Měření výkonových charakteristik motoru s OP-COMem

Pokud se váš dotaz nehodí do žádné sekce pište jej sem.
PepaS
Příspěvky: 911
Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
Bydliště: Lysá nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Měření výkonových charakteristik motoru s OP-COMem

Příspěvek od PepaS » 11 črc 2010, 18:10

Pro koncernovou diagnostiku VAG-COM existuje doplňkový prográmek KPower, který umí ze zaznamenaných dat (čas, otáčky motoru a rychlost vozidla) vypočítat výkon motoru a kroutící moment, resp. závislosti výkonu a kroutícího momentu na otáčkách. A jelikož KPower umí měřená data importovat a OP-COM zase exportovat ve formátu *.csv, lze ho použít i pro měření výkonových charakteristik vozů OPEL. V příloze moje první měření – nebylo provedeno v ideálních podmínkách a ještě zkoumám, proč je graf oproti VAGem měřeným datům tak zubatý… nicméně změřené hodnoty nejsou snad úlně mimo mísu :D

P.S. těm, kteří chodí i na G fórum se omlouvám, že to zdvojuji, ale né všichni G-éčkaři chodí na H a naopak. Jo, a trápil jsem svoje G, ale pro H tu bude stejné.
Přílohy
Výkonové charakteristiky Astra-G, Z16XE
Výkonové charakteristiky Astra-G, Z16XE
Naposledy upravil(a) PepaS dne 11 črc 2010, 18:14, celkem upraveno 1 x.
http://www.PepaS.cz - vše o češtině, slovenštině a o Modulu Komfortní Jednotky pro OPEL

Reklama
 

PepaS
Příspěvky: 911
Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
Bydliště: Lysá nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Měření výkonových charakteristik motoru s OP-COMem

Příspěvek od PepaS » 11 črc 2010, 18:14

A jak tedy na to?

1) nainstalovat program KPower (je tady: http://rapidshare.com/files/143333178/kpower.zip - link prosím nemažte, je to volné demo). Kdo chce mít KPower v češtině, stačí nainstalovaný Kpower.exe nahradit Kpower.exe ze staženého archivu

2) připojit diagnostický adaptér OP-COM, spustit diagnostiku ŘJ motoru, v bloku měřených dat před započetím zkušební jízdy spustit záznam, čímž se logují všechny motorové parametry do zvoleného souboru. Po ukončení zkušební jízdy zastavit záznam

3) zkušební jízda: zařadit třetí rychlostní stupeň, při zhruba 1500 ot/min plně sešlápnout plynový pedál a udržovat až do max. otáček. Při dosažení max. otáček současně pustit plynový pedál a vyšlápnout spojku a držet, dokud auto nezpomalí na cca. 70km/hod. Pozor! Zkušební jízdu musíte dělat na rovině – a to dost dlouhé. Čím rovnější, tím přesnější měření

4) nyní je nutné udělat malou úpravu logu. V CZ verzi OP-COMu je mezi řád tisíců a stovek vložena mezera, která KPoweru vadí, takže je nutné všechny mezery (pozor, je to ASCII kód 0xA0) odstranit. Lze to udělat např. v editoru UltraEdit funkcí Replace

5) když už máte oteřený log., můžete umazat data před a po zkušební sekvenci. Pokud měří řidič, není možné přesně záznam spustit a zastavit. KPower si v datech tu sekvenci umí najít, takže to odmazávání není asi nutné, ale já to raději dělal

6) v KPoweru se na kartě nastavení musí vyplnit odpovídající oddělovač parametrů a popisky. Pro CZ OP-COM se nastavuje čárka, sec, ot/min a km/h (viz. obrázek v příloze pro CZ OP-COM)

7) v KPoweru na kartě Vst. Data je nutné vyplnit celkovou hmotnost vozu, tlak a okolní teplotu. Hmotnost jsem si nechal změřit na mostové váze ve sběrných surovinách (měříta v te konfiguraci, ve které děláte zkušební jízdu). Tlak jsem nechal default 1013 mbar.

8 v KPoweru na kartě Měř. Hodnoty dejte importovat LOG-DATA

9) pokud jste udělali vše správně, uvidíte v tabulkách akcelerace a zpomalení (decelerace) odpovídající hodnoty vaší zkušební jízdy

10) a nyní si již můžete prohlédnout výsledek na kartě Graf

Zatím nevím, proč je můj graf tak nepěkně zubatý. Pravda, neměl jsem k dispozici dostatečně dlouhý a rovný úsek silnice, ale to snad… problém asi bude ve vzorkování. VAG-COM měří s přesnou periodou 0,8 s, zatímco OP-COM na Z16XE měří s periodou cca. 0,34 s, takže možná pomůže převzorkování na 0,8 s. Na ŘJ s CANem (např. Astra-H) může být vzorkovací frekvence jiná, zatím jsem netestoval.
Přílohy
Nastavení importu pro CZ OP-COM
Nastavení importu pro CZ OP-COM
Úspěšně imporotvaná data
Úspěšně imporotvaná data
http://www.PepaS.cz - vše o češtině, slovenštině a o Modulu Komfortní Jednotky pro OPEL

PepaS
Příspěvky: 911
Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
Bydliště: Lysá nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Měření výkonových charakteristik motoru s OP-COMem

Příspěvek od PepaS » 11 črc 2010, 19:34

tak jsem zkusil naměřená data převzorkovat, zatím ručně a tupě – nechal jsem každý třetí vzorek a grafy už vypadají lépe. Tu hodnotu atmosférického tlaku to chce také zadat nějak slušně; budu si muset z práce půjčit aerometrickou ústřednu :D
Přílohy
ještě jednou výkonové charakteristiky počítané ze stejných dat jako v prvním grafu, ale po převzorkování (použit každý třetí vzorek)
ještě jednou výkonové charakteristiky počítané ze stejných dat jako v prvním grafu, ale po převzorkování (použit každý třetí vzorek)
http://www.PepaS.cz - vše o češtině, slovenštině a o Modulu Komfortní Jednotky pro OPEL

Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 6143
Registrován: 02 kvě 2008, 21:03
Bydliště: Ústecko

Re: Měření výkonových charakteristik motoru s OP-COMem

Příspěvek od milosh » 14 srp 2010, 21:01

Good job, ale co delat kdyz u bodu 3 mohu zaradit pouze D :mrgreen:
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet

Uživatelský avatar
Oťas
Příspěvky: 1507
Registrován: 19 dub 2010, 20:56
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Měření výkonových charakteristik motoru s OP-COMem

Příspěvek od Oťas » 14 srp 2010, 21:05

Miloshi, tak to testnem na mojem.... :lol:
Astra H 1.9CDTI Enjoy 88kW / 280Nm kombi, nyní 104,3kW / 321Nm, Bi-xenon, bez DPF, EGR-OFF - teda přiškrcen...
OP-COM k dispozici
Astra G 1.6 16V hatchback,xenon,EGR-OFF

Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 6143
Registrován: 02 kvě 2008, 21:03
Bydliště: Ústecko

Re: Měření výkonových charakteristik motoru s OP-COMem

Příspěvek od milosh » 14 srp 2010, 21:21

Klido neni problem, zjistit ze mas o 10koni min a pujdes si koupit zase beno :lol:
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet

Uživatelský avatar
Oťas
Příspěvky: 1507
Registrován: 19 dub 2010, 20:56
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Měření výkonových charakteristik motoru s OP-COMem

Příspěvek od Oťas » 14 srp 2010, 21:24

Mně ti moji poníci stačej... zatím. :lol:
A jde to měření i s turbem, nebo je to jen pro atmosféry?
Astra H 1.9CDTI Enjoy 88kW / 280Nm kombi, nyní 104,3kW / 321Nm, Bi-xenon, bez DPF, EGR-OFF - teda přiškrcen...
OP-COM k dispozici
Astra G 1.6 16V hatchback,xenon,EGR-OFF

dimi

Re: Měření výkonových charakteristik motoru s OP-COMem

Příspěvek od dimi » 15 srp 2010, 08:55

Další důkaz, že je automat úplně nemožnej :D. A s tou hrstkou zoufalců co si ho koupí se prostě nepočítá :?:

PepaS
Příspěvky: 911
Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
Bydliště: Lysá nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Měření výkonových charakteristik motoru s OP-COMem

Příspěvek od PepaS » 15 srp 2010, 10:56

Oťas píše:...a jde to měření i s turbem, nebo je to jen pro atmosféry?
ano, není problém.
http://www.PepaS.cz - vše o češtině, slovenštině a o Modulu Komfortní Jednotky pro OPEL

Uživatelský avatar
Oťas
Příspěvky: 1507
Registrován: 19 dub 2010, 20:56
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Měření výkonových charakteristik motoru s OP-COMem

Příspěvek od Oťas » 15 srp 2010, 11:23

PepaSi díky, tak to můžem miloshi testnout.
Dimi, napsal jsi to moc hezky, taky mě něco podobnýho napadlo.... 8-) :lol:
Naposledy upravil(a) Oťas dne 27 zář 2010, 21:08, celkem upraveno 1 x.
Astra H 1.9CDTI Enjoy 88kW / 280Nm kombi, nyní 104,3kW / 321Nm, Bi-xenon, bez DPF, EGR-OFF - teda přiškrcen...
OP-COM k dispozici
Astra G 1.6 16V hatchback,xenon,EGR-OFF

Odpovědět