klimatizace problém
- vasekpetr1
- Příspěvky: 228
- Registrován: 06 srp 2016, 15:05
- Bydliště: Hospoda (Červená) u Třebíče
Re: klimatizace problém
Mám tu variantu z prvního obrázku od mironta, takže je to jasné. Díky kluci za objasnění. Zjišťuji, co bude pro mě lepší, jestli jezdit s trvale zapnutou klimou a jen regulovat teplotu ovladačem, nebo klimu zapínat tlačítkem. Asi první varianta, abych šetřil cívku kompresoru.
Díky kluci.
Díky kluci.
Zafira B black line, Z19DT, 2008, WIN: W0L0AHM759G0031xx, 185 tkm
...a bydlím v Hospodě (Červené )...
...a bydlím v Hospodě (Červené )...
- Reklama
- david64
- Příspěvky: 200
- Registrován: 05 pro 2013, 21:29
- Bydliště: Uherský Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: klimatizace problém
Ale přece když zvýšíš požadovanou teplotu ovladačem, tak se taky klima vypne, a to nejde přes cívku kompresoru? V čem je to jiné než když to vypnu přes menu?
Já tento problém taky řeším, jak to vypínat. Docela mi chybí tlačítko A/C, které asi všechny ostatní auta mají.
Já tento problém taky řeším, jak to vypínat. Docela mi chybí tlačítko A/C, které asi všechny ostatní auta mají.
Astra H Classic, r.v.2012, hatch. 5dv., 1.6 16V (85 kW) A16XER, audio CD30MP3 + USB Dension, najeto 44 000km, 6,6 l/100km
Re: klimatizace problém
Já myslel, že to funguje tak, že vločkou zapnu klimakompresor a otočným ovladačem řídím míchání studeného a teplého vzduchu, tzn. že klimakompresor běží pořád. Odhaduji tak podle mírně zvýšené okamžité spotřeby a zvýšených otáček.
Naposledy upravil(a) honzap dne 18 kvě 2018, 15:55, celkem upraveno 1 x.
Astra H Z19DT caravan
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE
Re: klimatizace problém
Já si právě myslím, že u manuální klima se zapíná a vypíná vločkou. A druhým pak jenom ovládám mix tepla a chladu. Tak jsem to měl u předešlých aut.
Mě u ECC. Dle aktuální spotřeby jede pořád pokud ji neodškrtnu přes palubní menu. Takže rozdíl oproti manuálu u mě je, že mám nastavenou teplotu a nemusím s tím pořád točit. Když ráno nastartuji a je zimějí, tak než se vyhřeje auto fouká silně, jak se zatopí, tak zeslábne. A mění se směr foukání. V zimě klima nejede. Akorát nevím, jak je to u Astry. Protože některé automatické klimy se umí samí občas protočit, kvůli promazání.
Jsou i automatické klimy, kde klima jede furt, akorát si sama redukuje výkon. Nevýhoda je, že když dojde náplň, tak se kompresor pokazí, protože, tam není spojka a nemá se jak odpojit. Mám to tak třeba Audi.
Mě u ECC. Dle aktuální spotřeby jede pořád pokud ji neodškrtnu přes palubní menu. Takže rozdíl oproti manuálu u mě je, že mám nastavenou teplotu a nemusím s tím pořád točit. Když ráno nastartuji a je zimějí, tak než se vyhřeje auto fouká silně, jak se zatopí, tak zeslábne. A mění se směr foukání. V zimě klima nejede. Akorát nevím, jak je to u Astry. Protože některé automatické klimy se umí samí občas protočit, kvůli promazání.
Jsou i automatické klimy, kde klima jede furt, akorát si sama redukuje výkon. Nevýhoda je, že když dojde náplň, tak se kompresor pokazí, protože, tam není spojka a nemá se jak odpojit. Mám to tak třeba Audi.
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 179tkm
Seat Ibiza 1.4 - 161tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Seat Ibiza 1.4 - 161tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Re: klimatizace problém
Ked sa zvysi teplota, pri ECC kompresor stale bezi, len sa znizi jeho zataz. Spojka kompresora sa ovlada cez menu.david64 píše:Ale přece když zvýšíš požadovanou teplotu ovladačem, tak se taky klima vypne, a to nejde přes cívku kompresoru? V čem je to jiné než když to vypnu přes menu?
Já tento problém taky řeším, jak to vypínat. Docela mi chybí tlačítko A/C, které asi všechny ostatní auta mají.
- david64
- Příspěvky: 200
- Registrován: 05 pro 2013, 21:29
- Bydliště: Uherský Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: klimatizace problém
Dobře, tak co je teda šetrnější? Vypinat elektronickou klimu přes menu nebo měnit teplotu?
Astra H Classic, r.v.2012, hatch. 5dv., 1.6 16V (85 kW) A16XER, audio CD30MP3 + USB Dension, najeto 44 000km, 6,6 l/100km
Re: klimatizace problém
Setrnejsie v ako zmysle? Ak chces znizit spotrebu a opotrebovanie kompresora, tak vypnes klime cez menu. Podla odporucania vyrobcu je ale dobre zapnut ju aspon raz za mesiac. Ja vacsinou zapinam koncom aprila a necham bezat az do jesene, potom ju vypnem cez menu. Ale zapinam ju aj v zime pocas dazda, alebo pri rozmrazovani okna, lebo klima vysusa vzduch a nerosia sa potom okna.
- david64
- Příspěvky: 200
- Registrován: 05 pro 2013, 21:29
- Bydliště: Uherský Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: klimatizace problém
Šetrnější v tom smyslu, abych zbytečně neničil klimu, nebo ji zbytečně neopotřebovával.
Někdy i v létě totiž chci aby to nechladilo klimou, ale jen vzduchem z venku, takže přes menu odškrtnu klimu, tím to hodím do režimu Eco a chladí to jen vzduchem z venku. Proto mi chybí to tlačítko AC, které všechny ostatní auta mají, abych pořád nemusel lozit do menu.
Anebo je to tak, že ikdyž mám v menu klimu zapnutou, tak řídící jednotka vyhodnocuje jestli na chlazení stačí vzduch z venku, a když jo, tak to chladí vzduchem z venku a klima je vypnutá? Je to takto? Jestli ano, tak potom klidně nechám klimu v menu zapnutou a nechám to na automatice. Ale já toto nevím, jak to ř.jednotka bere a jak to spíná. Ta informace mi chybí, není to napsané nikde.
Ale pokud je to tak, že když je klima v menu zapnutá, tak to furt točí kompresorem, tak se mi to zdá zbytečné aby to s ním točilo když nepotřebuju klimovat a stačí mi vzduch z venku. Na druhou stranu ale nevím, jestli tím, když klimu často v menu zapínám a vypínám, jestli jí tím neškodím. Jestli ano, tak potom by bylo asi lepší nechat klimu zapnutou a jen regulovat požadovanou teplotu. Ale já nevím co je lepší, proto se ptám.
Díky
David
Někdy i v létě totiž chci aby to nechladilo klimou, ale jen vzduchem z venku, takže přes menu odškrtnu klimu, tím to hodím do režimu Eco a chladí to jen vzduchem z venku. Proto mi chybí to tlačítko AC, které všechny ostatní auta mají, abych pořád nemusel lozit do menu.
Anebo je to tak, že ikdyž mám v menu klimu zapnutou, tak řídící jednotka vyhodnocuje jestli na chlazení stačí vzduch z venku, a když jo, tak to chladí vzduchem z venku a klima je vypnutá? Je to takto? Jestli ano, tak potom klidně nechám klimu v menu zapnutou a nechám to na automatice. Ale já toto nevím, jak to ř.jednotka bere a jak to spíná. Ta informace mi chybí, není to napsané nikde.
Ale pokud je to tak, že když je klima v menu zapnutá, tak to furt točí kompresorem, tak se mi to zdá zbytečné aby to s ním točilo když nepotřebuju klimovat a stačí mi vzduch z venku. Na druhou stranu ale nevím, jestli tím, když klimu často v menu zapínám a vypínám, jestli jí tím neškodím. Jestli ano, tak potom by bylo asi lepší nechat klimu zapnutou a jen regulovat požadovanou teplotu. Ale já nevím co je lepší, proto se ptám.
Díky
David
Astra H Classic, r.v.2012, hatch. 5dv., 1.6 16V (85 kW) A16XER, audio CD30MP3 + USB Dension, najeto 44 000km, 6,6 l/100km
Re: klimatizace problém
Ako som uz pisal, ked je klima zapnuta cez menu, spojka je zopnuta a kompresor sa toci stale. Kompresor ale nie je typu on/off, ale s meniacim sa vykonom podla zataze (inverter). Ked chces vypinat kompresor, musis to robit cez menu.
- david64
- Příspěvky: 200
- Registrován: 05 pro 2013, 21:29
- Bydliště: Uherský Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: klimatizace problém
Mironto díky, už zhruba chápu
Astra H Classic, r.v.2012, hatch. 5dv., 1.6 16V (85 kW) A16XER, audio CD30MP3 + USB Dension, najeto 44 000km, 6,6 l/100km