Výkonové křivky A16XER

Na co vše si dát pozor, rady při koupi ze zahraničí a další
Uživatelský avatar
Nerez
Příspěvky: 1885
Registrován: 20 úno 2011, 15:37
Bydliště: Haná

Re: Výkonové křivky A16XER

Příspěvek od Nerez » 01 úno 2012, 11:49

PP umí ukazovat okamžitou spotřebu. Tohle není Kia kamaráde :lol: :lol: :lol:

Reklama
 

Vlkodlac
Příspěvky: 18
Registrován: 31 led 2012, 09:29

Re: Výkonové křivky A16XER

Příspěvek od Vlkodlac » 01 úno 2012, 12:18

Nerez píše:PP umí ukazovat okamžitou spotřebu. Tohle není Kia kamaráde :lol: :lol: :lol:
Jo? Tak paráda! 8-)
Někde jsem četl, že to neumí, už ani nevím kde. Na tý základní obrazovce jsem to neviděl, jen průměry, ptal jsem se na to i prodejce, on nevěděl... Možná by to ukazovalo za jízdy, ale v předváděcí zas PP neměli..

Uživatelský avatar
Westler
Příspěvky: 907
Registrován: 04 led 2010, 18:26
Bydliště: CR - Morava

Re: Výkonové křivky A16XER

Příspěvek od Westler » 01 úno 2012, 14:33

Zralok: Pokud to v tech otackach nedrzis, ale jen vytocis a rychle preradis, tak se nemuze nic stat. 3tis a 3.5tis neni rozdil.

Rozdil Z16XER a A16XER je v EURO norme - Z = Euro 4, A = Euro 5. Jestli jsou tam i dalsi rozdily to netusim, jinak ten motor je temer stejny.

Co se tyka grafu co jsem posilal, tak srovnavaji starsi typ motoru bez VVT (XEP) s novejsim s VVT (XER), proto ten rozdil.
Astra • 1.6 • Enjoy • Easytronic • 2009 • 17"

Vlkodlac
Příspěvky: 18
Registrován: 31 led 2012, 09:29

Re: Výkonové křivky A16XER

Příspěvek od Vlkodlac » 01 úno 2012, 14:59

Rozdíl 5 až 10 Nm v celém spektru? :?

Uživatelský avatar
Westler
Příspěvky: 907
Registrován: 04 led 2010, 18:26
Bydliště: CR - Morava

Re: Výkonové křivky A16XER

Příspěvek od Westler » 01 úno 2012, 16:08

Ze by prave to VVT? :roll:
Astra • 1.6 • Enjoy • Easytronic • 2009 • 17"

Uživatelský avatar
jour
Příspěvky: 657
Registrován: 26 říj 2010, 14:17
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Výkonové křivky A16XER

Příspěvek od jour » 01 úno 2012, 16:18

Vlkodlac píše:Rozdíl 5 až 10 Nm v celém spektru? :?
co je divneho na tom, ze novsi motor ma lepsi hodnoty? je bezne, ze motory sa casom uz pocas produkcie este modifikuju a zlepsuju.
Melanie - Astra Classic III. 5-dv. A16XER

Uživatelský avatar
Westler
Příspěvky: 907
Registrován: 04 led 2010, 18:26
Bydliště: CR - Morava

Re: Výkonové křivky A16XER

Příspěvek od Westler » 01 úno 2012, 16:33

Tak jeste jinak: do Astry H se davaly motory (krom jinych)
Z16XEP v letech 2004-2007
Z16XER v letech 2007-2009
A16XER v letech 2009- (do modelu Classic III)

Jinak co jsem dal nasel na netu, tak Z16XEP a Z16XER se jeste lisi i kompresnim pomerem. Z16XEP ma system Twinport (optimalizace proudeni vzduchu do motoru), Z16XER nema Twinport ale ma technologii VVT. Dalsi info napr. tu - http://translate.google.cz/translate?sl ... R_e_A16XER
Astra • 1.6 • Enjoy • Easytronic • 2009 • 17"

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Výkonové křivky A16XER

Příspěvek od Stan. » 01 úno 2012, 17:35

Trochu povídání o optimálních otáčkách motoru, jak na úsporu paliva a také k šetrnosti motoru. Optimální provozní otáčky motorů Z16XER (A16XER) a též motoru Z16XEP jsou pak v rozmezí 2700 - 4000ot/min. ;)
Naposledy upravil(a) Stan. dne 17 zář 2015, 10:38, celkem upraveno 1 x.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

Uživatelský avatar
Mike.S
Příspěvky: 722
Registrován: 08 črc 2009, 22:36
Bydliště: Slovácko - Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: Výkonové křivky A16XER

Příspěvek od Mike.S » 01 úno 2012, 17:41

Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi

Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........

Vlkodlac
Příspěvky: 18
Registrován: 31 led 2012, 09:29

Re: Výkonové křivky A16XER

Příspěvek od Vlkodlac » 02 úno 2012, 08:37

Stan. píše:Trochu povídání o optimálních otáčkách motoru, jak na úsporu paliva a také k šetrnosti motoru. Velmi nízké a také vysoké otáčky motoru škodí. Optimální provozní otáčky motorů Z16XER (A16XER) a též motoru Z16XEP jsou pak v rozmezí 2700 - 4000ot/min. ;)
http://lazo.czechian.net/preusch/jizdni ... 0jizdy.htm
Dost poplatné době a technice, ne? :)
Nejsem žádný motorář, ale především se mi nezdá, že by "...motor pracoval nejlépe v rozsahu otáček mezi největším točivým momentem a nejvyšším výkonem". Myslím, že z hlediska jakési teoretické efektivity je ideální pracovní oblast kolem špičky krouťáku. V oblasti nad špičkou už platíme za zvýšení výkonu neefektivně (dostaneme sice větší výkon, ale se vzrůstajícími otáčkami přímo úměrně vzrůstá spotřeba).
V praxi pak, podle mě, záleží na hmotnosti vozu (a taky na těch převodech, jasně :) ). Takže pokud mám dostatečně výkonný motor na převáženou hmotu, klidně mi může stačit pohybovat se v oblasti do maxima krouťáku (samože je dobré mít na předjíždění a podobně výkonovou rezervu). A pak jde jen o to, aby "nízké" otáčky nepoškozovaly motor. A v tom zase věřím "citu". Že když motor "nenaříká", je v pohodě :)

Převodovka samozřejmě vliv má. Převádí kroutící moment motoru na kola, kde se teprve počítá. Takže auto s větším krouťákem motoru může po zpřevodování mít na kolech menší moment, než jiné s lehčím převodem. Ale to se mi zase nechce věřit, že by rozdíl v zpřevodování oktávky a astry byl takovej, aby "zabil" rozdíl 10Nm mezi A16XER a 1.6MPi/74 kW při 1750 otpm (pokud mám věřit Westlerovým křivkám, podle Jockerových křivek by to mohlo odpovídat).

Odpovědět