china opcomem nebo přímo tou Lambdou.
Tak jsem chtěl poprosit jestli by někdo s chinna opcomem a motorem Z19DTH 110kw nekoukl na ty data u svého auta moje hodnoty viz obrázeky.
Předem díky.
Mám na vás velkou prosbu a chci se zároveň podělit o své trápení s Astroletem.
Začala se rozsvěcet kontrolka auta s klíčem a po napojení na china opcom vyběhla závada lambda sondy .
Konkrétně:
P0030-04 O2 sensor heater circuit open (bank1 sensor 1)
P0130-2B O2 sensor circuit (bank1 sensor1)
Při nahlédnutí na data se u senzoru O2 hodnoty vůbec nehýbou a nejsem si jist jestli je to china opcomem nebo přímo tou Lambdou.
Tak jsem chtěl poprosit jestli by někdo s chinna opcomem a motorem Z19DTH 110kw nekoukl na ty data u svého auta moje hodnoty viz obrázeky.
Předem díky.
Opel Astra H GTC 1.9 CDTI 110 kW
pajakuv ASTROLET
pajakuv ASTROLET
- Reklama
Re: Hodnoty Lambda sondy motoru Z19DTH
Tam už je strčená lambda? Ach jo, konec jednoduchých nafťáků
Nemáš jen rozpojený konektor? Píše se , že je rozpojený obvod vyhřívání lambdy ( circuit open) a i ta hodnota je do mínusu, to fakt vypadá na rozpojený nebo přetržený kabel.
Nemáš jen rozpojený konektor? Píše se , že je rozpojený obvod vyhřívání lambdy ( circuit open) a i ta hodnota je do mínusu, to fakt vypadá na rozpojený nebo přetržený kabel.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Hodnoty Lambda sondy motoru Z19DTH
Ahoj Aleši konektory jsem kontroloval u lambdy i na řídící jednotce leda že by byl kabel přerušený někde jinde na cestě.
každopádně ta P0030 vyskakuje méně častěji.
Hodilo by se schéma abych věděl kam ty kabely ze sondy vedou,myšleno na jaké pozice v konektoru řídící jednotky.
Pak by se dalo lépe měřit průchodnost nebo přerušení .
Nejdříve bych to chtěl proměřit než zbytečně koupím novou sondu.
každopádně ta P0030 vyskakuje méně častěji.
Hodilo by se schéma abych věděl kam ty kabely ze sondy vedou,myšleno na jaké pozice v konektoru řídící jednotky.
Pak by se dalo lépe měřit průchodnost nebo přerušení .
Nejdříve bych to chtěl proměřit než zbytečně koupím novou sondu.
Opel Astra H GTC 1.9 CDTI 110 kW
pajakuv ASTROLET
pajakuv ASTROLET
Re: Hodnoty Lambda sondy motoru Z19DTH
Máš nejspíše přerušený vyhřívací článek v sondě.Je na výměnu.
Re: Hodnoty Lambda sondy motoru Z19DTH
Ahoj denny,myslíš vyhřívání sondy teda pin 3 a 4 na obrázku.
Jestli ano zítra odpoledne změřím dokonce jsem zjístil že má mít 3.5ohmů
Jestli ano zítra odpoledne změřím dokonce jsem zjístil že má mít 3.5ohmů
Opel Astra H GTC 1.9 CDTI 110 kW
pajakuv ASTROLET
pajakuv ASTROLET
Re: Hodnoty Lambda sondy motoru Z19DTH
Takže jsem se v tom zase trochu vrtal a začal měřením sondy .
Odpor vyhřívacího okruhu je podle testu širokopásmových sond v pořádku 3.5 ohmů,takže hláška že je obvod rozpojený je divná.
Pak jsem začal s měřením vodičů a všech 6 je průchozích z toho 5 do řídící jednotky do konektoru K (ten větší) a jeden vodič je v předním elektrickém centru v K3 konektoru.
Konektor ze sondy pin číslo 1 je v jednotce na pozici 65
Konektor ze sondy pin číslo 2 je v jednotce na pozici 85
Konektor ze sondy pin číslo 3 je v jednotce na pozici 51
Konektor ze sondy pin číslo 5 je v jednotce na pozici 87
Konektor ze sondy pin číslo 6 je v jednotce na pozici 64
Konektor ze sondy pin číslo 4 je v předním elektrickém centru v konektoru X3 na pozici 29
Vše průchozí a v pořádku.
Zajímavé je že když sondu odpojím tak hlásí stejné chyby.
Je tedy možné že je problém v řídící jednotce motoru?
Odpor vyhřívacího okruhu je podle testu širokopásmových sond v pořádku 3.5 ohmů,takže hláška že je obvod rozpojený je divná.
Pak jsem začal s měřením vodičů a všech 6 je průchozích z toho 5 do řídící jednotky do konektoru K (ten větší) a jeden vodič je v předním elektrickém centru v K3 konektoru.
Konektor ze sondy pin číslo 1 je v jednotce na pozici 65
Konektor ze sondy pin číslo 2 je v jednotce na pozici 85
Konektor ze sondy pin číslo 3 je v jednotce na pozici 51
Konektor ze sondy pin číslo 5 je v jednotce na pozici 87
Konektor ze sondy pin číslo 6 je v jednotce na pozici 64
Konektor ze sondy pin číslo 4 je v předním elektrickém centru v konektoru X3 na pozici 29
Vše průchozí a v pořádku.
Zajímavé je že když sondu odpojím tak hlásí stejné chyby.
Je tedy možné že je problém v řídící jednotce motoru?
Opel Astra H GTC 1.9 CDTI 110 kW
pajakuv ASTROLET
pajakuv ASTROLET
Re: Hodnoty Lambda sondy motoru Z19DTH
Teď jsem ještě proměřil na konektoru k lambdě napájení toho vyhřívání a na konektoru 3 a 4 jsem naměřil 7.5V a když kabel z multimetru dám přímo na kostru a druhý nechám v konektoru na pinu3 což je plus tak tam je 12V.
Těch 7.5V nebude asi úplně v pohodě, že.
Těch 7.5V nebude asi úplně v pohodě, že.
Opel Astra H GTC 1.9 CDTI 110 kW
pajakuv ASTROLET
pajakuv ASTROLET
Re: Hodnoty Lambda sondy motoru Z19DTH
Tak to vypadá,že jednotka ti tam neposílá jasnou kostru.A pak to hlásí přerušený obvod.pajak7 píše:Teď jsem ještě proměřil na konektoru k lambdě napájení toho vyhřívání a na konektoru 3 a 4 jsem naměřil 7.5V a když kabel z multimetru dám přímo na kostru a druhý nechám v konektoru na pinu3 což je plus tak tam je 12V.
Těch 7.5V nebude asi úplně v pohodě, že.
Re: Hodnoty Lambda sondy motoru Z19DTH
To je teda prekérka. nejsem z toho dvakrát šťastný když vemu v potaz že auto jezdí normálně ,nekouří,nepije (spotřeba stejná max do 6 litrů).
Není možné že jsem měřil na studeném motoru a to ohřívání by mělo řízenou kostru a postupně by si přidávalo aby se sonda ohřívala postupně a né šokem?
Což by pak vysvětlovalo to menší napětí.
Popřípadě že by tomu tak nebylo a ta kostra by tam opravdu chyběla co dál ,zkusit přehrát soft nebo rovnou někdo kdo by opravil jednotku.
Možná bych i o jedné jednotce věděl ale bez car pasu a z auta s DPF a já mám bez DPF.
Není možné že jsem měřil na studeném motoru a to ohřívání by mělo řízenou kostru a postupně by si přidávalo aby se sonda ohřívala postupně a né šokem?
Což by pak vysvětlovalo to menší napětí.
Popřípadě že by tomu tak nebylo a ta kostra by tam opravdu chyběla co dál ,zkusit přehrát soft nebo rovnou někdo kdo by opravil jednotku.
Možná bych i o jedné jednotce věděl ale bez car pasu a z auta s DPF a já mám bez DPF.
Opel Astra H GTC 1.9 CDTI 110 kW
pajakuv ASTROLET
pajakuv ASTROLET
Re: Hodnoty Lambda sondy motoru Z19DTH
Takže je tu další pokračování mého románu.
Jelikož jsem tak trochu zvědavá povaha a zajímalo mně co je s tou asi jednotkou tak jsem se rozhodl že jí vyndám a kouknu dovnitř jestli tam třeba není nějaká oxidace když je na tak inteligentním místě.
Jaké bylo překvapení když jednotka po vyndání z podběhu (což je na další román) nesla známky toho že tam už někdo byl viz obrázky .
To prasecké zalepení jednotky mně trochu vyděsilo ale jednotka uvnitř čistá. Někdo v ní něco asi opravoval dle nápisu fixou uvnitř na tištáku.
Já prohlédl tišťák v místě přiletování ke konektoru a našel podezřele spoje ,asi 12 kusů tak jsem to proletoval mikropájkou ,složil nastrtoval a světe div se kontrolka sama zhasla a chyby šla v klidu smazat .
nicméně opcom se stále v datech chová jako před opravou .
Tak jsem našel video na youtube kde pán něco řeší s autem a tam zahlédl v datech to samé jako u mně.
Takže to bude asi vadou opcomu.
Zde je vidět jak se někdo odborně dostával dovnitř
Zde odborně nanesen tmel jako by to lepilo malé dítě.
A tady zmińované popsání asi opravy a nějakého testu
A tady video na 1:30 minutě jsou údaje o sondě úplně stejné jako na mém opcomu.
https://www.youtube.com/watch?v=QxN-P8zSONk&t=62s
Jelikož jsem tak trochu zvědavá povaha a zajímalo mně co je s tou asi jednotkou tak jsem se rozhodl že jí vyndám a kouknu dovnitř jestli tam třeba není nějaká oxidace když je na tak inteligentním místě.
Jaké bylo překvapení když jednotka po vyndání z podběhu (což je na další román) nesla známky toho že tam už někdo byl viz obrázky .
To prasecké zalepení jednotky mně trochu vyděsilo ale jednotka uvnitř čistá. Někdo v ní něco asi opravoval dle nápisu fixou uvnitř na tištáku.
Já prohlédl tišťák v místě přiletování ke konektoru a našel podezřele spoje ,asi 12 kusů tak jsem to proletoval mikropájkou ,složil nastrtoval a světe div se kontrolka sama zhasla a chyby šla v klidu smazat .
nicméně opcom se stále v datech chová jako před opravou .
Tak jsem našel video na youtube kde pán něco řeší s autem a tam zahlédl v datech to samé jako u mně.
Takže to bude asi vadou opcomu.
Zde je vidět jak se někdo odborně dostával dovnitř
Zde odborně nanesen tmel jako by to lepilo malé dítě.
A tady zmińované popsání asi opravy a nějakého testu
A tady video na 1:30 minutě jsou údaje o sondě úplně stejné jako na mém opcomu.
https://www.youtube.com/watch?v=QxN-P8zSONk&t=62s
Opel Astra H GTC 1.9 CDTI 110 kW
pajakuv ASTROLET
pajakuv ASTROLET