DPF filtr

Odpovědět
Uživatelský avatar
Destroyer
Příspěvky: 160
Registrován: 06 čer 2010, 10:49
Bydliště: České Budějovice

Re: DPF filtr

Příspěvek od Destroyer » 07 čer 2010, 13:06

Romano píše:Zdar chlapi.

Mám od prosince 09 svou Astru 1.9cdti 88Kw (8-mi ventil) rv.04/2006 koupeno nové v ČR. A dotaz na znalce těchto motorů.
S autem mám už najeto přes 8000 km (smíšeného provozu) a po přechodu z Vectry " B " benzínu zatím naprosto spokojen , ale za celou dobu jsem nezaznamenal regeneraci DPF filtru.Ani když auto jednou za asi 7-10 dní vezmu na projížďku okolo
30km , ani když jedu delší jízdu.Okamžitá spotřeba vždy odpovídá "noze na plynu"(jezdím na Verva diesel)
Jak přijdu na to jestli ho v Astře mám.Kde je na autě umístněn?
Servisák mi řekl, že je něco hned za turbem.
Je to on? Nemáte někdo fotky DPF.
Někde jsem četl , že ho mají všechny opel "nafty" právě od roku 2006.

A ještě jedna otázka: Má 88-KWatový motor dvouhmotnostní nebo jednoduchý setrvačník.

Díky za odpovědi a rady.
Ať nám auta v pohodě jezdí.
Čus Romano.

Filtr pevných částic je umístěn na výfuk. potrubí pod autem asi tak uprostřed. Za turbem je až u 2.0 CDTi 118 KW, (Astra J, Insignie). Jinak setrvačník, tam máš skutečně dvouhmotný.
Naposledy upravil(a) Destroyer dne 04 pro 2010, 13:07, celkem upraveno 1 x.
Astra H, Z19DTH, 2005
Pneuservis, autoservis, autodiagnostika. Nastavovací prvky časování rovodů pro většinu modelů značky Opel. Originální náplně, originální a aftermarketové díly se slevou pro členy tohoto fóra.

Reklama
 

Zafi
Příspěvky: 21
Registrován: 28 lis 2010, 17:35

Re: DPF filtr

Příspěvek od Zafi » 29 lis 2010, 00:04

Začala se mi u Zafiry 110 kW Z19DTH rozsvěcet kontrolka motoru a přepíná se do nouzového režimu. OP-COMem jsem vyčetl tuto závadu:

P1901 - Particulate Filter Pressure Sensor High Differential Pressure
(75) - Present


Zkusil jsem 2× spustit regeneraci, ale marně, ta chyba to vždy po chvíli přerušila. Zřejmě to bylo zbytečné. Filtr byl zanesen na 66 %.

Při volnoběhu to dává 6-8 kPa Differential Pressure Diesel Particulate Filter, na jiné (zdravé) Zafiře se stejným motorem jsem ale naměřil -2 kPa. Kde by mohla být chyba? Že by děravé nebo ucpané hadičky k senzoru? Zkusil jsem i "nainstalovat" nový filtr, to byla ale asi blbost. Saturace klesla na nulu, ale chyba po čase stejně naskočí. Jde to nějak vrátit zpátky, aby po případné opravě čidla proběhla normální regenerace?

Uživatelský avatar
swabel
Příspěvky: 2166
Registrován: 14 čer 2009, 02:14
Bydliště: Tvrdošín - SR
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF filtr

Příspěvek od swabel » 29 lis 2010, 07:28

Ak Ti to vypisuje chybu P1901 = čidlo tlaku DPF

tak jedno z cidiel na sledovanie tlaku vyfukovych plynov je KO. Prve je za motorom a druhe na katalyzatore. Rozdiel v cidlach je len v dlzke kablu. Cidla porovnavaju tlak vo vyfukovom potrubi a ako nahle je na jednom z nich namerany velky rozdiel v hodnotach, tak to vypisuje chybu.

1 cidlo -855410 (opel) cislo dielu -55355409
2 cidlo -855505 (opel) cislo dielu -55190617

Ja typujem cidlo Nr. 1

inak sa to tu uz riesilo: https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewto ... f=19&t=962,
odporucam pouzivat funkciu "Hledat", 8-) lebo sa tu niektore temy opakuju 2 aj 3x.
Insignia ST A20DTH OPC Line AT + Chip, VECTRA C CARAVAN Z19DTH AT - ex, VECTRA C GTS Z19DTH AT - ex , Zafira B OPC - ex, Astra H Caravan OPC Line 2 - ex
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK

Zafi
Příspěvky: 21
Registrován: 28 lis 2010, 17:35

Re: DPF filtr

Příspěvek od Zafi » 29 lis 2010, 13:46

Díky za rychlou odpověď. Prohledával jsem to tady celé, lecos i našel, ale Tvůj odkaz zrovna ne. Stejně tam ale není to, co bych potřeboval vědět. Mimochodem, vyhledávání ve fóru je téměř nepoužitelné, používám raději Google a inurl:forum.opel-astra-h.cz.

Hadičky jsem dnes zkontroloval a vypadají jako nové. Jaký tlak by to mělo ukazovat normálně? Jedná se o čidlo v připojeném obrázku? Je to druhé čidlo k vidění někde v OP-COM? Tomu s délkou kabelu nerozumím, kabel je přece připojený přes konektor...
Přílohy
DPFsensor.jpg

Uživatelský avatar
swabel
Příspěvky: 2166
Registrován: 14 čer 2009, 02:14
Bydliště: Tvrdošín - SR
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF filtr

Příspěvek od swabel » 29 lis 2010, 14:30

Aké hadičky si kontroloval, keď Ti vypisuje chybu čidla DPF?? Trochu nerozumiem..
Insignia ST A20DTH OPC Line AT + Chip, VECTRA C CARAVAN Z19DTH AT - ex, VECTRA C GTS Z19DTH AT - ex , Zafira B OPC - ex, Astra H Caravan OPC Line 2 - ex
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK

Zafi
Příspěvky: 21
Registrován: 28 lis 2010, 17:35

Re: DPF filtr

Příspěvek od Zafi » 29 lis 2010, 15:05

Hadičky a trubičky, které vedou od DPF k tomuto senzoru. Na jednom anglickém fóru jsem našel někoho, kdo měl stejnou chybu a byla způsobená právě prodřenou hadičkou. Někomu jinému se zase povedlo senzor oblbnout tak, že na hadičkách nějak zredukoval tlak – nevím, čím by to šlo udělat.

Haczek
Příspěvky: 126
Registrován: 28 črc 2009, 10:25
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF filtr

Příspěvek od Haczek » 30 lis 2010, 10:33

Zafi a nebylo by lepsi to dat do pece nekomu kdo by te zbavil problemu naporad? Navic by jsi docela usetril na palivu....
Astra GTC 1,9 (110kW)

Jirka156
Příspěvky: 207
Registrován: 15 zář 2008, 22:34

Re: DPF filtr

Příspěvek od Jirka156 » 01 pro 2010, 18:52

Já mám taky Zafiru 1,9CDTI Z19DTH. Při volnoběhu mít diferenční tlak 6-8 kPa a mít zanesený filtr "jen" na 66% je dle mě blbost, aby to bylo filtrem, ale spíše bych se klaněl k těm čidlům. Dnes jsem to napíchl na OP-COM a při 20% zanesení filtru mám diferenční tlak 0 kPa. A můžu ti říct, že jsem bez jakých koliv problémů jezdil i se zanesením 105%. Pak stačila jedna regenerace a bylo vyčištěno. Spíš mám někde chybu v softu nebo nevím v čem, protože po vyčištění mi neustále co to auto mám zůstává Saturace 18%. Možná je to normál. Nevím a neřeším.

mach00
Příspěvky: 177
Registrován: 14 čer 2009, 19:01
Bydliště: Praha

Re: DPF filtr

Příspěvek od mach00 » 02 pro 2010, 10:45

Taky mám Zafiru se stejným motorem (Z19DTH) a co to od konce srpna sleduji, tak mi saturace taky neklesla po vypálení filtru pod 18%.
PRODÁNO: Opel Zafira B 1.9 CDTi 110kW (2006) Sport, Panorama, AFL Bi-xenon, Open&Start, CID+DVD90 CZ, Quick Heat, DDS, UHP, HSA, IDS+, DPF, MKJ, Diagnostika OP-COM (Praha 4)

Jirka156
Příspěvky: 207
Registrován: 15 zář 2008, 22:34

Re: DPF filtr

Příspěvek od Jirka156 » 02 pro 2010, 20:20

Tak je to asi normální. Mohl bych tě "zneužít" a poprosit tě, jestli by si mi skoukl, jak se ti chová dobíjení v těchto mrazech? Tzn. po nastartování najet do akčních členů pokud ti to lze a podívat se v těchto mrazech, jak tesp. kolik ti dobíjí? Já mám problémy už několik měsíců, ale nejvíce v zimě pod +11st. Celsia. Pak mi auto do ohřátí vody nad 70st. vůbec nedobíjí 11,7-12,1V. Po ohřátí nad 60st. to vyleze nad 13,3V a nad 70st. na 13,7V. Mám nový altík a dělá to furt. Asi je v háji jednotka motoru. Prosím o pomoc. Díky.

Odpovědět