Modul Komfortní Jednotky - MKJ (dříve "Teploměr vody")
- Radoš92
- Moderátor
- Příspěvky: 647
- Registrován: 18 led 2009, 17:55
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Modul Komfortní Jednotky - MKJ (dříve "Teploměr vody")
To je velmi dobrý nápad.
Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER
Předchozí: Opel Astra G 1.8|X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi|Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC|Z20LET
Předchozí: Opel Astra G 2.0 Di|X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4|Z14XE
Předchozí: Opel Astra G 1.8|X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi|Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC|Z20LET
Předchozí: Opel Astra G 2.0 Di|X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4|Z14XE
- Reklama
Re: Modul Komfortní Jednotky - MKJ (dříve "Teploměr vody")
no řešilo se to pár stran nazad.
Re: Modul Komfortní Jednotky - MKJ (dříve "Teploměr vody")
Jojo, našel jsem, strana 91. Ách jo......
-
- Příspěvky: 911
- Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
- Bydliště: Lysá nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Modul Komfortní Jednotky - MKJ (dříve "Teploměr vody")
tak funus MKJ ještě neměl . S ovládáním kompresoru u ECC je to stále tak, jak jsem psal na straně 91 – nedokáži přes CAN sběrnici ovládat zapínání/vypínání kompresoru.pueblo píše:...vím, že možná s křížkem po funuse, ale měl bych jeden nápad k MKJ. Dřív mě to nenapadlo, protože jsem neměl ECC...
Re: Modul Komfortní Jednotky - MKJ (dříve "Teploměr vody")
Ahoj Pepo, jak to vypadá Vectrama?
Vectra C Caravan 1,9 CDTI r.v.2005
Možnost diagnostiky Olomouc a okolí OP-COM Professional CZ verze 131125d
Možnost diagnostiky Olomouc a okolí OP-COM Professional CZ verze 131125d
-
- Příspěvky: 911
- Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
- Bydliště: Lysá nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Modul Komfortní Jednotky - MKJ (dříve "Teploměr vody")
už jsou opravdu na řadě
Re: Modul Komfortní Jednotky - MKJ (dříve "Teploměr vody")
je to dobra vec len ta cena je celkom vysoka pre mna
opel zafira 1.9cdti
Re: Modul Komfortní Jednotky - MKJ (dříve "Teploměr vody")
Tak jsem se stal taky spokojeným majitelem MKJ, chtěl bych na tomto místě poděkovat Pepíkovi za výborně a profesionálně odvedenou práci. Mile mě překvapil i takový detail jako je na míru šitá krabička, v které je MKJ posílána koncovému zákazníkovi
Samotná jednotka přesně splňuje moje představy, nejvýznamnějšími funkcemi, které oceňuji je asi okno DPF monitoru, kde lze okamžitě kontrolovat stav a saturaci filtru pevných částic, včetně případného rozdílu diferenčního tlaku. Dále možnost blokace nezávislého topení (přihřívače) u Vectry C, které se jinak automaticky spíná při teplotě pod 8 st.c, při každém popojetí a dochází tak k jeho nadměrné zátěži. (Toto jsem řešil ručním odpojováním konektoru.)
Tady je jedna zajímavost, Opel tuto záležitost, tedy reakci zákazníků na časté spouštění přihřívače a následný bílý kouř při jeho startu, (je popsáno v TISU 2000 jako servisní informace 2053 "Silný kouř z přídavného ohřevu") řeší tak, že namontuje vypínač, který přerušuje ovládací kabel přídavného ohřevu na sběrnici CAN. Absolutně tady nechápu filozofii tohoto kroku, když mohu jako výrobce vozu velmi jednoduše mohu vydat update firmware řídící jednotky ECC, která přihřívač (AHS) ovládá a přidat jedno zaškrtávací políčko - "blokovat nezávislé topení", tak jako to udělal Pepas v menu nastavení MKJ.
Zde pouze jeden nápad pro budoucí verze MKJ - zda by šlo být nějakým způsobem informován o tom, zda běží přihřívač (doposud jsem to dělal tak že jsem vyběhl z auta a poslouchal u zadních dveří zda cvaká podávací čerpadlo )
Dále otázka zavření klapky recirkulace (vnitřní okruh) když běží nezávislé topení. Jde o to, že pokud auto nevhodně stojí a spustí se nezávislé topení - už se mi několikrát stalo, část spalin z bufíku je nasávána zpět do auta a potom to je v autě cítit. Uzavření klapky recirkulace vzduchu by to eliminovalo.
Ještě jedna drobnost na závěr k plánovaným komfortním funkcím V-C (dálkové otevírání a zavírání oken, automatické sklápění zrcátek po zamčení vozu a dálkové svícení).
Při automatickém zavírání oken se (podržením tlačítka ovladače) zavírá i střešní okno, ovšem toto již nejde při otevření (otevírají se pouze boční okénka). Pro standardní situaci, kdy je cílem vyvětrat auto při stání na slunci je asi žádoucí otevřít i střešní okno. Prosím tedy o zvážení možnosti toto přidat do nastavení MKJ - volba otevírat střešní okno (ted už si hodně vymýšlím, ale ideálně se zaškrtávací volbou otevírat celé / otevírat vyklopené, to proto, že střešní okno má dvě možnosti otevření - celé dozadu, nebo pouze vyklopení s mezerou vzadu)
Děkuji.
Samotná jednotka přesně splňuje moje představy, nejvýznamnějšími funkcemi, které oceňuji je asi okno DPF monitoru, kde lze okamžitě kontrolovat stav a saturaci filtru pevných částic, včetně případného rozdílu diferenčního tlaku. Dále možnost blokace nezávislého topení (přihřívače) u Vectry C, které se jinak automaticky spíná při teplotě pod 8 st.c, při každém popojetí a dochází tak k jeho nadměrné zátěži. (Toto jsem řešil ručním odpojováním konektoru.)
Tady je jedna zajímavost, Opel tuto záležitost, tedy reakci zákazníků na časté spouštění přihřívače a následný bílý kouř při jeho startu, (je popsáno v TISU 2000 jako servisní informace 2053 "Silný kouř z přídavného ohřevu") řeší tak, že namontuje vypínač, který přerušuje ovládací kabel přídavného ohřevu na sběrnici CAN. Absolutně tady nechápu filozofii tohoto kroku, když mohu jako výrobce vozu velmi jednoduše mohu vydat update firmware řídící jednotky ECC, která přihřívač (AHS) ovládá a přidat jedno zaškrtávací políčko - "blokovat nezávislé topení", tak jako to udělal Pepas v menu nastavení MKJ.
Zde pouze jeden nápad pro budoucí verze MKJ - zda by šlo být nějakým způsobem informován o tom, zda běží přihřívač (doposud jsem to dělal tak že jsem vyběhl z auta a poslouchal u zadních dveří zda cvaká podávací čerpadlo )
Dále otázka zavření klapky recirkulace (vnitřní okruh) když běží nezávislé topení. Jde o to, že pokud auto nevhodně stojí a spustí se nezávislé topení - už se mi několikrát stalo, část spalin z bufíku je nasávána zpět do auta a potom to je v autě cítit. Uzavření klapky recirkulace vzduchu by to eliminovalo.
Ještě jedna drobnost na závěr k plánovaným komfortním funkcím V-C (dálkové otevírání a zavírání oken, automatické sklápění zrcátek po zamčení vozu a dálkové svícení).
Při automatickém zavírání oken se (podržením tlačítka ovladače) zavírá i střešní okno, ovšem toto již nejde při otevření (otevírají se pouze boční okénka). Pro standardní situaci, kdy je cílem vyvětrat auto při stání na slunci je asi žádoucí otevřít i střešní okno. Prosím tedy o zvážení možnosti toto přidat do nastavení MKJ - volba otevírat střešní okno (ted už si hodně vymýšlím, ale ideálně se zaškrtávací volbou otevírat celé / otevírat vyklopené, to proto, že střešní okno má dvě možnosti otevření - celé dozadu, nebo pouze vyklopení s mezerou vzadu)
Děkuji.
Naposledy upravil(a) Hoonza dne 10 zář 2013, 10:09, celkem upraveno 1 x.
Astra H Sport, Z18XER 103 KW r. 2008, IDS+, Bi-Xenon, Keyless (Open&Start)
Re: Modul Komfortní Jednotky - MKJ (dříve "Teploměr vody")
To Hoonza:
máš už i funkční přisvětlování mlhovkama při odchodu od auta? Standartně je v autě svícení hlavním světlometem. Jenže já mám bixenony a chci je ušetřit zbytečnému zapínání a vypínání, proto bych nastavil mlhovky.
Jinak s tím topením to je dobrá zpráva, na tyto dvě funkce jsem ještě čekal. Pak pošlu Pepikovi na přehrání.
Na ty okna kašlu, pokud chci nechat větračku střešním oknem a sklopit zrcátka, sklopím zrcátka zevnitř, střešní okno nechám otevřené a pak jen zamknu. Při vyvětrání auta stačí všechny boční okna a to funguje. To neřeším.
Teď je pro mě aktuální přisvětlování a to topení, ráno je už chladno a topení začíná spínat, někdy bohužel zbytečně na krátké vzdálenosti.
máš už i funkční přisvětlování mlhovkama při odchodu od auta? Standartně je v autě svícení hlavním světlometem. Jenže já mám bixenony a chci je ušetřit zbytečnému zapínání a vypínání, proto bych nastavil mlhovky.
Jinak s tím topením to je dobrá zpráva, na tyto dvě funkce jsem ještě čekal. Pak pošlu Pepikovi na přehrání.
Na ty okna kašlu, pokud chci nechat větračku střešním oknem a sklopit zrcátka, sklopím zrcátka zevnitř, střešní okno nechám otevřené a pak jen zamknu. Při vyvětrání auta stačí všechny boční okna a to funguje. To neřeším.
Teď je pro mě aktuální přisvětlování a to topení, ráno je už chladno a topení začíná spínat, někdy bohužel zbytečně na krátké vzdálenosti.
Vectra C Caravan 1,9 CDTI r.v.2005
Možnost diagnostiky Olomouc a okolí OP-COM Professional CZ verze 131125d
Možnost diagnostiky Olomouc a okolí OP-COM Professional CZ verze 131125d
Re: Modul Komfortní Jednotky - MKJ (dříve "Teploměr vody")
@martulík - funkci svícení mám aktivní, ale nefunguje mi.
Akorát ještě k dálkově ovládanému svícení - trochu se to asi bude tlouct z alarmem, jelikož dvojí stisk tlačítka zámku na DO znamená aktivaci alarmu, tedy pokud bych chtěl tuto funkci využívat tak bych asi po každé aktivaci alarmu svítil .......
Jinak neber to vše zas až tak jen podle sebe, (myslím dálkové otevírání střešního okna) házím to sem jako námět pro Pepíka, všechny tyto poznatky, náměty, nápady jsou přínosem, zpětná vazba od lidí je vždy cenná. Potom už je pouze na něm zda to vidí jako opodstatněné a implementuje do funkcí MKJ.
Akorát ještě k dálkově ovládanému svícení - trochu se to asi bude tlouct z alarmem, jelikož dvojí stisk tlačítka zámku na DO znamená aktivaci alarmu, tedy pokud bych chtěl tuto funkci využívat tak bych asi po každé aktivaci alarmu svítil .......
Jinak neber to vše zas až tak jen podle sebe, (myslím dálkové otevírání střešního okna) házím to sem jako námět pro Pepíka, všechny tyto poznatky, náměty, nápady jsou přínosem, zpětná vazba od lidí je vždy cenná. Potom už je pouze na něm zda to vidí jako opodstatněné a implementuje do funkcí MKJ.
Naposledy upravil(a) Hoonza dne 10 zář 2013, 18:27, celkem upraveno 1 x.
Astra H Sport, Z18XER 103 KW r. 2008, IDS+, Bi-Xenon, Keyless (Open&Start)