Modul Komfortní Jednotky - MKJ (dříve "Teploměr vody")

Od klimatizace až po xenony
Odpovědět

Koupíš si tento modul od Pepase?

Ano
118
61%
Ne
25
13%
Nevím
50
26%
 
Celkem hlasů: 193

Uživatelský avatar
Midzi
Příspěvky: 2636
Registrován: 29 bře 2010, 09:31
Bydliště: Bratislava

Re: Dodatečný teploměr vody

Příspěvek od Midzi » 26 kvě 2011, 15:41

cakal som kedy ho tu das
Astra H combi 1,9cdti 88kW Cosmo automat

Moja prvá Astra

Obrázek

Reklama
 

Uživatelský avatar
oblhut
Příspěvky: 1315
Registrován: 03 dub 2010, 16:41
Bydliště: Břeclavsko

Re: Dodatečný teploměr vody

Příspěvek od oblhut » 26 kvě 2011, 15:55

Sakra,to mě něco říká,není to náhodou párek v rohlíku?
Moje Zafirka 1,9cdti 88kw

Uživatelský avatar
Midzi
Příspěvky: 2636
Registrován: 29 bře 2010, 09:31
Bydliště: Bratislava

Re: Dodatečný teploměr vody

Příspěvek od Midzi » 26 kvě 2011, 16:02

jj
Astra H combi 1,9cdti 88kW Cosmo automat

Moja prvá Astra

Obrázek

Uživatelský avatar
bacardi
Příspěvky: 398
Registrován: 24 led 2010, 21:49
Bydliště: nitra

Re: Dodatečný teploměr vody

Příspěvek od bacardi » 26 kvě 2011, 20:21

vopchacik :lol: :lol: :lol: :lol:
precital som si to na skoleni ... padol som jak galoty :-) poznate to , ked sa zacnete rehotat uprostred ticha :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: a nie a nie prestat
OPEL Vectra C 1,9 88kw 2007
OPEL Astra H caravan 1,6 77kw Z16XEP---- 2006---> ex
OPEL FRONTERA 2.2DTi 85kw ---- 1999 ---> ex
OPEL ASTA G caravan 1,6 74kw ----1999 ---> ex
OPEL VECTRA sedan 1,8 ??kw ----1991 ---> ex

PepaS
Příspěvky: 911
Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
Bydliště: Lysá nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Dodatečný teploměr vody

Příspěvek od PepaS » 26 kvě 2011, 21:14

Hoonza píše:...kdyby šla udělat aktualizace FW stažením z internetu a následně by si to tam člověk mohl nahrát sám
jak jsem psal, technicky je možné, aby si každý uživatel s poměrně levným kabelem dělal upgrade FW modulu teploměru, ale v tuto chvíli o tom neuvažuji, a to z jednoho prostého důvodu: ochrana proti kopírování, resp. klonování modulu. Abych mohl dát veřejně k dispozici FW, musel by být FW šifrovaný a dešifrování by se provádělo až v zavaděči v teploměru při změně FW. Použitý mikropočítač má dostatečný výkon na dešifrování celkem silných šifer, takže problém není, ale dost času zabere tvorba toho zavaděče (i když se dá koupit i hotové řešení). Je mi jasné, že změna FW přes poštu je dost nepříjemná záležitost, ale zatím to tak bude. Co přinese budoucnost se uvidí.

Mimochodem: pan István Vajda z maďarské společnosti Autó-M3 silně podcenil upgrade FW adaptéru svého báječného produktu OP-COM a díky tomu dnes většina uživatelů kupuje klon a ne originál za zlomek ceny. Celkem logicky se soustředil na vlastní SW a upgrade FW v adaptéru se snažil vyřešit s minimálním úsilím a použil veřejně dostupný zavaděč Tiny Bootloader rumunského programátora Claudiu Chiculita bez jakéhokoliv zabezpečení. V nových verzích OPa si přivzal na pomoc Nielse Ezermana (autor VAG-COMu) a snažili se vyřešit ochranu OP-COMu proti klonování, ale marně… na začátku udělal István fatální chybu, kterou už nevrátí zpět, leda že by dodatečně stáhnul všechny originální OP-COM adaptéry a změnil v nich zavaděč.
Hoonza píše:...nemůže krabička nějak negativně ovlivnit, tím že napojena na sběrnici CAN, komunikaci ostatních řídících jednotek vozu?
tohle není laický dotaz. Ano, teoreticky samozřejmě může. CAN je sběrnice a jakmile jedna jednotka sběrnici trvale „stáhne“ do dominantní úrovně nebo zkratuje nebo připojí na GND/+12V apod., veškerá komunikace na CANu končí. Naštěstí si touto otázkou lámali hlavu i vývojáři obvodů pro CAN sběrnici a díky tomu jsou v modulu teploměru použity nejnovější CAN převodníky úrovní (vyhovující požadavkům norem GM GMW3122 Dual-Wire CAN Physical Layer Spec. a GMW3089 Single Wire CAN Physical Layer Specification), které vylučují „zamražení“ sběrnice. Další otázka je, že FW musí být dost spolehlivý, aby nezačal nazdařbůh posílat CAN zprávy s vysokou prioritou a opět CAN sběrnici tímto neodstavil, toto je zase ale řešitelné hlídacími algoritmy v FW. Teploměr je z pohledu problematiky EMC (ve stručnosti: svou elektromagnetickou činností nesmí rušit okolní elektronické jednotky a naopak činností okolních el. jednotek nesmí být rušen) řešen jako jakákoliv jiná řídící jednotka vozů OPEL, proto také vyskočil jeho cena.

S touto otázkou souvisí i otázka homologace: cokoliv si strčíte do auta, musí mít homologaci (schválení pro provoz na veřejných komunikacích). Homologaci v ČR vydává Ministerstvo dopravy na základě certifikace autorizovanou zkušebnou (např. pražský EZÚ) – na produktu potom v případě homologace v ČR bude E8 v kroužku. Bez toho Ex (x dle země homologace) si dle předpisů nesmíte do auta nic strčit a pokud tak učiníte, je to na Vaše riziko (přesné právní důsledky neznám). A prodejce prodávající v ČR produkt bez homologace se může těšit na slušnou pokutu.

Díky výše uvedenému je u všech dodatečných, nehomologovaných produktů uvedena podivná věta, že výrobek nesmí být používán ve vozech na veřejných komunikacích, takže je vlastně nepoužitelný… je to velký problém… před lety jsem na zakázku vyvíjel produkt připojený na CAN sběrnici, který E8 získal za cenu cca. 30000 Kč, ale to byly jiné časy. Dnes se homologace pohybuje odhadem někde kolem 60000 Kč a víc. A homologace má ještě další háčky…

Každopádně jsou kritické ŘJ vozu navrhovány tak (si myslím), aby nefunkčnost CANu neovlivnila bezpečnou ovladatelnost vozu. Musí být počítáno s tím, že se např. zkratují vodiče CANu…
Hoonza píše:...zda by nešlo využít data z parkpilota (v live datech je vidět přesně vypočítaná vdálenost k překážce u jednotlivých čidel) a implementovat to displeje?
a v jaké podobě? Myslíš jako parkovací asistent vykreslující trajektorii či něco podobného? Asi by šlo zobrazovat vzdálenosti, ale nejsem si jistý, zda-li by to k něčemu bylo při couvání dobré
http://www.PepaS.cz - vše o češtině, slovenštině a o Modulu Komfortní Jednotky pro OPEL

Uživatelský avatar
swabel
Příspěvky: 2166
Registrován: 14 čer 2009, 02:14
Bydliště: Tvrdošín - SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Dodatečný teploměr vody

Příspěvek od swabel » 26 kvě 2011, 21:22

Hoonza píše:...zda by nešlo využít data z parkpilota (v live datech je vidět přesně vypočítaná vdálenost k překážce u jednotlivých čidel) a implementovat to displeje?
a v jaké podobě? Myslíš jako parkovací asistent vykreslující trajektorii či něco podobného? Asi by šlo zobrazovat vzdálenosti, ale nejsem si jistý, zda-li by to k něčemu bylo při couvání dobré[/quote]

Toto si viem predstavit len v nejakej grafickej podobe, napr. vo forme stupnice. Ale k tomu mozno staci aj zvukovo odstupnovana signalizacia...
Insignia ST A20DTH OPC Line AT + Chip, VECTRA C CARAVAN Z19DTH AT - ex, VECTRA C GTS Z19DTH AT - ex , Zafira B OPC - ex, Astra H Caravan OPC Line 2 - ex
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK

Uživatelský avatar
Midzi
Příspěvky: 2636
Registrován: 29 bře 2010, 09:31
Bydliště: Bratislava

Re: Dodatečný teploměr vody

Příspěvek od Midzi » 26 kvě 2011, 21:43

bolo by to dobre asi na to ze ak je tam nejaky kolik co trci zo zeme, tak aby si vedel kde je. Podla toho sa vies potom pripadne zariadit a posunut sa dalej. Kreslit trajektoriu by tiez nebolo zle, ale to uz je uplne inde.
Astra H combi 1,9cdti 88kW Cosmo automat

Moja prvá Astra

Obrázek

Uživatelský avatar
swabel
Příspěvky: 2166
Registrován: 14 čer 2009, 02:14
Bydliště: Tvrdošín - SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Dodatečný teploměr vody

Příspěvek od swabel » 26 kvě 2011, 22:42

Pri CIDoch by sa mi viac videla moznost prepnutia na zadnu kameru, po preradeni na spiatocku.
Pri GIDoch by to slo...
Insignia ST A20DTH OPC Line AT + Chip, VECTRA C CARAVAN Z19DTH AT - ex, VECTRA C GTS Z19DTH AT - ex , Zafira B OPC - ex, Astra H Caravan OPC Line 2 - ex
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK

Uživatelský avatar
bacardi
Příspěvky: 398
Registrován: 24 led 2010, 21:49
Bydliště: nitra

Re: Dodatečný teploměr vody

Příspěvek od bacardi » 26 kvě 2011, 23:53

bol by GID na taketo zobrazovanie dost rychly ? hlavne pri nizsich teplotach ? aby to nakoniec nebolo viac na skodu ked to bude zobrazovat s oneskorenim
OPEL Vectra C 1,9 88kw 2007
OPEL Astra H caravan 1,6 77kw Z16XEP---- 2006---> ex
OPEL FRONTERA 2.2DTi 85kw ---- 1999 ---> ex
OPEL ASTA G caravan 1,6 74kw ----1999 ---> ex
OPEL VECTRA sedan 1,8 ??kw ----1991 ---> ex

Uživatelský avatar
Hoonza
Příspěvky: 110
Registrován: 07 srp 2009, 14:27

Re: Dodatečný teploměr vody

Příspěvek od Hoonza » 27 kvě 2011, 11:14

Pepasi díky za vyčerpávající odpovědi. ;)
PepaS píše: a v jaké podobě? Myslíš jako parkovací asistent vykreslující trajektorii či něco podobného? Asi by šlo zobrazovat vzdálenosti, ale nejsem si jistý, zda-li by to k něčemu bylo při couvání dobré
No asi je to utopie, byl to jen nápad - myslel jsem to následovně, při aktivaci parkpilota by se na displeji zobrazil symbol auta a okolo asi nejspíš textové údaje s daty od sensorů s vypočtenou vzdáleností k překážce. Parkovací asistent vykreslující trajektorii jako to má třeba audi je pěkný, ale toto je už vůbec nereálné.

Obrázek

Ještě mě zajímá jak bude vypadat hláška do displeje, když se třeba začne vypalovat filtr, nebo teplota překročí 105 st. C?
Líbilo by se mi kdyby to bylo ve stylu hlášek checkontrol s potvrzením OK.

Obrázek

Tady jsem si dovolil malý grafický návrh :-)

Obrázek
Astra H Sport, Z18XER 103 KW r. 2008, IDS+, Bi-Xenon, Keyless (Open&Start)

Odpovědět