Ztvrdnutí brzdového pedálu
Re: Ztvrdnutí brzdového pedálu
S cenou zkušenost nemám. V servise by jsi jim měl popsat co to dělá a pokud jsou jen trochu znalí, měli by na to přijít bez velkých problémů.
Pokud je to tím co jsem popisoval, tak při nastartovaném motoru a šlapání na pedál by jsi mohl slyšet v určitých pozocích malé syčení od pedálu, popř přímo v motorovém prostoru v blízkosti posilovače. Posilovač má dvě komory, v jedné se dělá podtlak a šlápnutm na pedál se dostává do té druhé komory atmosférický vzduch. Pokud to vše funguje správně, tak pedál chodí dobře. Pokud mezi těmto dvěma komorami dochází k netěsnosti (příčin může být více uvnitř posilovače) pak logicky brzdový pedál tuhne pod nohou, protože nemá v té druhé komoře dostatečný podtlak. Prostě to funguje na rozdílu tlaku mezi dvěmi komorami.
Když nemáš nastartováno a sešlápneš tak asi dvakrát pedál, tak ti zuhne pod nohou úplně. To je vlastně tento princip.
Nevím co tam máš za posilovač, když tak mi udělej fotku z jeho štítku. Pokud by byl ATE, tak bych ho mohl možná sehnat.
Pokud je to tím co jsem popisoval, tak při nastartovaném motoru a šlapání na pedál by jsi mohl slyšet v určitých pozocích malé syčení od pedálu, popř přímo v motorovém prostoru v blízkosti posilovače. Posilovač má dvě komory, v jedné se dělá podtlak a šlápnutm na pedál se dostává do té druhé komory atmosférický vzduch. Pokud to vše funguje správně, tak pedál chodí dobře. Pokud mezi těmto dvěma komorami dochází k netěsnosti (příčin může být více uvnitř posilovače) pak logicky brzdový pedál tuhne pod nohou, protože nemá v té druhé komoře dostatečný podtlak. Prostě to funguje na rozdílu tlaku mezi dvěmi komorami.
Když nemáš nastartováno a sešlápneš tak asi dvakrát pedál, tak ti zuhne pod nohou úplně. To je vlastně tento princip.
Nevím co tam máš za posilovač, když tak mi udělej fotku z jeho štítku. Pokud by byl ATE, tak bych ho mohl možná sehnat.
Zafira B 1,9 CDTi, 74kW
- Reklama
Re: Ztvrdnutí brzdového pedálu
Ahojte, dnes som meral hrubku kotucov, nameral som ich nutnu vymenu spolu s platnickami, co je horsie objavil som na pravom kolese roztrhnutu prachovku a tym trosku zaneseny piestik (PISTON). Neviete mi poradit ci sa to da OBJEDNAT samostatne, ak ano kde a aky rozmer to vlastne je alebo treba cely strmen, pripadne staci ocistit ten piestik (neviem ako moc je poskodeny) a dat novu prachovku?dimi píše:Vojta Vždyt si na ty problémy zaděláváš sám, když sjízdíš destičky až do mrtě. A to vědomě. Pak ti může začít blbě chodit pístek, poničíš prachovku a úplně zbytečně tě to pak stojí kotel. Desky jsou spotřební věc a odchází všude a stojí pár korun.
Nemec brzdy vydral, a ja som to asi dorazil
Astra H Caravan 1.7 CDTi (17DTH), 6xABG, ABS, ESP, PDC, Fog Lights, BC + Check Control, CD70+CID
Astra G Hatchback 1.7 TD (1.7TD) 1999-2008 R.I.P.
Diagnostika MDI, OPCOM, LAUNCH X431
Servis mobilných telefónov všetkých značiek
Astra G Hatchback 1.7 TD (1.7TD) 1999-2008 R.I.P.
Diagnostika MDI, OPCOM, LAUNCH X431
Servis mobilných telefónov všetkých značiek
Re: Ztvrdnutí brzdového pedálu
Ak piestik nie je veľmi zhrdzavený tak ho stačí prebrúsiť jemným šmirglom a preleštiť brusnou pastou. Prachovka sa dá vymeniť. Napr. Elit:
Opravná sada - brzdový třmen. Průměr 57
montovací strana:přední osa / průměr v mm:57 mm / brzdovy system:ATE /
Dodávateľ: SEIN 8,27 EUR (9,84 EUR / 296,48 SKK
Opravná sada - brzdový třmen. Průměr 57
montovací strana:přední osa / průměr v mm:57 mm / brzdovy system:ATE /
Dodávateľ: SEIN 8,27 EUR (9,84 EUR / 296,48 SKK
Astra GTC 1,9 (110kW) No Swirl flaps. No EGR.;F 1,4 Caravan
Re: Ztvrdnutí brzdového pedálu
dik, dnes som volal do opla, original prachovka stoji 14€. Moj mechanik mi tiez hovoril, ze pokial ten piestik nie je vyzraty hrdzou tak to bude ok a nebude ho treba menit, pred pripadnou vymenou ho ale radsej premeriam lebo v katalogoch existuju dve verzie tych piestikov 55 a 57mm priemer. Opel dodava len komplet strmen, tie piestiky su asi len druhovyroba.Kesi píše:Ak piestik nie je veľmi zhrdzavený tak ho stačí prebrúsiť jemným šmirglom a preleštiť brusnou pastou. Prachovka sa dá vymeniť. Napr. Elit:
Opravná sada - brzdový třmen. Průměr 57
montovací strana:přední osa / průměr v mm:57 mm / brzdovy system:ATE /
Dodávateľ: SEIN 8,27 EUR (9,84 EUR / 296,48 SKK
Astra H Caravan 1.7 CDTi (17DTH), 6xABG, ABS, ESP, PDC, Fog Lights, BC + Check Control, CD70+CID
Astra G Hatchback 1.7 TD (1.7TD) 1999-2008 R.I.P.
Diagnostika MDI, OPCOM, LAUNCH X431
Servis mobilných telefónov všetkých značiek
Astra G Hatchback 1.7 TD (1.7TD) 1999-2008 R.I.P.
Diagnostika MDI, OPCOM, LAUNCH X431
Servis mobilných telefónov všetkých značiek
Re: Ztvrdnutí brzdového pedálu
Tá opravná sada je len prachovka a aj Elit má dva rozmery a za polovičnú cenu (ako Opel). Piestik som zvlášť nevidel ale strmeň stojí v Elite cca 100,-€
Astra GTC 1,9 (110kW) No Swirl flaps. No EGR.;F 1,4 Caravan
Re: Ztvrdnutí brzdového pedálu
Ja len pre doplnenie ak by sa to tiez niekomu stalo.
Poskodeny piestik som musel vymenit (vyraba ho asi iba spanielsky Frenkit cca 12€, dodavatel bol auto-art.sk) spolu s novou prachovkou (GM), najazdenych cca 15000km a brzdi bez problemov, brzdovka neunika
Poskodeny piestik som musel vymenit (vyraba ho asi iba spanielsky Frenkit cca 12€, dodavatel bol auto-art.sk) spolu s novou prachovkou (GM), najazdenych cca 15000km a brzdi bez problemov, brzdovka neunika
Astra H Caravan 1.7 CDTi (17DTH), 6xABG, ABS, ESP, PDC, Fog Lights, BC + Check Control, CD70+CID
Astra G Hatchback 1.7 TD (1.7TD) 1999-2008 R.I.P.
Diagnostika MDI, OPCOM, LAUNCH X431
Servis mobilných telefónov všetkých značiek
Astra G Hatchback 1.7 TD (1.7TD) 1999-2008 R.I.P.
Diagnostika MDI, OPCOM, LAUNCH X431
Servis mobilných telefónov všetkých značiek
Re: Ztvrdnutí brzdového pedálu
Vsiml jsem si, ze mi mirne pribrzduje jedno predni kolo. Pri brzdeni neni nic poznat ani nikam netahne. Ale levy kotouc se zahriva mnohem vic nez pravy. A taky hreje i pri bezne jizde bez brzdeni. Sundal jsem kolo, rukou s kotoucem otocim, ale je citit, ze klade vetsi odpor nez by mel. Po poklepani trmenu problem zmizel do chvile, nez jsem znovu seslapl brzdu. Zase zustal viset. Co s tim? Bude stacist vyndat desky a vycistit? Brzdy a koutoce maji najeto 60.000 a opotrebene nejsou. Diky za typ
Cosmo, Z16XER, 85 kW, 2009, sedan, polokůže, tempomat, vyhřívané sedačky