Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Odpovědět
Jocker
Příspěvky: 979
Registrován: 17 dub 2011, 19:57
Kontaktovat uživatele:

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od Jocker » 17 zář 2012, 13:14

Tak nevím jestli to přisuzovat výměně oleje, nebo nahlášenému přehrátu SW během roční prohlídky, ale posledních 5 regenerací začalo vždy v 90-92% zanesení. A při stejných jízdách nyní regeneruji po min 400.

Reklama
 

matesm
Příspěvky: 31
Registrován: 11 srp 2011, 21:11
Bydliště: Brno

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od matesm » 19 říj 2012, 22:01

Ahoj,
občas se podívám na WebTis, zda nám v Opelu náhodou nepřipravili nový sw, který by třeba pomohl vyřešit časté regenerace. :D
Dnes jsem zjistil, že do výběru ve WebTisu přidali výběr "země registrace". Po zvolení "země registrace-ostatní" je zde stále verze sw č.9, viz obr.1, ale po zvolení např."země registrace-německo" je zde nějaký jiný sw č.256, viz obr.2. Je zde uvedeno "Snížení životnosti oleje v Německu, Polsku..." Nemáte někdo s tímto sw.256 již nějaké zkušenosti? Nedovedu si představit, že by mi ještě životnost oleje více snížil, už tak mě žene INSP na výměnu po 3/4 roku po ujetí asi 9000km, (při regeneraci 300-350km).
Přílohy
1.JPG
2.JPG
Zafira 1.7cdti, 92kW, 2011

paulinek
Příspěvky: 46
Registrován: 23 bře 2012, 15:57

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od paulinek » 20 lis 2012, 15:38

Po natankování levné nafty (Už to nikdy neudělám :D ) Se vypaluje DPF dost často.... cca po 30 km. Autem se jezdí spíš jen městské trasy, ale regenerace DPF se nepřerušuje v 90% (někdy je hold spěch). Koukal jsem na internet a našel jsem pár přípravků pro lepší spalování atp. Chci se zeptat jestli by jste to doporučili a nebo se tomu vyhli obloukem??

1. Wynn's DIESEL POWER 3

2. Liqui Moly Ochrana filtru pevných částic

3. DPF super cleaner

Jsou to odkazy na e-shopy nevím jestli se to smí :-X
Zafira B 2009 1.7 CDTi, 92 kW

Uživatelský avatar
Imko
Příspěvky: 117
Registrován: 28 led 2012, 22:48

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od Imko » 13 pro 2012, 22:12

Ahojte opláci! :)
Tak po dlhšej odmlke a urputnom boji s Oplom som Tu znovu.

Pre paulínka : Wynn's DIESEL POWER 3 som použil hneď po zmene programu riadiacej jednotky, výsledok bezúspešný.
Písal som o tom na strane 11, v prílohe vyhodnotenie poznatkov 2.
Podľa mojich skúsenosti zanášanie filtra v našom prípade riadi riadiaca jednotka, ktorá umelo priratáva percentá zanášania DPF. (Dôkazy doplním neskôr. Určitým spôsobom jazdy som ovplyvnil, že sa mi filter do regenerácie zaniesol až na 113 % :shock: ) Preto tvrdím, že používanie hore spomenutého aditíva je v mojom prípade úplne zbytočné .
To s tou naftou predpokladám, že tiež nebude celkom pravda, pretože v prípade , že sa Ti začal vypaľovať filter a prerušil si regeneráciu tak hoci bola regenerácia prerušená DPF po prerušenej regenerácií nebol úplne zregenerovaný, ale ukončil napr na 70%( Pri úplnej regenerácii začína na 30%). Pretože si ďalej jazdil počítač Ti ďalej pridával percenta znovu ku 90%. Akonáhle si dosiahol 90% spustila sa znovu regenerácia. Prešiel si možno len cca 30km. Ak si znovu prerušil regeneráciu zanesenie filtra po prerušenej regenerácií bolo znovu ukončené na nejakej hodnote a v blízkej budúcnosti Ťa mohla čakať ďalšia regenerácia. V prípade, že proces ďalšej regenerácie bol ukončený korektne zanesenie filtra po tejto regenerácií Ti začalo na cca 30% a pokračovalo postupne až do 90%.
Zafira 1.7 CDTI, A17DTR, 81 kW, 2009

paulinek
Příspěvky: 46
Registrován: 23 bře 2012, 15:57

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od paulinek » 13 pro 2012, 22:33

Imko: Ano, naftou to nejspíše nebylo. Začala blikat kontrolka žhavení. Vzali jsme auto na delší a svižnější projížďku. Spotřeba byla zvýšená jako při regeneraci. Trvalo to cca 30 - 40 minut možná i déle. Poté kontrolka zhasla od výfuku velké teplo a smrad :) DPF se pořádně zregeneroval a od té doby se asi regeneruje v pořádku. (Auto stojí skoro 3 týdny v servise kvůli vadnému servočerpadlu) Věřím, že vypalování DPF bude už v pořádku :)
Zafira B 2009 1.7 CDTi, 92 kW

Uživatelský avatar
Imko
Příspěvky: 117
Registrován: 28 led 2012, 22:48

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od Imko » 13 pro 2012, 22:38

čiastočné dôkazy :
Přílohy
DPF na 91% - prerušená regenerácia.jpg
DPF na 63% - po prerušenej regenerácií.jpg
Prerušenie procesu regenerácie pri 70%.jpg
Zafira 1.7 CDTI, A17DTR, 81 kW, 2009

Uživatelský avatar
Imko
Příspěvky: 117
Registrován: 28 led 2012, 22:48

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od Imko » 13 pro 2012, 22:39

pokračovanie :
Přílohy
DPF na 90% - začiatok ďalšej regenerácie.jpg
DPF na 30% -  po úplnej regenerácii.jpg
Zafira 1.7 CDTI, A17DTR, 81 kW, 2009

Uživatelský avatar
Imko
Příspěvky: 117
Registrován: 28 led 2012, 22:48

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od Imko » 13 pro 2012, 22:42

zatiaľ len tak na pošteklenie :)
Přílohy
DPF na 113% pri začatej regenerácií.jpg
Zafira 1.7 CDTI, A17DTR, 81 kW, 2009

Jocker
Příspěvky: 979
Registrován: 17 dub 2011, 19:57
Kontaktovat uživatele:

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od Jocker » 14 pro 2012, 19:36

Už nevím kde mám ten odkaz ale na německém fforu jsem se dočetl, že životnost oleje se snižuje rapidně jenom při přerušené regeneraci. A něco na tom asi bude, bo při uspesne dokončené regeneraci se mi ze servisního intervalu neodečte nic a při přerušení 1000 km.

Uživatelský avatar
Imko
Příspěvky: 117
Registrován: 28 led 2012, 22:48

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od Imko » 14 pro 2012, 23:17

Bohužial, nemáš pravdu. :) Musím Ťa vyviesť z omylu. K zmene INSP prichádza takmer po každej regenerácií, niekedy až po druhej. Stalo sa mi však v jednom prípade , že až po tretej . Neviem čím to je. Ku zmene INSP nedochádza hneď po regenerácií, ale až po najazdení niekoľkých kilometrov, niekedy 30-50.
Tu je prehľad spozorovaných zmien INSP u mńa. Kilometre nemusia byť presné , treba uvažovať s určitou rezervou, pretože nie vždy sa dá hneď skontrolovať zmena stavu.
stav km zmena INSP na
39467 18000 po 1. regenerácií
39493 17000
39819 16000
39999 15000
40217 14000
40528 13000
40907 12000
Momentálne mám cca 41200, ale nemám ešte vytiahnuý snímok z mobilu, na ktorom mám už INSP 11000 :x
Takže pri najazdených cca 1700 km mi kleslo INSP o 7000 km . Otrasné niečo. :x
Naposledy upravil(a) Imko dne 22 pro 2012, 22:17, celkem upraveno 1 x.
Zafira 1.7 CDTI, A17DTR, 81 kW, 2009

Odpovědět