O žárovkách, aneb jak svítit lépe.

Pokud se váš dotaz nehodí do žádné sekce pište jej sem.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Jaryn
Příspěvky: 67
Registrován: 27 lis 2011, 17:41
Bydliště: Kolín

Re: O žárovkách, aneb jak svítit lépe.

Příspěvek od Jaryn » 19 zář 2017, 20:55

Tak zmatek určitě.Obvzláště,když na každém autě funguje uplně jinak.Co funguje na astře nefunguje na corse.Zadní světla na astře stačí odpor 3w,na corse se mi vůbec nepodařilo rozchodit.O fábce a seatu už vůbec.
Každá ŘJ potřebuje něco jiného.

Jinak dík za popis. :)
Opel Astra H 1.8 16V 103kw Z18XER .2006
Opel Corsa D 1.2 59 kw Z12XEP.2008
OP-COM

Reklama
 

Tag
Příspěvky: 7
Registrován: 12 zář 2013, 14:57
Bydliště: Liberec

Re: O žárovkách, aneb jak svítit lépe.

Příspěvek od Tag » 21 zář 2017, 12:02

Za mě určitě philips Racing Vision . Před tim jsem měl v autě osram night breaker unlimited ty svítěj taky pěkně, jen ty philips jsou v šeru a tmě za mokra na tom lépe.
Astra h 1.7 cdti 74kw r.v.2005

Uživatelský avatar
x-father
Příspěvky: 1457
Registrován: 05 kvě 2008, 21:12
Kontaktovat uživatele:

Re: O žárovkách, aneb jak svítit lépe.

Příspěvek od x-father » 25 zář 2017, 09:27

Jaryne odpor 3W...

Hodnota odporu se určuje v ohmech a ne ve wattech. Pokud bys počítal, jaký odpor tam dát, aby jsi docílil efektu jaký potřebuješ, tak volíš hodnotu v ohmech.

Např. máš 1W LEDku tam, kde byla původně W5W žárovka, která má 5W příkon. 5/12= 0,42
Při napětí 12V protéká žárovkou proud 0,42A, takže výkon 5W.

Když tam dáš 1W LEDku, tak tam poteče jen 1/12= 0.083A Pokud chceš dát paralelně odpor, aby dorovnal odběr na těch původních 0.42A, tak tam musíš dát odpor o hodnotě 12/0,334= 36 ohmů

Teď přicházejí na řadu ty watty u odporu. Hodnotu odporu jsme zvolili tak, aby spotřeboval ty 4W co scházejí na LEDce, takže potřebuješ minimálně 4W odpor, aby se tím výkonem nespálil.

Tj. hodnota odporů se uvádí v ohmech a to je to číslo, které určuje jak ten odpor obvod ovlivní. Hodnota výkonu ve Wattech, která se u odporů také uvádí zas určuje, jaký výkon se na tom odporu může protopit, aby to vydržel. Primárně je tedy třeba nejdřív určit správnou hodnotu odporu a pak teprve výkonu.

Uživatelský avatar
Luigy87
Příspěvky: 103
Registrován: 06 bře 2018, 21:30

Re: O žárovkách, aneb jak svítit lépe.

Příspěvek od Luigy87 » 21 bře 2018, 20:16

Ahoj,
mám dva týdny Astru a všiml jsem si že mi bílé blikal levý zadní blinkr. Když jsem sundával světlo, tak jsem se rozhodl, že vyměním všechny žárovky vzadu.
Vyskytl se mi tento problém: Blinkr a zpátečka OK, ale poziční světla svítí velmi slabě ale když šlápu na brzdu, tak svítí dobře. Už když se vyměnil jedno světlo, tak svítilo slabě, myslel jsem, že si elektronika nějak s tím pohraje, když vyměním druhé, ale nic :?
NEVÍTe ČÍM TO MŮŽE BÝT? :? :?
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 179tkm
Seat Ibiza 1.4 - 161tkm

Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS

Uživatelský avatar
Luigy87
Příspěvky: 103
Registrován: 06 bře 2018, 21:30

Re: O žárovkách, aneb jak svítit lépe.

Příspěvek od Luigy87 » 22 bře 2018, 06:09

Tak už jsem to zjistili. Prodali mi žárovky na 24V
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 179tkm
Seat Ibiza 1.4 - 161tkm

Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS

Odpovědět