Mrtvá baterie?

Od klimatizace až po xenony
Odpovědět
Uživatelský avatar
nedy666
Příspěvky: 449
Registrován: 25 říj 2011, 00:13
Bydliště: Tam kde uprostřed města žijí medvědi
Kontaktovat uživatele:

Re: Mrtvá baterie?

Příspěvek od nedy666 » 18 led 2014, 19:27

Frydex píše:No, takže je v hajzlu....
ano, ma skoncila taky dal jsem ji do hajzlu a tak jsem koupl radsi novou za 5000km jdu,na rozvody tak jim reknu at se mrknou i na alternator pro jistotku. njn topeni zere taky dost
Opel Zafira B; 1.7CDTI 92kw, r.v. 2010 Ecoflex, automat. svícení, zamyk. po rozjezdu atd...

Reklama
 

Thom
Příspěvky: 162
Registrován: 11 led 2013, 15:23

Re: Mrtvá baterie?

Příspěvek od Thom » 19 led 2014, 13:16

jj... ale dlouho to trvalo si to přiznat :D

včera nabíječka co umí i testovat mě vyhodnotila, že je naprosto ok a po zapojení mě servisní menu hlásilo 12,4 a dnes ráno už jen 12,1.... jen mi přijde divné, že to může hlásit že je nabitá a ještě k tomu i stav dobrý když to nemá ani správné napětí...

ale co je pozitivní tak dobíjení se zase o trošku zvedlo :D dnes to chvilkama skákalo i na 14,3 a dokonce jednou 14,4 :D

jo a to pískání co je snad od řemenu nějak mizí :D
---------------------------
Astra H 1,8 XER 103kW
facelift 2008, Sport packet
hatchback

---------------------------

Uživatelský avatar
Bracho90
Příspěvky: 652
Registrován: 14 dub 2013, 22:23
Kontaktovat uživatele:

Re: Mrtvá baterie?

Příspěvek od Bracho90 » 31 led 2014, 19:53

Caute,prosim vas teraz som isiel s autom a zapol som si nech mi ukazuje dobijanie alternatora a po nastartovani ukazovalo hodnu chvilku 12,3 az 12,7V,asi po cca 1KM sa to zdvihlo na cca 13,9V az 14V nad 14V sa to nedostalo,hodnota dobijania by mala hned po nastartovani,vyskocit na 14,4V nie?Alebo aspom 14,2V.Na pristrojovke nesvieti ziadna kontrolka ani na diagnostike mi to neukazolu ziadnu,zavadu.P.S: Baterka je nova.Dakujem za rady.
Opel Astra Combi
1.9Cdti 74kw
R.V:2007

OPC_Zafira_B
Příspěvky: 1
Registrován: 03 srp 2015, 21:15

Re: Mrtvá baterie?

Příspěvek od OPC_Zafira_B » 12 led 2017, 14:21

Bracho90 píše:Caute,prosim vas teraz som isiel s autom a zapol som si nech mi ukazuje dobijanie alternatora a po nastartovani ukazovalo hodnu chvilku 12,3 az 12,7V,asi po cca 1KM sa to zdvihlo na cca 13,9V az 14V nad 14V sa to nedostalo,hodnota dobijania by mala hned po nastartovani,vyskocit na 14,4V nie?Alebo aspom 14,2V.Na pristrojovke nesvieti ziadna kontrolka ani na diagnostike mi to neukazolu ziadnu,zavadu.P.S: Baterka je nova.Dakujem za rady.
Mám totožný problém a baterka je nová. Zjistil jsem přehřívání svorky na minus a to se opravilo. Ale já víc jak 13,7 V nedostanu a vytažený alternátor ukazuje dobře, i při zátěži.

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Mrtvá baterie?

Příspěvek od Stan. » 12 led 2017, 15:01

Po startu by mělo být nabíjení max okolo 14,5V, po dobití má být dobíjeno na referenční napětí okolo 13.5V viz foto test režim obrazovka 2 GID:
https://www.opel-astra-h.cz/graficky-info-display-gid/
Pro stálou kontrolu nabíjení a stavu baterie třeba i při startu je dobrá hračička do zapalovače, např:
http://postovnezdarma.cz/digitalni-volt ... paign=2260
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

Uživatelský avatar
Cyberpete
Příspěvky: 13
Registrován: 23 bře 2016, 12:17

Re: Mrtvá baterie?

Příspěvek od Cyberpete » 13 bře 2017, 08:19

Zdravím opláky..
mam Zafiru B, benzin 1.8, rv.2005

Chci se podělit o svoji neprijemnou vcerejsi zkusenost a pripadne poprosit o radu. V sobotu jsem chtel odjet s rodinou na navstevu..cekam s prckama v nastartovanem aute na manzelku a asi po 2-3 minutách po nastartovani se z motoroveho prostoru ozve kratky zvuk podobny tomu, kdyz zaradite zpatecku a jde to lehce pres zuby. Soucasne s tim zvukem problikl centralni display. Rikam si co to? Ale cekam dal na manzelku.. TA dorazila, chci odjet a nemuzu otocit volantem. Nefunguje mi posilovac rizeni. Nekolikrat zkusim zhasnout motor, znovu nastartovat (i zamknout a odemknout auto). Posilovac proste nefunguje..Volantem se neda otocit, jde tak tezko ze bych stezi vyjel od baraku. NApadlo me ze odesla pojistka serva, takze druhy den jdu pojistky zkontrolovat. Otevru kufr, rozdelam pojistkovou skrin v zavazadlovem prostoru, zjistuji ze hledam spatne. Jdu do pojistkove skrine v motorovem prostoru. Koukam na pojistky, vsechny jsou vporadku. Pro jistotu prislusnou vymenim. Jdu zkusit natocit motor a ouha! Pri otoceni klicku se nedeje vubec nic. Jedine co sviti je display se stavem km a osvetleni vnitrniho prostoru. Nerozsviti se zadne kontrolky ani centralni display. Co se stalo? Znovu jsem prosel vsechny pojistky v obou skrinich a vsechny jsou vporadku. OK, zmerim baterku. Chci zamknout auto a nefunguje ani central!! Pak jsem zkusil zkouseckou z Lidlu zmerit baterku..Nejdriv mi to ukazalo ze je uplne mrtva (cervena dioda - kriticka hodnota nabiti). Tak si rikam, ze ji teda nabiju..ale jak zamknout auto, kdyz ted nemaka central? Pozamykal jsem dle navodu nalezeny zde, ale kufr je stale odemceny..Nyni nabijim baterii a modlim se. Myslite ze je vse pricinou vadne baterie, nebo ze bude problem mnohem vetsiho kalibru? :(
Naposledy upravil(a) Cyberpete dne 13 bře 2017, 12:48, celkem upraveno 1 x.
Opel Zafira B, 1.8 benzín, 103 kW

Uživatelský avatar
Cyberpete
Příspěvky: 13
Registrován: 23 bře 2016, 12:17

Re: Mrtvá baterie?

Příspěvek od Cyberpete » 13 bře 2017, 08:27

Jeste jsem zapomnel dodat jednu vec.. Pripojil jsem pres kabely moji sluzebni fabii, abych pak zamknul auto centralem a ani toto se nesetkalo s uspechem..Central jak klicem tak ani pomoci DO nereaguje..
Opel Zafira B, 1.8 benzín, 103 kW

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Mrtvá baterie?

Příspěvek od Stan. » 13 bře 2017, 10:46

Nejdříve zkus zátěžový stav baterie po nabití a stav alternátoru zda dobře dobíjí. Dále použít reset odpojením -pólu baterie asi na 5 min. který vyřeší také některé závady. Při nouzovém uzamčení vozidla klíčem u řidiče a mechanickém zajištěním všech ostatních dveří je nutné také odpojit baterii alespoň -pól, aby zůstal kufr (zavazadlový prostor) uzamčen. Jinak nelze při nouzovém uzamčení vozidla zavazadlový prostor uzamknout.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

Uživatelský avatar
Cyberpete
Příspěvky: 13
Registrován: 23 bře 2016, 12:17

Re: Mrtvá baterie?

Příspěvek od Cyberpete » 13 bře 2017, 12:46

Díky za reakci,
ale myslíte si, že ty moje problémy (nefunkční servo a centrál) jsou spojené se špatnou baterií?
Opel Zafira B, 1.8 benzín, 103 kW

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Mrtvá baterie?

Příspěvek od Stan. » 13 bře 2017, 14:12

Cyberpete píše:Díky za reakci,
ale myslíte si, že ty moje problémy (nefunkční servo a centrál) jsou spojené se špatnou baterií?
Možné to je, servořízení je elektrohydraulické a centrál ovládá 5 motorků dveří + palivová nádrž, tak oboje má odběr a při špatném stavu baterie se může podobná závada projevit.
Nutno si uvědomit, že při stavu baterie pod 11V se považuje za totálně vybitou, při stavu 12,2V nabitou na 50% a 100% stav nabití nad 12,7V.
Pozvolné samovolné vybíjení baterie dovede pak umrtvit i řídící jednotky (ŘJ). Auto s odpojenou baterií může být dlouhou dobu bez vlivu na ŘJ.
Referenční napětí vozidla při provozu je 13,5V.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

Odpovědět