2,0 CDTi - zkušenosti, životnost, problémy?

Uživatelský avatar
dogee
Příspěvky: 738
Registrován: 25 zář 2010, 00:18
Bydliště: Brno

Re: 2,0 CDTi - zkušenosti, životnost, problémy?

Příspěvek od dogee » 25 úno 2013, 12:27

x-father píše:Ještě pošilhávám na Cruze 2.0. Podvozek je až na zjednodušenouzadní nápravu stejný s Astrou J. Designově se mě to líbí. Ten motor co do toho dávaj má dobrý reference.

Nevíte někdo zda má ten dvoulitr z Cruze něco společnýho s dvoulitrem z Astry?
Cruze a Astra J jsou "sesterský" vozy, co je na té zadní nápravě oproti Astře J jinýho?

motory jsou v nich od stejného výrobce, lišit se budou jen v detailech...

Reklama
 

Uživatelský avatar
swabel
Příspěvky: 2166
Registrován: 14 čer 2009, 02:14
Bydliště: Tvrdošín - SR
Kontaktovat uživatele:

Re: 2,0 CDTi - zkušenosti, životnost, problémy?

Příspěvek od swabel » 25 úno 2013, 12:48

Má sa tu riešiť 2,0 CDTi motor, taký je názov temý, ináč je téma o h**ne.
Insignia ST A20DTH OPC Line AT + Chip, VECTRA C CARAVAN Z19DTH AT - ex, VECTRA C GTS Z19DTH AT - ex , Zafira B OPC - ex, Astra H Caravan OPC Line 2 - ex
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK

Uživatelský avatar
dogee
Příspěvky: 738
Registrován: 25 zář 2010, 00:18
Bydliště: Brno

Re: 2,0 CDTi - zkušenosti, životnost, problémy?

Příspěvek od dogee » 25 úno 2013, 13:32

OK, zpět k tématu...

je 2,0 CDTi "DTH" více méně předělanej 1,9 CDTi "DTH"?? takže bude mít všechny klasický problémy:

1) vířivé klapky (výměna do 10 000 Kč v Polsku, do 20 000 Kč v Česku)
2) EGR (je tam nějaký složitější a dražší než v 1,9?) (7 000 Kč)
3) DPF (30 000 až 50 000 Kč?)
4) problém se vstřiky (10 000 až 40 000 Kč za komplet nové)
5) problém s čerpadlem paliva (20 000 Kč)
6) termostat chladící kapaliny (1 500 Kč)
7) žhavící svíčky (2 000 Kč)

a to nepočítám turbo, protože s tím může mít problém jak benzín, tak diesel

v případě černého scénáře cca 80 000 Kč - 140 000 Kč ?
reálně u ojetýho auto 20 000 Kč - 50 000 Kč? (to nebudu daleko od pravdy)

takže pokud někdo najede 20 000 Km/rok, spotřeba s dieselem 7l/100 vs 11l/100 s benzinem, projede v benzinu navic 32 000 Kč (40 Kč/1l benzinu)

takže pokud se turbobenzíny nekazí, tak je to jasná volba :)

Uživatelský avatar
destroyer_svk
Příspěvky: 687
Registrován: 08 úno 2011, 21:22
Bydliště: Galanta - SVK

Re: 2,0 CDTi - zkušenosti, životnost, problémy?

Příspěvek od destroyer_svk » 25 úno 2013, 14:23

Zhavice by som urcite nenazval klasicky problem,jedna sa podla mna o spotrebny material ... a este by som polemizoval min. s dvoma bodmi (2 a 6).To ostatne - bez toho sa nove moderne diesle nezaobidu.
Astra H Caravan Cosmo 1,9 CDTI OPC Look
VW Golf Variant VII 1,4 TSI DSG Highline
Škoda Octavia III 2,0 TDI DSG Elegance - ex
Škoda Felicia 1,3 GLX

def
Příspěvky: 32
Registrován: 29 čer 2011, 19:06

Re: 2,0 CDTi - zkušenosti, životnost, problémy?

Příspěvek od def » 25 úno 2013, 14:42

regenerace dpf stoji cca 8 tisic...bez montaze
Opel Astra Caravan Sport 1.7 CDTi 81kw

Uživatelský avatar
dogee
Příspěvky: 738
Registrován: 25 zář 2010, 00:18
Bydliště: Brno

Re: 2,0 CDTi - zkušenosti, životnost, problémy?

Příspěvek od dogee » 25 úno 2013, 14:52

OK, OK - zajímají mě reálné zkušenosti s údržbou a cenami pro opravdu věrohodné zhodnocení spolehlivosti :)

Uživatelský avatar
RomanK
Příspěvky: 1118
Registrován: 04 kvě 2008, 13:30
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 2,0 CDTi - zkušenosti, životnost, problémy?

Příspěvek od RomanK » 25 úno 2013, 15:55

...
8.) chladič EGR 24.255,- Kč
...

Doporučoval bych nejdřív se podívat jak ten motor vypadá, protože je u něj všechno jinak oproti 1.9.
Šetřílkům co se týče oprav bych zase doporučoval koupit si auto nové a připlatit si za prodlouženou záruku. Zvýší tak pravděpodobnost, že do oprav parkticky nebudou muset investovat.
Ten, kdo si koupí ojetinu, musí počítat, že se na autě něco pokazí, protože výrobci (nejen Opel) testují komponenty na výdrž 150.000 km (prakticky počas záruky). Čekat, že bude vše i po tomto nájezdu km bezvadně fungovat je bláhové.
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301

Uživatelský avatar
dogee
Příspěvky: 738
Registrován: 25 zář 2010, 00:18
Bydliště: Brno

Re: 2,0 CDTi - zkušenosti, životnost, problémy?

Příspěvek od dogee » 25 úno 2013, 16:37

Romane, tvých rad si vážím, protože máš praktický zkušenosti, ale v té poznámce o "šetřílcích" cítím despekt. Proč? Co je špatnýho na tom, že chci vědět zda se mi vyplatí benzín, nebo diesel, ojetý nebo nový?

Sbírám informace a chci si je pro sebe vyhodnotit. Tohle není o "šetření" ale o ekonomickým uvažování. Je mi jasný, že "spotřební" materiál se měnit musí, ale je rozdíl jestli měmín diesel vstřik za 11 tis. nebo benzín za 2,5 tis. - to je oč mi běží. 8-)

Jak je na tom třeba 1,6 turbo benzín? Stejně jako diesel motory?

Uživatelský avatar
irmscher
Příspěvky: 1226
Registrován: 15 říj 2010, 17:20
Bydliště: Praha 10, Praha 22
Kontaktovat uživatele:

Re: 2,0 CDTi - zkušenosti, životnost, problémy?

Příspěvek od irmscher » 25 úno 2013, 16:44

Jak již psal RomanK. Motory a celé auto jsou koncipovány za limit 150tis kilometrů. Do té doby by to mělo tak nějak běhat(vyjímky potvrzují pravidlo) ,pokud se teda o to majitel do té doby staral tak,jak by měl.A je jedni jestli to je CDTI,TDCi nebo TDi.Všechny tyto motory umí jezdit pružně,efektivně i lacině,ale každý z nich má svoji achylovu patu,která může,ale nemusí zlobi(vstřiky,čerpadla,klapky,egr..)


po tommo nájezdu už to je loterie a stejně tak bud s dobrym nebo špatnym koncem...

u mě pořád vítězí benzin...

pokud bych chtěl TD motor,asi bych hledal novější kus,třeba zrovna v tom Chevy Cruize ;)
Naposledy upravil(a) irmscher dne 25 úno 2013, 19:26, celkem upraveno 1 x.
http://www.astraopc.estranky.cz/ Astra OPC
na peklo se zvoní tlačítkem SPORT

Uživatelský avatar
x-father
Příspěvky: 1457
Registrován: 05 kvě 2008, 21:12
Kontaktovat uživatele:

Re: 2,0 CDTi - zkušenosti, životnost, problémy?

Příspěvek od x-father » 25 úno 2013, 19:24

dogee píše:Cruze a Astra J jsou "sesterský" vozy, co je na té zadní nápravě oproti Astře J jinýho?

motory jsou v nich od stejného výrobce, lišit se budou jen v detailech...
Astry jsou už od dob Háčka kritizované ze zastaralou zadní nápravu. Zatímco "Ochcávka voe" má nezávyslé zavěšení zadnách kol (tuším multilink tomu říkají), tak Astra má klasickou zadní nápravu vlečné rameno, které je sice méně náročné na prostor a díky tomu máme tak hezký praktický kufr do kterého nám nic nezasahuje, ale zas nedosahuej kvalit nezávyslého zavěšení.

U Astry J (tušíl že tomu říkají platforma Delta II) se chlubili, že tam mají snad nějaký specielní rozpěrný tyče mezí koly zadní nápravy, který v zatáčkách působí proti směru vektoru působící síly a tím snižuje rozkmitání nápravy či co. Cruze ale toto nemá a má jen zjednodušenou verzi zadní nápravy. Jako laik co o tom ví kulový si to vysvětluju tak, že Cruze má zadní nápravu spíš jako Háčko, než Jako Jéčko.

Co se týká motoru, tak jsem gůglil a nepodařilo se mě najít informace zda ten 120kW dvoulitr v Chevroletech je ten samej co má Opel se 121kW.

Pokud ano, tak ten v Cruzu je pý celkem dobrý. Za studena sice klape a má pomalejší nástup výkonu, ale jinak se tím bez problému prý jezdí za 6l. Jen si tam stěžovali, že pokud se opakovaně přeruší regenerace DPF, tak díky stírání zbytků nafty do oleje se prostě naředí olej naftou a stoupne hladinka přes max a auto si klidně po 6 tisících vyhlásí, že se má jet na výměnu oleje do servisu.

Odpovědět