Výkonové křivky A16XER
Re: Výkonové křivky A16XER
PP umí ukazovat okamžitou spotřebu. Tohle není Kia kamaráde
- Reklama
Re: Výkonové křivky A16XER
Jo? Tak paráda!Nerez píše:PP umí ukazovat okamžitou spotřebu. Tohle není Kia kamaráde
Někde jsem četl, že to neumí, už ani nevím kde. Na tý základní obrazovce jsem to neviděl, jen průměry, ptal jsem se na to i prodejce, on nevěděl... Možná by to ukazovalo za jízdy, ale v předváděcí zas PP neměli..
Re: Výkonové křivky A16XER
Zralok: Pokud to v tech otackach nedrzis, ale jen vytocis a rychle preradis, tak se nemuze nic stat. 3tis a 3.5tis neni rozdil.
Rozdil Z16XER a A16XER je v EURO norme - Z = Euro 4, A = Euro 5. Jestli jsou tam i dalsi rozdily to netusim, jinak ten motor je temer stejny.
Co se tyka grafu co jsem posilal, tak srovnavaji starsi typ motoru bez VVT (XEP) s novejsim s VVT (XER), proto ten rozdil.
Rozdil Z16XER a A16XER je v EURO norme - Z = Euro 4, A = Euro 5. Jestli jsou tam i dalsi rozdily to netusim, jinak ten motor je temer stejny.
Co se tyka grafu co jsem posilal, tak srovnavaji starsi typ motoru bez VVT (XEP) s novejsim s VVT (XER), proto ten rozdil.
Astra • 1.6 • Enjoy • Easytronic • 2009 • 17"
Re: Výkonové křivky A16XER
Rozdíl 5 až 10 Nm v celém spektru?
- jour
- Příspěvky: 657
- Registrován: 26 říj 2010, 14:17
- Bydliště: Bratislava, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výkonové křivky A16XER
co je divneho na tom, ze novsi motor ma lepsi hodnoty? je bezne, ze motory sa casom uz pocas produkcie este modifikuju a zlepsuju.Vlkodlac píše:Rozdíl 5 až 10 Nm v celém spektru?
Melanie - Astra Classic III. 5-dv. A16XER
Re: Výkonové křivky A16XER
Tak jeste jinak: do Astry H se davaly motory (krom jinych)
Z16XEP v letech 2004-2007
Z16XER v letech 2007-2009
A16XER v letech 2009- (do modelu Classic III)
Jinak co jsem dal nasel na netu, tak Z16XEP a Z16XER se jeste lisi i kompresnim pomerem. Z16XEP ma system Twinport (optimalizace proudeni vzduchu do motoru), Z16XER nema Twinport ale ma technologii VVT. Dalsi info napr. tu - http://translate.google.cz/translate?sl ... R_e_A16XER
Z16XEP v letech 2004-2007
Z16XER v letech 2007-2009
A16XER v letech 2009- (do modelu Classic III)
Jinak co jsem dal nasel na netu, tak Z16XEP a Z16XER se jeste lisi i kompresnim pomerem. Z16XEP ma system Twinport (optimalizace proudeni vzduchu do motoru), Z16XER nema Twinport ale ma technologii VVT. Dalsi info napr. tu - http://translate.google.cz/translate?sl ... R_e_A16XER
Astra • 1.6 • Enjoy • Easytronic • 2009 • 17"
Re: Výkonové křivky A16XER
Trochu povídání o optimálních otáčkách motoru, jak na úsporu paliva a také k šetrnosti motoru. Optimální provozní otáčky motorů Z16XER (A16XER) a též motoru Z16XEP jsou pak v rozmezí 2700 - 4000ot/min.
Naposledy upravil(a) Stan. dne 17 zář 2015, 10:38, celkem upraveno 1 x.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
- Mike.S
- Příspěvky: 722
- Registrován: 08 črc 2009, 22:36
- Bydliště: Slovácko - Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výkonové křivky A16XER
OT přesunuto sem https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewto ... 297#p69297
Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
Re: Výkonové křivky A16XER
Dost poplatné době a technice, ne?Stan. píše:Trochu povídání o optimálních otáčkách motoru, jak na úsporu paliva a také k šetrnosti motoru. Velmi nízké a také vysoké otáčky motoru škodí. Optimální provozní otáčky motorů Z16XER (A16XER) a též motoru Z16XEP jsou pak v rozmezí 2700 - 4000ot/min.
http://lazo.czechian.net/preusch/jizdni ... 0jizdy.htm
Nejsem žádný motorář, ale především se mi nezdá, že by "...motor pracoval nejlépe v rozsahu otáček mezi největším točivým momentem a nejvyšším výkonem". Myslím, že z hlediska jakési teoretické efektivity je ideální pracovní oblast kolem špičky krouťáku. V oblasti nad špičkou už platíme za zvýšení výkonu neefektivně (dostaneme sice větší výkon, ale se vzrůstajícími otáčkami přímo úměrně vzrůstá spotřeba).
V praxi pak, podle mě, záleží na hmotnosti vozu (a taky na těch převodech, jasně ). Takže pokud mám dostatečně výkonný motor na převáženou hmotu, klidně mi může stačit pohybovat se v oblasti do maxima krouťáku (samože je dobré mít na předjíždění a podobně výkonovou rezervu). A pak jde jen o to, aby "nízké" otáčky nepoškozovaly motor. A v tom zase věřím "citu". Že když motor "nenaříká", je v pohodě
Převodovka samozřejmě vliv má. Převádí kroutící moment motoru na kola, kde se teprve počítá. Takže auto s větším krouťákem motoru může po zpřevodování mít na kolech menší moment, než jiné s lehčím převodem. Ale to se mi zase nechce věřit, že by rozdíl v zpřevodování oktávky a astry byl takovej, aby "zabil" rozdíl 10Nm mezi A16XER a 1.6MPi/74 kW při 1750 otpm (pokud mám věřit Westlerovým křivkám, podle Jockerových křivek by to mohlo odpovídat).