Kupujete ojetinu? Čtěte, na co vše si dát pozor
Kupujete ojetinu? Čtěte, na co vše si dát pozor
Pokud jste se rozhodli koupit ojeté auto a nejste si jisti na co vše si dát pozor, aby Vás prodejce nenapálil, tak snad Vám pomůže těchto pár rad a postřehů, které dali dohromady kolegové z webu http://www.fordfans.cz.
Vyzkoušet:
- zda má auto skutečně imobilizér (a je k tomu Master klíč)
- pokud jsou na kolech zámky, zda je k tomu klíč
- podle VIN zkontrolovat, zda souhlasí rok výroby a pro jaký stát bylo auto vyrobeno
- zkontrolovat, zda nezlobí alarm
- změřit si vzorek na pneumatikách
- zkontrolovat, zda má výškově stavitelné sedačky a stavitelný volant, pokud ne, zda lze dosáhnout uspokojivého posedu
- zda je kód k originálnímu autorádiu
- zkontrolovat funkčnost všech světel, nezapomenout na couvačky
- pokud je šance, prohlídnout si auto na zvedáku
- zjistit, zda není zamrzlý ostřikovač
- zda je volant rovně při rovné jízdě
- jak funguje přepínání světel z dálkových na tlumená, zda to nepřejíždí do světelné houkačky
- zkontroluj zadní nárazník, zda v něm nejsou praskliny
Před zkušební jízdou:
- při zapnutí zapalování - zda se rozsvítí a zhasnou kontrolky Airbagu a ABS
- nechat si nastartovat motor, podívat se, zda drží volnoběžné otáčky (zprvu tuším něco kolem 1100-1200, za chvíli klesnou na cca 900)
- zda se neozývají nějaké pazvuky z motoru, pískání apod.
Při zkušební jízdě:
- na rovném úseku silnice sundat na chvíli ruce z volantu, zda to jede opravdu rovně
- na silnici s dírami zjistit zda to někde nebouchá
- zjistit jak sedí v zatáčkách
- zkoušet se rozjíždět (akcelerovat) a brzdit, zda auto necuká při přidávání plynu
- vyzkoušet, jak jde auto za "plynem" od nízkých otáček
- jaký je pocit z jízdy subjektivně, zda se po krátké jízdě nemotá hlava (auto houpe)
- zda se při couvání neozývá bouchání
- zkusit nástup brzd, zda při brždění auto nevybočuje, na ledu či sněhu
- zda funguje ABS
- u kombíka - zda příliš nevržou páté dveře, jestli jsou na nich oba gumové špalky, zda funguje vyhřívání zadního skla a zadní stěrač
- zjistit, zda auto začne tak do 2-3 km topit a co dělá ručka teploměru na palubce
- zda funguje klimatizace
Všeobecné tipy:
- pokud máš nějakého známého automechanika, vem ho s sebou.
- preferuj auto se servisní knížkou a se známými náplněmi (typ motorového oleje apod) a pokud možno se známou historií.
- doporučuju auto s cyklovačem stěračů, pokud je možnost i s vyhříváním předního skla (ale to se vyskytuje málo).
Na zjištění věku auta doporučuji zkontrolovat:
- přední světla, jak jsou otřískané od kamínků, jestli jsou originál(Valeo)
- čelní sklo to samé, ale může být měněné i když jenom prasklo.
- to samé kapota, mělo by to být (kromě čelního skla, když se měnilo) asi stejné, jinak to ukazuje na výměnu.Velká otřískanost zas na ojetost.
- tloušťka kotoučů brzd.Mají se měnit když mají o 1mm s každé strany míň, a to je tak na 2 výměny destiček(jedny desky 40-60tkm?).
- výfuk - zadní část se mění po snad 200 tkm, takže musí být v kuse.
- manžety by měly být v celku, měněné jsou asi rozříznuté.
- lesklost volantu
- vyseděnost sedaček, i spolujezdce.
- opotřebenost interiéru.
- barvy dílů karoserie – např. pokud auto bylo bourané na předek, stačí otevřít kapotu a zkontrolovat sváry mezi karoserií a blatníkem, bude patrný jiný odstín barvy
- pneumatiky, včetně rezervy.
- zkusit jestli je motor studený, před předvedením.
- vzpěry zadních dveří musí zvednout dveře samy, minimálně v zimním období jim pomůžeš, ale musí držet.Když padaj může to být klidně přes 200tkm.
POZOR - volant není vždy důvěryhodný. Častokrát se mění volant + hlavice řadičky, resp. někdo používá na volantu různé potahy, atd. Je třeba mít otevřené oči a hledat souvislosti.
Interiér vypadá úplně jinak, když někdo v autě vozil víc lidí nebo děti a jinak po jednotlivcovi.
Pokud možno zajeď na STK ale ne na to které ti doporučí nebo jehož razítko máš v poslední kontrole ( pokud je nějaká čerstvá) emisní knížce. Nech si udělat předtechnickou včetně emisí a změřit kompres motoru zkontroluj řízení podezřelé je moc čisté a naleštěné může být únik oleje.
Jedné věci se asi nevyhneš a to je výměna rozvodů, to bych udělal v každém případě (cca 7000 kč ), pokud nebudeš mít záruku, že jsou vyměněný.
OJETINY Z CIZINY:
V D či CH víceméně nikdo nic na autech nebastlí jako tady, nekupují se součástky z vrakáčů, ale nové a prohlídky jsou tam taky poněkud přísnější než u nás.
U auta do 8 let není ani problém s přepisem a v rámci EU ani žádné clo. Pokud má auto platný TÜV, tak ho není problém dát na převozní značky a dojet po vlastni ose (stoji cca. 5000kč na 14 dní včetně pojištění). Pak je třeba počítat ještě s dalšími cca. 5000kč za STK, které je naprosto nesmyslně na dovezená auta dražší.
Na autě ze Švýcarska je obrovska výhoda to, že se tam v zimě nesolí silnice !!!
Co se týče údaje o najetých km, tak v podstatě není potřeba se na něj dívat, pravidelně servisované auto v Německu s 200tkm může být v lepším stavu než tuzemské s originálními 100tkm. Údajně tam vše dělají v servisech pořádně (u nás každej kouká kde co okrást a ušetřit) a na německých silnicích auto tolik netrpí.
Jinak podle německých statistik se počítá zhruba 20tkm za rok.
Tady jsou nějaké tipy na stránky kde hledat auta v zahraničí:
http://www.mobile.de
http://www.autoscout.de
http://www.ebay.de – internetová aukce, lze nalézt super auta za nízké ceny
Informace byly převzaty z diskusního fóra webu http://www.fordfans.cz – díky za možnost uveřejnění )
Jinak jako naprosto vyčerpávající doporučuji tento článek, co jsem zapomněl napsat sem tak tady to snad najdete - http://www.autorevue.cz/Magazin/AR.asp?ARI=3685
Vyzkoušet:
- zda má auto skutečně imobilizér (a je k tomu Master klíč)
- pokud jsou na kolech zámky, zda je k tomu klíč
- podle VIN zkontrolovat, zda souhlasí rok výroby a pro jaký stát bylo auto vyrobeno
- zkontrolovat, zda nezlobí alarm
- změřit si vzorek na pneumatikách
- zkontrolovat, zda má výškově stavitelné sedačky a stavitelný volant, pokud ne, zda lze dosáhnout uspokojivého posedu
- zda je kód k originálnímu autorádiu
- zkontrolovat funkčnost všech světel, nezapomenout na couvačky
- pokud je šance, prohlídnout si auto na zvedáku
- zjistit, zda není zamrzlý ostřikovač
- zda je volant rovně při rovné jízdě
- jak funguje přepínání světel z dálkových na tlumená, zda to nepřejíždí do světelné houkačky
- zkontroluj zadní nárazník, zda v něm nejsou praskliny
Před zkušební jízdou:
- při zapnutí zapalování - zda se rozsvítí a zhasnou kontrolky Airbagu a ABS
- nechat si nastartovat motor, podívat se, zda drží volnoběžné otáčky (zprvu tuším něco kolem 1100-1200, za chvíli klesnou na cca 900)
- zda se neozývají nějaké pazvuky z motoru, pískání apod.
Při zkušební jízdě:
- na rovném úseku silnice sundat na chvíli ruce z volantu, zda to jede opravdu rovně
- na silnici s dírami zjistit zda to někde nebouchá
- zjistit jak sedí v zatáčkách
- zkoušet se rozjíždět (akcelerovat) a brzdit, zda auto necuká při přidávání plynu
- vyzkoušet, jak jde auto za "plynem" od nízkých otáček
- jaký je pocit z jízdy subjektivně, zda se po krátké jízdě nemotá hlava (auto houpe)
- zda se při couvání neozývá bouchání
- zkusit nástup brzd, zda při brždění auto nevybočuje, na ledu či sněhu
- zda funguje ABS
- u kombíka - zda příliš nevržou páté dveře, jestli jsou na nich oba gumové špalky, zda funguje vyhřívání zadního skla a zadní stěrač
- zjistit, zda auto začne tak do 2-3 km topit a co dělá ručka teploměru na palubce
- zda funguje klimatizace
Všeobecné tipy:
- pokud máš nějakého známého automechanika, vem ho s sebou.
- preferuj auto se servisní knížkou a se známými náplněmi (typ motorového oleje apod) a pokud možno se známou historií.
- doporučuju auto s cyklovačem stěračů, pokud je možnost i s vyhříváním předního skla (ale to se vyskytuje málo).
Na zjištění věku auta doporučuji zkontrolovat:
- přední světla, jak jsou otřískané od kamínků, jestli jsou originál(Valeo)
- čelní sklo to samé, ale může být měněné i když jenom prasklo.
- to samé kapota, mělo by to být (kromě čelního skla, když se měnilo) asi stejné, jinak to ukazuje na výměnu.Velká otřískanost zas na ojetost.
- tloušťka kotoučů brzd.Mají se měnit když mají o 1mm s každé strany míň, a to je tak na 2 výměny destiček(jedny desky 40-60tkm?).
- výfuk - zadní část se mění po snad 200 tkm, takže musí být v kuse.
- manžety by měly být v celku, měněné jsou asi rozříznuté.
- lesklost volantu
- vyseděnost sedaček, i spolujezdce.
- opotřebenost interiéru.
- barvy dílů karoserie – např. pokud auto bylo bourané na předek, stačí otevřít kapotu a zkontrolovat sváry mezi karoserií a blatníkem, bude patrný jiný odstín barvy
- pneumatiky, včetně rezervy.
- zkusit jestli je motor studený, před předvedením.
- vzpěry zadních dveří musí zvednout dveře samy, minimálně v zimním období jim pomůžeš, ale musí držet.Když padaj může to být klidně přes 200tkm.
POZOR - volant není vždy důvěryhodný. Častokrát se mění volant + hlavice řadičky, resp. někdo používá na volantu různé potahy, atd. Je třeba mít otevřené oči a hledat souvislosti.
Interiér vypadá úplně jinak, když někdo v autě vozil víc lidí nebo děti a jinak po jednotlivcovi.
Pokud možno zajeď na STK ale ne na to které ti doporučí nebo jehož razítko máš v poslední kontrole ( pokud je nějaká čerstvá) emisní knížce. Nech si udělat předtechnickou včetně emisí a změřit kompres motoru zkontroluj řízení podezřelé je moc čisté a naleštěné může být únik oleje.
Jedné věci se asi nevyhneš a to je výměna rozvodů, to bych udělal v každém případě (cca 7000 kč ), pokud nebudeš mít záruku, že jsou vyměněný.
OJETINY Z CIZINY:
V D či CH víceméně nikdo nic na autech nebastlí jako tady, nekupují se součástky z vrakáčů, ale nové a prohlídky jsou tam taky poněkud přísnější než u nás.
U auta do 8 let není ani problém s přepisem a v rámci EU ani žádné clo. Pokud má auto platný TÜV, tak ho není problém dát na převozní značky a dojet po vlastni ose (stoji cca. 5000kč na 14 dní včetně pojištění). Pak je třeba počítat ještě s dalšími cca. 5000kč za STK, které je naprosto nesmyslně na dovezená auta dražší.
Na autě ze Švýcarska je obrovska výhoda to, že se tam v zimě nesolí silnice !!!
Co se týče údaje o najetých km, tak v podstatě není potřeba se na něj dívat, pravidelně servisované auto v Německu s 200tkm může být v lepším stavu než tuzemské s originálními 100tkm. Údajně tam vše dělají v servisech pořádně (u nás každej kouká kde co okrást a ušetřit) a na německých silnicích auto tolik netrpí.
Jinak podle německých statistik se počítá zhruba 20tkm za rok.
Tady jsou nějaké tipy na stránky kde hledat auta v zahraničí:
http://www.mobile.de
http://www.autoscout.de
http://www.ebay.de – internetová aukce, lze nalézt super auta za nízké ceny
Informace byly převzaty z diskusního fóra webu http://www.fordfans.cz – díky za možnost uveřejnění )
Jinak jako naprosto vyčerpávající doporučuji tento článek, co jsem zapomněl napsat sem tak tady to snad najdete - http://www.autorevue.cz/Magazin/AR.asp?ARI=3685
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
- Reklama
Re: Kupujete ojetinu? Čtěte, na co vše si dát pozor
Urcite je tenhle navod na Astru H???milosh píše:- zjistit, zda auto začne tak do 2-3 km topit a co dělá ručka teploměru na palubce
Re: Kupujete ojetinu? Čtěte, na co vše si dát pozor
No pravda je to univerzalni navod na vetsinu aut, precejen kdyz jsem to upravoval nevsiml jsem si toto ze u Hacka neni co na pristrojovce kontrolovat
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
Re: Kupujete ojetinu? Čtěte, na co vše si dát pozor
Já nejprv kontroluju údaje na sklech, tzn. ve kterém roce bylo které sklo vyrobeno. Jestliže se uvádí, že auto bylo vyrobeno např. v r. 2003 a skla má vyrobené různě po tomto roce, pak je jasné, že auto bylo nějak upravované, třeba po havárii. Přitom všichni prodejci uvádějí, že auto je nebourané. To se mi stalo u Fábie, kterou jsem koupil na inzerát a za dva měsíce byla u mě kriminálka, že mi auto zabavují, že pochází z trestné činnosti. A nejdřív zkontrolovali okna. Věděl jsem, že to bylo bourané, viděl jsem fotky od minulého majitele. Do něho v Chorvatsku napálil polák, domů ho přivezla odtahovka a on pak nevěděl co s tím, tak to střelil svým známým mechanikům. Oni z toho zas udělali pojízdné auto, nikdo by neřekl, že to jde udělat. Kde vzali nové díly, po tom jsem nepátral. Auto jsem od nich koupil a mám ho od roku 2003 dosud. Je pořád jako nové. No a když jsem se měl dostavit na policii kvůli vyšetřování, kde měl přijet i nějaký specialista na auta, tak jsem sebou vzal právníka. Vzdali to a už mi pak dali pokoj.
Re: Kupujete ojetinu? Čtěte, na co vše si dát pozor
Zdravím všechy nové kamarády Astraře Caravanysty . Auto mám cca 3 dny a jsem spokojen auto šlapa a je jako nové (rv.05).. jen bych něco potřeboval udělat s motorem - přidat pár koníků - mám jen 59 kw a nahrát měříč spotřeby ap....nevíte někdo na koho se obrátit? Jsem od HK. Za tipy dík. Drobeček.
Re: Kupujete ojetinu? Čtěte, na co vše si dát pozor
Nahore mas odkaz OPEL DILY + DIAGNOSTIKA je to web naseho clena ROMANK tak mu pisni, jez Brna.drobecek píše:Zdravím všechy nové kamarády Astraře Caravanysty . Auto mám cca 3 dny a jsem spokojen auto šlapa a je jako nové (rv.05).. jen bych něco potřeboval udělat s motorem - přidat pár koníků - mám jen 59 kw a nahrát měříč spotřeby ap....nevíte někdo na koho se obrátit? Jsem od HK. Za tipy dík. Drobeček.
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
Re: Kupujete ojetinu? Čtěte, na co vše si dát pozor
Ja mam s kupou auta taku skusenost, ze ak predosly majitel servisoval auto iba v jednom servise, da sa poziadat ten servis, aby vytlacil vsetky faktury z oprav toho auta. Tak bude jasne, co sa na aute dovtedy robilo a clovek zisti zaroven aj prehlad o cenach dielov, akej znacky su diely a cenu prace.
Toto sa ale da asi aplikovat len v pripade, ze kupite auto v ojazdenych autach, ktore su sucastou samotneho servisu. Ak by ste auto kupili v Darexe al. AAA, pochybujem, ze by ste sa dopatrali, kde bolo servisovane...
Toto sa ale da asi aplikovat len v pripade, ze kupite auto v ojazdenych autach, ktore su sucastou samotneho servisu. Ak by ste auto kupili v Darexe al. AAA, pochybujem, ze by ste sa dopatrali, kde bolo servisovane...
Astra H 1,6 16V kombi
Re: Kupujete ojetinu? Čtěte, na co vše si dát pozor
Ahoj lidi Jsem tady nový, a zítra bych chtěl kupovat Astru 1.6 ('05), naj.cca 100tkm, dnes jsem se byl na ní podívat, a možná jsem pánovi i trochu lezl na nervy, když jsem mu už asi po dvacáté říkal - ono totiž kluci na Astra fóru psali... Ale co, důležité, že viděl, že do toho trochu vidím.. Každopádně moc dík za super čtení a rady na úvod, diky vaší stránce jsem se v podstatě za dvě noci docela zorientoval v problematice. A každopádně jsem se při dnešní prohlídce držel hezky vašich rad z prvního příspěvku... Takže mám z autíčka dobrý pocit, ale jedna věc mě trochu zarazila - po otevření kapoty jsem si všim, že v ty díře uprostřed, do které se zahákne klín kapoty když se zavře (sakra, nemám ponětí, jak to popsat odborně, je to zámek kapoty?) se nějak malinko ošoupala "originál" stříbrná barva, a byla pod ní místy vidět červená...
Může to mít i nějaké logické vysvetlení, anebo ruce pryč od toho?
Děkuju za radu, ikdyž nevím, jestli budu schopen ji nekoupit, ikdyž by ste mi napsali že je to jednoznačně důkaž bouračky, jsem se včera totiž zamiloval... Tak mi eventuelně zkuste prosím napsat nějaké kroky, co zkontrolovat, a na co se důkladněji podívat, co by mi pomohlo rozpoznat míru vážnosti onoho nemilého zjištění, pač mě nenapadá žádný známy automechanik, kterého bych tam zítra vzal sebou...
Tak zatím, a předem moc dík za postřehy.
Může to mít i nějaké logické vysvetlení, anebo ruce pryč od toho?
Děkuju za radu, ikdyž nevím, jestli budu schopen ji nekoupit, ikdyž by ste mi napsali že je to jednoznačně důkaž bouračky, jsem se včera totiž zamiloval... Tak mi eventuelně zkuste prosím napsat nějaké kroky, co zkontrolovat, a na co se důkladněji podívat, co by mi pomohlo rozpoznat míru vážnosti onoho nemilého zjištění, pač mě nenapadá žádný známy automechanik, kterého bych tam zítra vzal sebou...
Tak zatím, a předem moc dík za postřehy.
'06 Astra H 1.8 Automat
- Oton
- Moderátor
- Příspěvky: 2697
- Registrován: 24 srp 2008, 00:12
- Bydliště: Lelekovice ,okr.Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kupujete ojetinu? Čtěte, na co vše si dát pozor
kdyby to byla bouračka ,tak by sis podle mě měl všímat jak jsou od sebe daleko díly!Např. že na levé straně má kapota větší mezeru od blatníku jak na pravé .Na jedné straně je nárazník výš posazený ke světlu než na druhé!A celkově to auto z venku takhle prostudobvat.Ja jsem to taky neviděl na svém starém autě.ale když mi to ukazoval automechanyk co jsem koupil za bouračku.tak jsem jen koukal. Pokud tam je pod tím červená barva tak je podle mě pravděpodobnost že to bylo bouraný!Ale možná se pletu! Hodně štěstí při výběru!Hlavně to neuspěchej jako já!Aby jsi do toho pak nemusel ypat prachy!