Vibrace do volantu (případně klíčku v zapalování)
Vibrace do volantu (případně klíčku v zapalování)
Při otáčkách motoru (Z17DTH) 1800 - 2000 ot./min se mi ozývá charakteristický zvuk a hlavně nepříjemné vibrace do volantu a stejně tak do klíčku v zapalování. Nejvíce znatelné je to na 4. a 5. rychl. stupeň a stupňuje se to razancí přídání plynu. Po překročení 2000 otáček je klid a auto jede normálně. Jinak znatelné je to taky při ostatních přev. stupních (1-3), kde se ale dané rozmezí otáček překročí mnohem rychleji, takže se to dá překousnout.
Dost to kazí dojem z jízdy - nemáte s tím někdo zkušenost - případně dokonce řešení.. ?
Dost to kazí dojem z jízdy - nemáte s tím někdo zkušenost - případně dokonce řešení.. ?
JaMa
Opel Astra H, 1,7 CDTI, 74 kW (2005)
Opel Astra H, 1,7 CDTI, 74 kW (2005)
- Reklama
Re: Vibrace do volantu (případně klíčku v zapalování)
už se tady o tom psalo, musíš hledat
Opel Astra H Caravan, 1.9CDTI 110kW, 11/2004
Re: Vibrace do volantu (případně klíčku v zapalování)
Psalo se, ale nevyřešilo. Ty jsi měl stejný problém, jak jsi dopadl - vyřešeno ?pmo píše:už se tady o tom psalo, musíš hledat
JaMa
Opel Astra H, 1,7 CDTI, 74 kW (2005)
Opel Astra H, 1,7 CDTI, 74 kW (2005)
Re: Vibrace do volantu (případně klíčku v zapalování)
já mám teda 1.9,což pokud vím je jiný motor, ale chová se to stejně jak popisuješ, nevyřešil jsem to, ale eliminuji to stylem jizdy, v otáčkách pod dva buď jenom lehce plynu, pak jeto vcelku OK a nebo naopak naplno a rychle přes dva tisíce, v podstatě jak píšeš ty. Dělá mně to už od koupě kdy mělo auto 65tkm, teď mám 100 a je to beze změn. Myslel jsem jestli nemůže být špatný dvouhmotový setračník, ale to se prý pozná při volnoběhu nerovnoměrným chodem a vibracemi a to já nemám, takže to beru jako vlastnost tohoto motoru.
No a že to kazí dojem z jízdy to ti dávám plně zapravdu, ale na druhou stranu musím říct, že nejvíc mně to vadí, když řídím já, když řídí manželka to tak nevnímám.
No a že to kazí dojem z jízdy to ti dávám plně zapravdu, ale na druhou stranu musím říct, že nejvíc mně to vadí, když řídím já, když řídí manželka to tak nevnímám.
Opel Astra H Caravan, 1.9CDTI 110kW, 11/2004
Re: Vibrace do volantu (případně klíčku v zapalování)
Máš asi taky výhodu v tom, že těch 110 kW tě přenese přes dané otáčky mnohem rychleji, mě to chvilku trvá... : ).pmo píše:já mám teda 1.9,což pokud vím je jiný motor, ale chová se to stejně jak popisuješ, nevyřešil jsem to, ale eliminuji to stylem jizdy, v otáčkách pod dva buď jenom lehce plynu, pak jeto vcelku OK a nebo naopak naplno a rychle přes dva tisíce, v podstatě jak píšeš ty. Dělá mně to už od koupě kdy mělo auto 65tkm, teď mám 100 a je to beze změn. Myslel jsem jestli nemůže být špatný dvouhmotový setračník, ale to se prý pozná při volnoběhu nerovnoměrným chodem a vibracemi a to já nemám, takže to beru jako vlastnost tohoto motoru.
No a že to kazí dojem z jízdy to ti dávám plně zapravdu, ale na druhou stranu musím říct, že nejvíc mně to vadí, když řídím já, když řídí manželka to tak nevnímám.
Přesto si myslím, že to motorem nebude, máme odlišné a příznaky jsou stejné.
Četl jsem ještě o možnosti použít závaží na pravé poloose, špatně vyvážená pravá (ta delší) poloosa prý může vyvolávat při kritických otáčkách něco takové co se nám děje - jenže průser je v tom, že závaží na pravých poloosách háčkové astry nemají - bylo to jen u starých aster, pokud vím...
JaMa
Opel Astra H, 1,7 CDTI, 74 kW (2005)
Opel Astra H, 1,7 CDTI, 74 kW (2005)
Re: Vibrace do volantu (případně klíčku v zapalování)
vyvážením poloosy by to být nemělo, protože to dělá při různých otáčkách poloosy (stejné otáčky motoru, ale při všech zařazených rychlostních stupních-z toho plynou různé otáčky poloosy, různá rychlost auta)
Opel Astra H Caravan, 1.9CDTI 110kW, 11/2004
Re: Vibrace do volantu (případně klíčku v zapalování)
Mám stejný problém.
Najeto cca 130 000km, Vibrace do volantu, po překročení 2000 ot/min vibrace mizí. Osobně to vidím na dvouhmotu setrvák, protože to občas vibruje i za volnoběhu. Zatím není slyšitelný mlácení setrváku, to se děje když už je hodně opotřebovaný.
Úkolem dvouhmotnostního setrvačníku je tlumit torzní kmity, které produkuje každý spalovací motor. Pokud nebude fungovat dobře nejen že netlumí torzní kmitání, ale taky způsobuje škodlivé vibrace. Pokud nejsou vůle v kloubech poloos, tak ty poloosy by vibrovat neměly.
Najeto cca 130 000km, Vibrace do volantu, po překročení 2000 ot/min vibrace mizí. Osobně to vidím na dvouhmotu setrvák, protože to občas vibruje i za volnoběhu. Zatím není slyšitelný mlácení setrváku, to se děje když už je hodně opotřebovaný.
Úkolem dvouhmotnostního setrvačníku je tlumit torzní kmity, které produkuje každý spalovací motor. Pokud nebude fungovat dobře nejen že netlumí torzní kmitání, ale taky způsobuje škodlivé vibrace. Pokud nejsou vůle v kloubech poloos, tak ty poloosy by vibrovat neměly.
Re: Vibrace do volantu (případně klíčku v zapalování)
mně to teda na volnoběh nedělá a dělalo mně to už po koupi, když mělo auto 65tkm a teď ve 104000 je to pořád stejné, takže setrvačník to snad nebude...
Opel Astra H Caravan, 1.9CDTI 110kW, 11/2004
Re: Vibrace do volantu (případně klíčku v zapalování)
Dvouhmotnostní setrvačník mají všechny Astry nebo jen některé motory? Nevíte?
Edit: Odpovím si sám, já ho mám a stojí čtrnáct litrů
Edit: Odpovím si sám, já ho mám a stojí čtrnáct litrů
Re: Vibrace do volantu (případně klíčku v zapalování)
Ja si myslim ze je to naprosto prirozeny ze v urcitych otackach a frekvenci vibraci to proste lehce rezonuje...... s tim se asi nic delat neda
dela to zafira taky a dela to uz od koupe porad stejne.... nikdy sem se s tim moc nezaobiral a bral sem to jako prirozene
ale rekl bych ze to dela jen kdyz vic prislapnu plyn a leje to tam vic nafty...... kdyz jedu s lehkou nohou tak ne.....
dela to zafira taky a dela to uz od koupe porad stejne.... nikdy sem se s tim moc nezaobiral a bral sem to jako prirozene
ale rekl bych ze to dela jen kdyz vic prislapnu plyn a leje to tam vic nafty...... kdyz jedu s lehkou nohou tak ne.....
Opel Vectra B 1,6 16V 74kw 1999
Opel Zafira B 1,9 8V CDTI 88kW 2006
Opel Zafira B 1,9 8V CDTI 88kW 2006