Pokec o čemkoliv a OT

Co se jinam nehodí pište sem
Odpovědět
Uživatelský avatar
tomax
Příspěvky: 198
Registrován: 19 led 2011, 14:12

Re: pokec o čemkoliv a OT

Příspěvek od tomax » 06 bře 2012, 20:24

emvee píše:na tohle: "vzhledem k tomu, ze se kvuli ropne loby umele o 10 let zpozdil vyvoj" nemůžu nereagovat.

co to je za blbost? proboha, proč by v tom měla mít prsty ropná lobby? to je tak těžký pochopit, že prostě o elektromobily pořád při současných cenách benzínu není takový zájem, kvůli jejich ceně? to je tak těžký pochopit, že když se ty auta neprodávaj, nevyplácí se automobilkám do nich tolik investovat? to je tak těžký pochopit, že prostě výroba např. baterek s takovou kapacitou je natolik nákladná, že je to prostě pořád killer pro cenu těch aut? to je tak těžké pochopit, že rozvoji brání infrastruktura, která je k tomu, aby auta jezdila na elektriku, potřeba? co by se asi stalo, kdyby najednou začaly všechny auta jezdit na elektriku? všichni by je v noci nabíjeli. myslíte, že by to unesla přenosová soustava? myslíte, že by to zvládly elektrárny? dost těžko. atd. atd.

když to jsou všechno nudný důvody, co? "ropná lobby" to pane zní jinak...
emvee, asi ti trosku zatresu s tvoji predstavou o elektromobilech... hlavni duvod, proc elektromobily jeste nejsou bezne, je patent na NiMH baterky. to je prosty fakt... zbytek technologie je davno zvladnuty vcetne infrastruktury (kazdy ma elektrickou zasuvku doma). tady se nebavime o cestach na dovcu do Chorvatska, ale do mesta.

jeden velmi chytry pan (Stanford R. Ovshinsky) vynalezl, resp. zdokonalil NiMH baterku, ktera uplne dostacuje na potreby EV. tento pan udelal logicky krok a sel do GM, kde ho velmi vlidne prijali, tedy i jeho patent. zalozili joint venture a jali se na vyrobu baterek...tedy jen do chvile, nez pan Ovshinsky prodal majoritni podil i s patentem GM a myslel, ze budou spolu delat EV vozitka. pro tvoji informaci, uz v dobe 1994 meli auto s dojezdem 250km na tyto "obycejne" NiMH baterky.

proc za to muze ropna loby? - GM utlumilo vyrobu baterek a prodalo tuto firmu do rukou spolecnosti Texaco, resp. Chevron. asi ti nemusim rikat, co tyhle firmy delaji... ze by ropny prumysl? kazdopadne velmi uspesne zazalovali Panasonic a Toyotu a dali banan na veskere licencovani technologie a vyrobu baterek pro elektromobily!

tento patent vyprsi v roce 2014/2015, takze ano - ropna loby zabrzdila vyvoj elektromobilu a prinutila vyvijet Lithiove baterie, ktere maji velmi velkou budoucnost, ale jsou v plenkach a stale nas cekaji roky a roky vyvoje.

doporucuji si o dane tematice neco precist, napr. tady http://en.wikipedia.org/wiki/Patent_enc ... _batteries

pripadne shledni tento film, je to tam dobre popsano: http://www.csfd.cz/film/225582-who-kill ... ctric-car/ (anglicke video online)

to co rikam vyse jsou historicka fakta... pokud si ani po tomhle nemyslis, ze ropna loby umele pozdrzela vyvoj, tak mas asi nejaky problem :D
Opel Astra H hatchback 1.6 Twinport 77kw
Opel Astra J Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 143kW (ex)
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI Cosmo 88kW (ex)

Reklama
 

Uživatelský avatar
emvee
Příspěvky: 687
Registrován: 20 úno 2009, 10:14
Bydliště: HK

Re: pokec o čemkoliv a OT

Příspěvek od emvee » 06 bře 2012, 20:45

OK, beru, v tomhle případě skutečně firmy napojené na ropu zafungovaly, ale za ostatním si stojím.

Pokud někdo tvrdí, že je dotažená infrastruktura, tak je naivní, a rád bych si od něj poslechl, jak si představuje nabíjení aut ze zásuvky na takovém typickém českém panelákovém sídlišti, kde mezi baráky stojí destíky a stovky aut nebo v jakémkoliv obydleném historickém centru jakéhokoliv města, kde je situace jen o trochu lepší. Ano, pokud někdo bydlí v baráku, nemá problém, ale co činžáky / paneláky?

Totéž ohledně výroby elektriky. není žádné tajemství, že ČR bude mít za 10 let málo elektriky a to i bez rozvoje elektromobilů. kde bychom asi brali elektriku pro nabíjení aut? navíc, kde chcete tu elektriku brát teď kdy všichni začínají po Fukušimě blbnout proti jádru?

Další věc: Je skutečně NiMH jediná možnost? Sakra kdyby to bylo (až na ty baterky) tak jednoduchý ty auta na trh dostat, tak by to přece jakákoliv automobila udělala ne? Proč by jí mělo stačit jednorázové smrknutí peněz od nějakýho ropnýho šejka s hadrem na hlavě, když by mohla místo toho získat konkurenční výhodu a vydělat daleko víc na elektroautech, po kterých prý všichni tak prahnou?

Jo, možná někdo trochu zapracoval na tom, aby jsme o něco déle jezdili na benzín, ale ty hlavní důvody jsou jinde, o opaku mě nikdo nepřesvědčí. Ta vaše ropná loby má daleko jednodušší metody, jak vydělat víc, proč by obcházely automobilky a řešili, jestli náhodou někdo nedělá na alternativním pohonu, když můžou jednoduše přitáhnout kohouty?
OPEL ASTRA H CARAVAN, 1.6 TWINPORT, 77kW (2006)
Obrázek

Uživatelský avatar
tomax
Příspěvky: 198
Registrován: 19 led 2011, 14:12

Re: pokec o čemkoliv a OT

Příspěvek od tomax » 06 bře 2012, 21:21

emvee:

- nabijet auta si muzes doma (pokud mas dum), v pripade sidliste by bylo opravdu potreba vybudouvat system, ktery zpristupni zasuvky na parkovisti a zaroven bude zploplatnen (http://en.wikipedia.org/wiki/Charging_station)
(verim, ze doba 10 let by stacila na elektrifikaci hodne mist)

- vyroba elektriny je problem a treba nemci na to dojedou. ja jsem pro jadro, vsema deseti. co se tyce spotreby, resp. vyroby, to uz je na politice. vyrabime take spoustu elektriny na export, protoze to dobre sype.

- NiMH baterie neni, nebyla a nebude jedina moznost... ale je to aktualne nejlepsi pomer cena/vykon pro realny elektromobil, resp. technologie dotazena do stadia massprodukce. kvalitni baterie je sakra vynalez a neni to tak jednoduche navrhnout a vyrobit, resp. levne v massprodukci... ted se resi Lithium a tech penez a energie co to uz spolklo a je dal potreba na vyvoj, to by zabilo leckterou automobilku

- ropna loby a vyrobci aut - ruka ruku myje :-)

ja osobne si spis kladu otazku, jak bude stat (system) reagovat na technologie, ktere mu berou dane. zaciname se vyhledove dostavat do technologicke faze, kdy clovek bude energeticky sobestacny bez potreby odebirat energie a sluzby. je to trosku pritazene za vlasy, ale kdyby pulka lidi presla na elektromobily a nabijela si je z vlastnich solarnich panelu (ted to jeste nejde), stat by nemel jak vybrat spotrebni dan :-) to by pak bylo mytne pres GPS a ten kdo jezdi by musel platit kilometrovne, nebo ja si to nedokazu predstavit ;)
Opel Astra H hatchback 1.6 Twinport 77kw
Opel Astra J Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 143kW (ex)
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI Cosmo 88kW (ex)

Uživatelský avatar
Samothe
Moderátor
Příspěvky: 4098
Registrován: 13 črc 2008, 09:34
Bydliště: Vratimov

Re: pokec o čemkoliv a OT

Příspěvek od Samothe » 07 bře 2012, 18:14


Uživatelský avatar
Midzi
Příspěvky: 2636
Registrován: 29 bře 2010, 09:31
Bydliště: Bratislava

Re: pokec o čemkoliv a OT

Příspěvek od Midzi » 07 bře 2012, 18:22

to bude teda chaos v znaceni
Astra H combi 1,9cdti 88kW Cosmo automat

Moja prvá Astra

Obrázek

maťo
Příspěvky: 96
Registrován: 06 črc 2010, 12:44
Bydliště: BA

Re: pokec o čemkoliv a OT

Příspěvek od maťo » 07 bře 2012, 19:19

Treba mať T.U.V certifikát aj na znížené pružiny? Ako to je? Máte od toho nejaký papier ako napríklad na fólie? Môže si hm policajt pýtať?
Astra H 1,9 cdti,Eibach pro kit

Uživatelský avatar
Kesi
Příspěvky: 3014
Registrován: 25 říj 2008, 22:26
Bydliště: Košice (SR)

Re: pokec o čemkoliv a OT

Příspěvek od Kesi » 08 bře 2012, 19:08

Možno to poznáte, ale :D :

7470 ZPR4V4 V4M UK4Z3, J4K N453 MY5L D0K4Z3 N3UV3R173LN3 V3C1! PU50B1V3 V3C1! N4 Z4C47KU 70 BYL0 73ZK3 4L3 73D, N4 70M70 R4DKU 7V0J3 MY5L MUZ3 C157 4U70M471CKY B3Z PR3MY5L3N1. BUD N4 53B3 HRDY! P0UZ3 N3K73R1 L1D3 70HL3 M0H0U PR3C157. PR051M P05L1 70 D4L3, P0KUD 70 UM15 PŘ3C157.
Astra GTC 1,9 (110kW) No Swirl flaps. No EGR.;F 1,4 Caravan

Uživatelský avatar
Samothe
Moderátor
Příspěvky: 4098
Registrován: 13 črc 2008, 09:34
Bydliště: Vratimov

Re: pokec o čemkoliv a OT

Příspěvek od Samothe » 15 bře 2012, 18:06


power2
Příspěvky: 2959
Registrován: 17 bře 2011, 22:03

Re: pokec o čemkoliv a OT

Příspěvek od power2 » 15 bře 2012, 18:22

A proč? Protože si ti vyžrání pánové vozí prdel v nových, luxusních autech a naše plečky je nazajimají

Uživatelský avatar
Nerez
Příspěvky: 1885
Registrován: 20 úno 2011, 15:37
Bydliště: Haná

Re: pokec o čemkoliv a OT

Příspěvek od Nerez » 15 bře 2012, 20:33

My jsme klasickej případ Kocourkova :evil:
Takže hajzlové mají v našem státě opět zelenou, vyj*bávat s lidma je v módě, tak proč v tom nepokračovat. Naposled mě takhle nasral zákon, kdy poslanci vymysleli, že pokud někdo řídí auto s tím, že nikdy neměl řidičák tak je to přestupek, ale když měl a přišel o něj tak to je trestný čin. Banda blbců :cry: :cry: :cry: :evil:

Odpovědět