Nafta nebo benzín ?
Re: Nafta nebo benzín ?
Ber to tak že auta řídí stejně dobrý řidíč a 1.6 atmosféru naloží 2.0 turbo diesel uplně s přehledem. Otom se nebudeme snad dohadovat.
BLACK GTC Irmscher Grill//Remus Exhaust
www.izoperfekta.cz Hydroizolace střech,jezírek..atd..
www.izoperfekta.cz Hydroizolace střech,jezírek..atd..
- Reklama
Re: Nafta nebo benzín ?
no to nevím, řekl bych spíš, že diesel natře prdel atmosféře. Spíš 1.6T a 2.0T setře 2.0TDI
Re: Nafta nebo benzín ?
spatne jsem to zformuloval 2.0 t diesel to natre atmosfere jak nic.
BLACK GTC Irmscher Grill//Remus Exhaust
www.izoperfekta.cz Hydroizolace střech,jezírek..atd..
www.izoperfekta.cz Hydroizolace střech,jezírek..atd..
- BikerMarius
- Příspěvky: 869
- Registrován: 04 dub 2012, 10:10
- Bydliště: Ústí nad Labem/Liberec
Re: Nafta nebo benzín ?
saze jen lítají To sem čekal, že diesel vyjede rychleji a OPC ho dojede později. Klasika. Jinak ta bílá je daleko hezčí, ikdyž není OPC
Re: Nafta nebo benzín ?
Nejsem si jist, ale není při zrychlení třeba 0-100 důležitější výkon, než točivý moment? Ten příjde na řadu až při pružném zrychlení.sladas opc píše:nerez sice tu pises o vykonych atmosferickych motorech ale nerozhoduji jen kilowatty ale hlavne kroutak atd a je potreba rict ze turbomotory si myslim maji urcite vetsi zrychleni nez motor atmosfericky tudiz tezko rict kdo koho by vyklepal..turbo motor sice dobrej alecose tyce poruchovosti a nachylnosti tak asi mensi problemy by mel motor atmosfericky
Pokud porovnám moje auto s atmo 1.4 66kW a 125 Nm, tak se mi zdá, že má stejnej čas na stovku jak Háčko s 1.3 CDTI, která má o 75Nm vyšší toč. moment, ale stejnej výkon.
- smileboy
- Příspěvky: 314
- Registrován: 11 led 2011, 23:54
- Bydliště: Poříčí nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nafta nebo benzín ?
Pánové, na poslední nádrž ujeto cca 450 km s průměrnou vypočtenou spotřebou 4,87l/100 km. Čísla hovoří jasně Miluju svoje kamínka:))
Opel Astra H 1.9 CDTi Caravan 88 kW, 1/2007, GID, aut. klima, CD30 MP3, stropní DVD, tempomat a největsí vychytávka - ovládání předních oken DO!
- Georgeisin
- Příspěvky: 427
- Registrován: 26 úno 2011, 18:29
- Bydliště: Ostrov nad Ohří
Re: Nafta nebo benzín ?
Nerez píše:Nejsem si jist, ale není při zrychlení třeba 0-100 důležitější výkon, než točivý moment? Ten příjde na řadu až při pružném zrychlení.sladas opc píše:nerez sice tu pises o vykonych atmosferickych motorech ale nerozhoduji jen kilowatty ale hlavne kroutak atd a je potreba rict ze turbomotory si myslim maji urcite vetsi zrychleni nez motor atmosfericky tudiz tezko rict kdo koho by vyklepal..turbo motor sice dobrej alecose tyce poruchovosti a nachylnosti tak asi mensi problemy by mel motor atmosfericky
Pokud porovnám moje auto s atmo 1.4 66kW a 125 Nm, tak se mi zdá, že má stejnej čas na stovku jak Háčko s 1.3 CDTI, která má o 75Nm vyšší toč. moment, ale stejnej výkon.
Není to až zase tak složitý, kdyžtak mně někdo opravte, čerpám ze školy. Pokud si odmyslíme další proměnné jako jsou převody, odpory apod. Výkon vypočítáš pronásobením krouťáku s otáčkami a konstantou (tu si odpustím). To co píšu je maximální zjednodušení a z fyziky jsem měl na gymplu většinou 2 anebo 3, takže nic moc.
Zkusím to uvést na příkladu Astry H.
1,6 85 KW, 0-100 11,7 s, max. výkon v 6000 ot
vs
1,7 81 KW, 0-100 11,5 s, max. výkon v 4400 ot
No a jde o to, že většina benzínu při přibližně stejném výkonu, klidně i nižším, porazí diesel protože on má příliš malý rozsah efektivních otáček motoru. Výkon měříme když odmyslím konstantu krouťák x otáčky. Benzín tedy zpravidla vyhraje tím, že v součinunu má sice nižší hodnotu kroutícího momentu, ale výkon dožene otáčkami. Diesel již vadne ve 4000, kdežto benzín jede třeba do 6500. Teď bych do toho měl zapojit převody, ale v tom bych se ztratil i já, takže pro zjednodušení je neuvažuji.
No a důvod na výše uvedeném konkrétním příkladu u Astry H, proč překvapivě nevyhraje atmosféra je, že moderní diesly mají poměrně vysoko položený výkon, tedy diesel snížil rozdíl v maximálních otáčkách oproti benzínu, tedy v součinu již převládne převaha krouťáku nad převahou benzínu v otáčkách. Jinak starší TDI, která mají výkon položen maximálně ve 4.000 ot již ve výkonovém vzroci na atmosféru ztrácí a proto s ní prohrají. Pro podrobnější rozbor by člověk musel probírat přímo křivky spolu s uvažováním převodů.
Astra H Caravan 2008 1.7 CDTI 74 KW chip 89 KW
- Radovan
- Příspěvky: 174
- Registrován: 15 čer 2011, 21:08
- Bydliště: Cheb, Tachov (a práce Plzeň)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nafta nebo benzín ?
Teda koukám.smileboy píše:Pánové, na poslední nádrž ujeto cca 450 km s průměrnou vypočtenou spotřebou 4,87l/100 km. Čísla hovoří jasně Miluju svoje kamínka:))
Já mám taky 1,9 CDTI -->88 kW a na nádrž ujedu cca +/-900 km s průměrnou spotřebou 6,1/100 km.
P.S. V teď v sobotu 4.8. jsem tankoval v DE na ARAL-ce Aral Diesel Ultimate a teoretický dojezd mi to ukázalo 1150 km. (i když tomu, že toho dosáhu sám nevěřím).
Astra H Caravan, 1.9 CDTI (Z19DT), 88 kW, 8V, ESP, tempomat, vyhř. před. sedadla, 12V i v kufru, Flex organizer, r.v. 02/2008,"and much more"-enjoy.
FOTO GALERIE - můj "mazel"
FOTO GALERIE - můj "mazel"
Re: Nafta nebo benzín ?
To je hezké. Já se dostal jednou na 700km.
Ale teď jsem zkoušel jet opatrněji a dostal jsem se i na 5,3. A to jsem jel okolo 110-120 a na dálnici o něco víc.
Každopádně mě čeká ještě chorvatsko a to jsem zvědavý na kolik se dostanu.
Ale teď jsem zkoušel jet opatrněji a dostal jsem se i na 5,3. A to jsem jel okolo 110-120 a na dálnici o něco víc.
Každopádně mě čeká ještě chorvatsko a to jsem zvědavý na kolik se dostanu.