OK, zpět k tématu...
je 2,0 CDTi "DTH" více méně předělanej 1,9 CDTi "DTH"?? takže bude mít všechny klasický problémy:
1) vířivé klapky (výměna do 10 000 Kč v Polsku, do 20 000 Kč v Česku)
2) EGR (je tam nějaký složitější a dražší než v 1,9?) (7 000 Kč)
3) DPF (30 000 až 50 000 Kč?)
4) problém se vstřiky (10 000 až 40 000 Kč za komplet nové)
5) problém s čerpadlem paliva (20 000 Kč)
6) termostat chladící kapaliny (1 500 Kč)
7) žhavící svíčky (2 000 Kč)
a to nepočítám turbo, protože s tím může mít problém jak benzín, tak diesel
v případě černého scénáře cca 80 000 Kč - 140 000 Kč ?
reálně u ojetýho auto 20 000 Kč - 50 000 Kč? (to nebudu daleko od pravdy)
takže pokud někdo najede 20 000 Km/rok, spotřeba s dieselem 7l/100 vs 11l/100 s benzinem, projede v benzinu navic 32 000 Kč (40 Kč/1l benzinu)
takže pokud se turbobenzíny nekazí, tak je to jasná volba