Frydex píše:Podle mého názoru, má Quick Heat tak obrovský odběr proudu, že alternátor nestačí dostatečně živit jak Quick Heat, tak baterii. Pokud tedy v první fázi jede QH naplno, což při studeném startu jede, veškerá vyrobená energie na Altíku jde tam. Jak se motor zahřívá, tak QH ubírá na výkonu a na baterii tím pádem stoupá napětí, protože Altík už není zatížen maximálně přes QH.
QH má tři fáze topení, podle toho by mělo jít i poznat i na napětí baterie, kolik zrovna altík na ní dobíjí - to znamená, čím miň bere QH, tím vetší napětí bude na baterce.
Mám dojem, že QH je dokonce živen od alternátoru přímo jedním (silným) kabelem navíc. Auta co QH nemají, nemají na altíku ani tento kabel navíc. (Myslím, že mi to říkal Skrolant, nemám to ze své hlavy. Snad jsem to nedomotal.)
Nedivím se tedy, pokud jezdíte krátké trasy, že se baterie nedobije, ona nemá kdy.
Domotal Auta vetsinou s D motorem a QH mají řízený alternátor. tj.tenký drát navíc do altíku. Motorová jednotka dává pokyn altíku, jak má nastavit dobíjecí charakteristiku. QH má zhruba 1kW příkon a při žhavení je větší odběr než 130A co dává altík a tím by mohli odejít diody v alternátoru- proto řízené nabíhání dobíjení. Stačí mít dobrou baterii co nebyla nikdy ponechána ve vybitém stavu a funkční altík a není problem i s -QH. Nicméně QH se většinou dávalo do aut, které jezdili v horských oblastech a tím chci říct, že to funguje i za mrazech dobíjení bezproblémově. Odpojit QH není řešení, raději spíš bych doporučil provést kontrolu dobíjecí soustavy, protože toto může avízovat závažnější problém.