Škubání/vibrace, vyšší spotřeba, jiný záběr a zvuk motoru
Škubání/vibrace, vyšší spotřeba, jiný záběr a zvuk motoru
Ahojte všichni.
Již delší dobu mám podezření že je s mou kchárou něco špatně a po včerejšku mám již jistotu, že tomu tak je.
Co se děje je již v názvu vlákna, ale blíže:
- škubání/vibrace - projevuje se to v různé míře na všech rychlostních stupních, nejvíce na 2 a 3 v rozsahu cca. 1500-1900ot./min. Je to jakoby mělo auto zimnici, nebo jak to popsat. Prostě takový třes.
- vyšší spotřeba - včera jsme se sešli s jedním klubákem a oběma auty jsme ujeli kousek přes 30km. Já jeho a on mojim autem. Na začátku jsme oba dotankovali stejnou pistolí na její první vypnutí a po příjezdu zpět taktéž. On sice dosáhl lepší spotřeby 6l/100km, zatím co já o litr na sto víc, ale mé auto má gumy na 2,8 a nedá se vyloučit ani rozdíl při tankování, protože netankoval jen jeden z nás a uvědomil jsem si, že zatím co já při prvním tankování bral přes 20l a nedržel jsem pistoli (nechal jsem ji vypnout z aretace) tak kolega při tankování pistoli celou dobu držel v obou případech. Po dojezdu já tankoval 2,28l a kolega 1,87l a oba jsme drželi pistoli.
- jiný záběr a zvuk motoru - Oba máme stejnou motorizaci včetně r.v. a výkonu, ale on má o 70tkm najeto víc. Jeho auto je hlučnější, ale to bude nejspíše tím, že já mám spodní kryt motoru. Jemu se auto v nízkých otáčkách citelně ochotněji rozjíždí. Mě se nejen nechce rozjíždět, ale ještě se třese. Co se týče zvuku motoru, tak jej máme také odlišný. Jeho motor zní stejně, ale ve zvuku mého motoru je ještě zvuk navíc. Jako z brnkačky. Když jsem byl dítě, tak jsme si na vidlici kola upevňovali proužek z plastového kelímku, který při jízdě brnkal o špice a vydával charakteristický zvuk. Tak velice podobný zvuk tam mám oproti jeho motoru navíc.
Řešil někdo něco takového?
Máte někdo nějaký tip, kam juknout, nebo co s tím? (co jsem se posledně díval, tak žádné chyby nevyskakují)
Již delší dobu mám podezření že je s mou kchárou něco špatně a po včerejšku mám již jistotu, že tomu tak je.
Co se děje je již v názvu vlákna, ale blíže:
- škubání/vibrace - projevuje se to v různé míře na všech rychlostních stupních, nejvíce na 2 a 3 v rozsahu cca. 1500-1900ot./min. Je to jakoby mělo auto zimnici, nebo jak to popsat. Prostě takový třes.
- vyšší spotřeba - včera jsme se sešli s jedním klubákem a oběma auty jsme ujeli kousek přes 30km. Já jeho a on mojim autem. Na začátku jsme oba dotankovali stejnou pistolí na její první vypnutí a po příjezdu zpět taktéž. On sice dosáhl lepší spotřeby 6l/100km, zatím co já o litr na sto víc, ale mé auto má gumy na 2,8 a nedá se vyloučit ani rozdíl při tankování, protože netankoval jen jeden z nás a uvědomil jsem si, že zatím co já při prvním tankování bral přes 20l a nedržel jsem pistoli (nechal jsem ji vypnout z aretace) tak kolega při tankování pistoli celou dobu držel v obou případech. Po dojezdu já tankoval 2,28l a kolega 1,87l a oba jsme drželi pistoli.
- jiný záběr a zvuk motoru - Oba máme stejnou motorizaci včetně r.v. a výkonu, ale on má o 70tkm najeto víc. Jeho auto je hlučnější, ale to bude nejspíše tím, že já mám spodní kryt motoru. Jemu se auto v nízkých otáčkách citelně ochotněji rozjíždí. Mě se nejen nechce rozjíždět, ale ještě se třese. Co se týče zvuku motoru, tak jej máme také odlišný. Jeho motor zní stejně, ale ve zvuku mého motoru je ještě zvuk navíc. Jako z brnkačky. Když jsem byl dítě, tak jsme si na vidlici kola upevňovali proužek z plastového kelímku, který při jízdě brnkal o špice a vydával charakteristický zvuk. Tak velice podobný zvuk tam mám oproti jeho motoru navíc.
Řešil někdo něco takového?
Máte někdo nějaký tip, kam juknout, nebo co s tím? (co jsem se posledně díval, tak žádné chyby nevyskakují)
- Reklama
- Georgeisin
- Příspěvky: 427
- Registrován: 26 úno 2011, 18:29
- Bydliště: Ostrov nad Ohří
Re: Škubání/vibrace, vyšší spotřeba, jiný záběr a zvuk motor
Ahoj Jirko…
já jsem si dal spicha s kámošem se stejnou Astrou jako mám já.
On má 1,7 74 KW chip 97 KW r.v. 2006 najeto 127 tis.
Já mám 1,7 74 KW chip 89 KW r.v. 2008 najeto 117 tis.
Při stejně zahřátých motorech byl jeho motor o něco tišší, nebylo tam tak výrazné klepání, říká se tomu "nýtování", opravte mě, zdali se mýlím. Řekl bych, že to je ten zvuk co slyšíš, je to jako to zarážka v kole, ale o něco hlubší. Jemu to prostě tolik nedělalo.
Spotřebu jsme neporovnávali. Já nemám BC, abych pravdu řekl, nějak ji neřeším. Ale jak čtu spotřeby na diesel vlákně, dost se liší.
Co se týče otáček, od spodu ten motor fakt nechce jít, rozumný minimum je těch 1500-1700 dlé mé zkušenosti. Jinak v tom rozmezí 1700 - 2000 si ten motor jakoby zavibruje, rezonuje lehce interiér. Škubání žádný nepozoruju, kromě turbodíry.
Je divný, že ty motory mají odlišný projev. Určitě se na tom podepíše, kolik má motor najeto a kdo s ním jak jezdil. Technickou závadu u tebe určitě nelze vyloučit, běž na diagnostiku. Na tu dle mého přirozenou nekultivovanost motoru jsem si zvyknul.
Klidně se někdy stav, pokud budeš v končinách západních Čech.
Ahoj, Jirka
já jsem si dal spicha s kámošem se stejnou Astrou jako mám já.
On má 1,7 74 KW chip 97 KW r.v. 2006 najeto 127 tis.
Já mám 1,7 74 KW chip 89 KW r.v. 2008 najeto 117 tis.
Při stejně zahřátých motorech byl jeho motor o něco tišší, nebylo tam tak výrazné klepání, říká se tomu "nýtování", opravte mě, zdali se mýlím. Řekl bych, že to je ten zvuk co slyšíš, je to jako to zarážka v kole, ale o něco hlubší. Jemu to prostě tolik nedělalo.
Spotřebu jsme neporovnávali. Já nemám BC, abych pravdu řekl, nějak ji neřeším. Ale jak čtu spotřeby na diesel vlákně, dost se liší.
Co se týče otáček, od spodu ten motor fakt nechce jít, rozumný minimum je těch 1500-1700 dlé mé zkušenosti. Jinak v tom rozmezí 1700 - 2000 si ten motor jakoby zavibruje, rezonuje lehce interiér. Škubání žádný nepozoruju, kromě turbodíry.
Je divný, že ty motory mají odlišný projev. Určitě se na tom podepíše, kolik má motor najeto a kdo s ním jak jezdil. Technickou závadu u tebe určitě nelze vyloučit, běž na diagnostiku. Na tu dle mého přirozenou nekultivovanost motoru jsem si zvyknul.
Klidně se někdy stav, pokud budeš v končinách západních Čech.
Ahoj, Jirka
Astra H Caravan 2008 1.7 CDTI 74 KW chip 89 KW
Re: Škubání/vibrace, vyšší spotřeba, jiný záběr a zvuk motor
Vybrácie pri jazde som mal aj ja niekedy a bol to EGR ventil. Skús ho rozobrať a vyčistiť, ale komplet aj tú elektrickú časť. Návod tu na fore určite nájdeš. Nič iné som neurobil a auto mi išlo v pohode veľa km Potom som to dal načipovať a ten problém sa mi už neobjavil(EGR čistím raz za pol roka, ale mám aj záslepku, teda priškrtený). najazdil som už vyše 40000 km a v pohode
Opel Zafira B 2007 1.9 CDTI Z19DTH 150 koníkov,chipnutá na 176koní/ 387Nm
Opel Zafira A 1999 1.8 125 koní
Opel Zafira A 1999 1.8 125 koní
Re: Škubání/vibrace, vyšší spotřeba, jiný záběr a zvuk motor
Zdravím pánové.
Díky za názory.
Mě to škube, nebo se třese, nebo jak to popsat snad cca. od 13 do 1900 otáček, ne jen 15-1700. Záleží i na zařazeném kvaltu. No a protože ve městě se kolem těchto otáček stále člověk motá, tak mě to dost štve. Stále rozjezdy, na 2 tak do 40km/h pak to trhá uši. A 40km/h na 3 to je už hranice podtáčení a vyloženě se to dusí a má tendenci chcípnout. Nebo když jedu krokem v koloně, tak na dvojku a trochu přidat je jednoduchý recept jak to típnout..., přitom zatím u všech aut mi to takhle normálka jde. Jak na to tak buď podřadit na 1 a nebo držet spojku zvednout otáčky nad 2000 a pustit spojku...
To škubání nebo třes je nepříjemný, ale horší je že jsem si ověřil že oproti stejné taky nechipnuté kcháře to prostě nejde do otáček, nebo jak se říká že to "nejde za plynem".
Škoda že jste ve Varech. Párkrát jsem tam byl služebně na jednání a 4,5h z Jablonce je pro mě už dost daleko. Jinak by mě lákalo porovnání s chipnutou károu, nebo vyzkoušení chipu jak se to projevuje.
Zatím mám dva tipy:
Kontakty na vstřicích. (očistit promazat, zajistil lepší kontakt) - tady s fóra
Pokoukat po hadičkách jestli není nějaká prdlá. - od klubáka se kterým jsme dělali to porovnání a zkoušení
Ale co mi radíte zařadím taky:
EGR prý není u Isuzu tak kritická věc jako u těch Fiaťáckých 1,9 , ale uršitě ho zkontroluju a propláchnu. Prý se to má vzít rejžákem i s rourou.
Co se týče diagnostiky, tam se obávám, že to bude za 0 bodů. Projížděl to svého času Vojta a na nic nepřišel. (problém s neochotou jít do otáček a tím chcípáním mám už od začátku co jsem to auto koupil. Jen jsem to o dost zlepšil výměnou filtrů a náplní a částečně si zvykl.)
Díky za názory.
Mě to škube, nebo se třese, nebo jak to popsat snad cca. od 13 do 1900 otáček, ne jen 15-1700. Záleží i na zařazeném kvaltu. No a protože ve městě se kolem těchto otáček stále člověk motá, tak mě to dost štve. Stále rozjezdy, na 2 tak do 40km/h pak to trhá uši. A 40km/h na 3 to je už hranice podtáčení a vyloženě se to dusí a má tendenci chcípnout. Nebo když jedu krokem v koloně, tak na dvojku a trochu přidat je jednoduchý recept jak to típnout..., přitom zatím u všech aut mi to takhle normálka jde. Jak na to tak buď podřadit na 1 a nebo držet spojku zvednout otáčky nad 2000 a pustit spojku...
To škubání nebo třes je nepříjemný, ale horší je že jsem si ověřil že oproti stejné taky nechipnuté kcháře to prostě nejde do otáček, nebo jak se říká že to "nejde za plynem".
Škoda že jste ve Varech. Párkrát jsem tam byl služebně na jednání a 4,5h z Jablonce je pro mě už dost daleko. Jinak by mě lákalo porovnání s chipnutou károu, nebo vyzkoušení chipu jak se to projevuje.
Zatím mám dva tipy:
Kontakty na vstřicích. (očistit promazat, zajistil lepší kontakt) - tady s fóra
Pokoukat po hadičkách jestli není nějaká prdlá. - od klubáka se kterým jsme dělali to porovnání a zkoušení
Ale co mi radíte zařadím taky:
EGR prý není u Isuzu tak kritická věc jako u těch Fiaťáckých 1,9 , ale uršitě ho zkontroluju a propláchnu. Prý se to má vzít rejžákem i s rourou.
Co se týče diagnostiky, tam se obávám, že to bude za 0 bodů. Projížděl to svého času Vojta a na nic nepřišel. (problém s neochotou jít do otáček a tím chcípáním mám už od začátku co jsem to auto koupil. Jen jsem to o dost zlepšil výměnou filtrů a náplní a částečně si zvykl.)
- Oťas
- Příspěvky: 1507
- Registrován: 19 dub 2010, 20:56
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škubání/vibrace, vyšší spotřeba, jiný záběr a zvuk motor
Na EGR čištění se mi osvědčilo toto.
http://cgi.ebay.co.uk/air-intake--inlet ... 2003r28970
http://cgi.ebay.co.uk/air-intake--inlet ... 2003r28970
Astra H 1.9CDTI Enjoy 88kW / 280Nm kombi, nyní 104,3kW / 321Nm, Bi-xenon, bez DPF, EGR-OFF - teda přiškrcen...
OP-COM k dispozici
Astra G 1.6 16V hatchback,xenon,EGR-OFF
OP-COM k dispozici
Astra G 1.6 16V hatchback,xenon,EGR-OFF
Re: Škubání/vibrace, vyšší spotřeba, jiný záběr a zvuk motor
Díky Oťasi.
Našel jsem to i na CZ shopu:
http://www.mychak-tym.cz/index.php?p=pr ... prej-0,2-L
Možná to zkusím. Otázkou je, jestli není lepší to rozebrat a pořádně vydrbat technickým benzínem a kartáčkem.
Našel jsem to i na CZ shopu:
http://www.mychak-tym.cz/index.php?p=pr ... prej-0,2-L
Možná to zkusím. Otázkou je, jestli není lepší to rozebrat a pořádně vydrbat technickým benzínem a kartáčkem.
- Oťas
- Příspěvky: 1507
- Registrován: 19 dub 2010, 20:56
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škubání/vibrace, vyšší spotřeba, jiný záběr a zvuk motor
Rozebrat určitě, pak to tímhle postříkat, nechat působit a opláchnout benzínem a je to jak nový.
Astra H 1.9CDTI Enjoy 88kW / 280Nm kombi, nyní 104,3kW / 321Nm, Bi-xenon, bez DPF, EGR-OFF - teda přiškrcen...
OP-COM k dispozici
Astra G 1.6 16V hatchback,xenon,EGR-OFF
OP-COM k dispozici
Astra G 1.6 16V hatchback,xenon,EGR-OFF
Re: Škubání/vibrace, vyšší spotřeba, jiný záběr a zvuk motor
Aha, já myslel ten postup s odpojením nějaké roury sání za chodu a za současného držení stabilních 2000 otáček tam krátkými šplýchanci vystříkat celou butilku. Jak bych to asi sám udělal tedy vážně netuším. Zároveň držet plyn a sledovat otáčky v kabině a šplýchat do sání ten spray....
V rozebraným stavu by moh i stačit i ten technickej benzín a kartáček, ne? Když to dál nepokračuje do motoru, kde se to pak včetně uvolněného bordelu nemusí spalovat... Nebo v porovnání s benzínem je ten spray nějak výrazně účinější?
Trochu mne odrazuje, že to prý žere i gumu... to musí být sakra prevít.
V rozebraným stavu by moh i stačit i ten technickej benzín a kartáček, ne? Když to dál nepokračuje do motoru, kde se to pak včetně uvolněného bordelu nemusí spalovat... Nebo v porovnání s benzínem je ten spray nějak výrazně účinější?
Trochu mne odrazuje, že to prý žere i gumu... to musí být sakra prevít.
- Oťas
- Příspěvky: 1507
- Registrován: 19 dub 2010, 20:56
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škubání/vibrace, vyšší spotřeba, jiný záběr a zvuk motor
Tím se pročistí jen sání ....dělali jsme to dva. Jen EGR jsem rozebral a vyčistil (kupodivu byl celkem čistej, jen lehce začouzenej).
Ten přípravek je agresívnější než benzín (líp rozouští ty saze)
Ten přípravek je agresívnější než benzín (líp rozouští ty saze)
Astra H 1.9CDTI Enjoy 88kW / 280Nm kombi, nyní 104,3kW / 321Nm, Bi-xenon, bez DPF, EGR-OFF - teda přiškrcen...
OP-COM k dispozici
Astra G 1.6 16V hatchback,xenon,EGR-OFF
OP-COM k dispozici
Astra G 1.6 16V hatchback,xenon,EGR-OFF
Re: Škubání/vibrace, vyšší spotřeba, jiný záběr a zvuk motor
Tak jsem byl teďko po stříkání zadních dveří a nárazníku za dimim a flákli jsme tam couváky.
No a ještě jsme líp připevnili značku na předku. S tou podložkou to bylo hnusné, ale bez ní: Trochu jiné kafčo.
Zároveň jsme jukli na kontakty na vstřicích a ty jsou OK.No a ještě jsme líp připevnili značku na předku. S tou podložkou to bylo hnusné, ale bez ní: Trochu jiné kafčo.