DPF filtr
Re: DPF filtr
Můžu se ti na to podívat ale co jsem dřív naměřil, tak po nastartování studeného motoru na volnoběh jsem měl 13,6V při venkovní teplotě +6°C. Teď v mrazech jsem to neměřil.
PRODÁNO: Opel Zafira B 1.9 CDTi 110kW (2006) Sport, Panorama, AFL Bi-xenon, Open&Start, CID+DVD90 CZ, Quick Heat, DDS, UHP, HSA, IDS+, DPF, MKJ, Diagnostika OP-COM (Praha 4)
- Reklama
Re: DPF filtr
Jirka156: Nevim jake hodnoty ukazuje OP-COM, ale pokud je to mereno stejne jako hodnoty co se zobrazi ve servisnim menu (na radiu podrzet settings), tak jsou od reality na hony vzdalene. Prisel jsem na to nahodou kdyz jsem si hral s multimetrem - hodnoty udavane v servisnim menu (predpokladam ze OP-COM to meri podobne) se lisily proti napeti na baterce i proti napeti v zasuvce zapalovace o cca 0,4-0,5V.
Astra • 1.6 • Enjoy • Easytronic • 2009 • 17"
Re: DPF filtr
Jirka156: Tak ze servisního menu mám z dnešního rána (teplota -9°C) tyto hodnoty:
chladící kapalina -8°C napětí 13,4 - 13,6 V (bez klimy)
chladící kapalina 40°C napětí 13,5 - 13,6 V (se zapnutou klimou)
chladící kapalina 65°C napětí 13,7 (se zapnutou klimou), 13,9 - 14,0 V (bez klimy)
chladící kapalina -8°C napětí 13,4 - 13,6 V (bez klimy)
chladící kapalina 40°C napětí 13,5 - 13,6 V (se zapnutou klimou)
chladící kapalina 65°C napětí 13,7 (se zapnutou klimou), 13,9 - 14,0 V (bez klimy)
PRODÁNO: Opel Zafira B 1.9 CDTi 110kW (2006) Sport, Panorama, AFL Bi-xenon, Open&Start, CID+DVD90 CZ, Quick Heat, DDS, UHP, HSA, IDS+, DPF, MKJ, Diagnostika OP-COM (Praha 4)
Re: DPF filtr
Tak čidlem to nebylo – nechal jsem ho na zkoušku vyměnit (zapůjčené nové čidlo) a je to pořád stejné. Zanesení filtru zatím stouplo na 96 % (300 km jízdy s neustálým resetováním chyby + nějaké ježdění po městě) a tlak při volnoběhu až na 19 kPa. Takže dnes šla Zafira na operaci a ten apendix jí vyndají. Nabízeli mi ještě přeprogramování jednotky, prý to zvýší výkon v nízkých otáčkách. Stojí to za požadovaných 3500 navíc? Zlepšit by se to mělo už jen vyndáním DPF, nebo ne?
Včera mi to při volnoběhu ukazovalo Battery Voltage 14.1 V, to bylo -12 °C, ale motor byl teplý po jízdě (Coolant Temperature 48 °C).
Včera mi to při volnoběhu ukazovalo Battery Voltage 14.1 V, to bylo -12 °C, ale motor byl teplý po jízdě (Coolant Temperature 48 °C).
- JohnyBA
- Příspěvky: 470
- Registrován: 09 kvě 2009, 09:58
- Bydliště: Bratislava/Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: DPF filtr
Ako ti preprogramuju jednotku? Ked ti vyberu filter tak by ti ju mali preprogramovat na verziu bez filtra, takze tym sa ti zdvyhne vykon. To druhe preprogramovanie by bol nejaky cip tunning?
Re: DPF filtr
Jo, to druhé by byl chip tuning (prý jen softwarový, úprava tabulek).
Re: DPF filtr
A myslíte si, že při tom vyndavání DPF skutečně někdo něco programuje (ve smyslu např. přeskakování instrukcí pro kontrolu tlaků, teplot apod.), nebo tam jenom pošlou hotovou verzi SW pro auto bez DPF, kterou někde upirátili? Připadá mi, že jenom krmí, aby zdůvodnili cenu.
- JohnyBA
- Příspěvky: 470
- Registrován: 09 kvě 2009, 09:58
- Bydliště: Bratislava/Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: DPF filtr
myslis akoze pisu kod napriklad v C-cku, skompiluju a nahraju do auta???
samozrejme ze zoberu hotovy SW ktory je z rovnakeho auta bez DPF, RomanK alebo vojta by mohli povedat ako sa to programuje? Co som tu cital tak si to predstavujem tak nejak, ze s TECHom si zistia verziu, pripoja ho k pocitacu na internet a stiahnut z nejakeho opel-serveru aktualny firmware a potom ho zas nahraju do auta, ale to je len moja predstava ako by to mohlo fungovat
samozrejme ze zoberu hotovy SW ktory je z rovnakeho auta bez DPF, RomanK alebo vojta by mohli povedat ako sa to programuje? Co som tu cital tak si to predstavujem tak nejak, ze s TECHom si zistia verziu, pripoja ho k pocitacu na internet a stiahnut z nejakeho opel-serveru aktualny firmware a potom ho zas nahraju do auta, ale to je len moja predstava ako by to mohlo fungovat
Re: DPF filtr
Sme síce mimo témy ale, pri vonkajšej teplote pod -3 (myslím) sa ti kompresor klímy ani nezapne. Meraj napätie z multimetrom na baterke a skús na alternátore. Skús odmerať rozdiel medzi +baterka - baterka; +baterka - motor.mach00 píše:Jirka156: Tak ze servisního menu mám z dnešního rána (teplota -9°C) tyto hodnoty:
chladící kapalina -8°C napětí 13,4 - 13,6 V (bez klimy)
chladící kapalina 40°C napětí 13,5 - 13,6 V (se zapnutou klimou)
chladící kapalina 65°C napětí 13,7 (se zapnutou klimou), 13,9 - 14,0 V (bez klimy)
Astra GTC 1,9 (110kW) No Swirl flaps. No EGR.;F 1,4 Caravan
Re: DPF filtr
Astra bez DPF filtru má ve výfuku lambdasondu. Zafira nemá. Přeprogramování na verzi bez DPF není tedy možné ze dvou důvodů. První je již zmíněná lambdasonda, kterou by jednotka vyžadovala a druhý je, že jednotka se nenechá standartní metodou (TECH2) přeprogramovat a zahlásí neodpovídající HW. Jednotky pro Astru bez DPF jsou jiné než s DPF. U Zafiry je to trochu jiné, tam není použita lambdasonda a jednotka může umět SW s i bez DPF. Ne všechny starší jednotky se ale dají použít (naprogramovat) na Astru i na Zafiru. Co se týče zrušení filtru DPF v jednotce která jej má, je třeba to udělat programátorem, kterým se zastaví proces výpočtu zanesení filtru a spouštění regenerace. Čidla mohou být jednotkou dále vyžadovány, jinak by jednotka mohla zahlásit chybu. Ale záleží na HW. U motorů Z19DTx nebývá problém s "vypnutím" filtru a většinou se to dělá po kabelu. U některých typů je ale třeba jednotku otevřít a změnit programátorem data v paměti. Problém je s motory Z13DTx, kde to nemusí jít ani po kabelu, ani přímým zásahem programátorem do paměti.
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301