Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce
Re: Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce
Pekki myslim ze to trosku prehanas, ESP ani tak moc nezaujma ktorym smerom chces ist, ten dojem je len nasledok toho ze sa v prvom rade snazi aby vsetky kolesa isli v smere odvalovania sa, teda sa nesmykali bokom, pripadne aby nepreklzovali (TC) alebo "neflekovali" (ABS). Pri pretacavom smyku potrebujes v prevej faze v podstate dosiahnut opacne otacanie auta ako je zakruta (preto treba dat rozhodne kontru ci uz mas alebo nemas ESP) a az ked sa prilepi zadna naprava, riesis dalsie smerovanie. Keby ESP fachcilo ako tvrdis tak uz dvakrat menim plechy na lavej strane. Ako som pisal, vyraznu reakciu ESP som zazil len v pripade nedotacaveho prejavu auta.
Astra GTC 1,6 turbo / EDS-Motorsport 235PS/330Nm, 2.5"Downpipe, AMA intercooler & catback exhaust, Bailey blow-off, Walbro Benzinpumpe, Quaife LSD, Eibach Pro kit, Whiteline RARB, EBC groove discs + cooling ducts
- Reklama
Re: Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce
ASTRA H Caravan 2006 / 1.8 / 103 KW / Z18XER / CD70Navi / CID + Cz ,, Stříbrňák ,,
Re: Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce
Jak rikam, v zadnem pripade kontra volantem - pustit plyn, zmacnkout spojku drzet volant a modlit se
Opel Astra H 5D Z16XEP 05 Elegance Black
- JohnyBA
- Příspěvky: 470
- Registrován: 09 kvě 2009, 09:58
- Bydliště: Bratislava/Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce
Taktiez pekne video, hlavne posledne 2 minuty kde urobia prudke esicko v 70majloch:
http://www.youtube.com/watch?v=j-hHWSQh ... ature=fvwp
podla mna ma pekki pravdu, volant drzat v smere zelanej jazdy a esp si auto nasmeruje samo.
http://www.youtube.com/watch?v=j-hHWSQh ... ature=fvwp
podla mna ma pekki pravdu, volant drzat v smere zelanej jazdy a esp si auto nasmeruje samo.
Re: Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce
Tak proc se u ESP pouzivaji cidla na mereni uhlu natoceni volantu?CandyX píše:... ESP ani tak moc nezaujma ktorym smerom chces ist, ...
Astra • 1.6 • Enjoy • Easytronic • 2009 • 17"
Re: Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce
Mne ESP v podstate okrem zimnych testov na snehu zafunguvalo len raz, na suchej ceste v centre Budapesti. Dvojprudova cesta, auto vedla mna v lavom pruhu a druhe na kufri.
Isiel som asi tak 60km/h a zrazu 90 stupnova pravotociva zatacka, nejaky blby podjazd (moja chyba isiel som do nej rychlo, asi som chcel byt co najskor doma z dovolenky v Chorvatsku), brzdit som moc nemohol, kedze za mnou bolo nalepene auto, dostal som nedotacavy smyk,to ste mali vidiet ten piskot pneumatik. Stlacil som len spojku a drzal volant v smere v akom som chcel ist, ziadna kontra, to by som potom asi vytlacil toho v lavom pruhu i ked ten tam mozno v tom momente nebol ak si rozumne pribrzdil pred zatackou. U mna sa teda nebezpecne urcite nechovalo, podla mojho laickeho myslenia, kontra volantom by system len zmiatla a zacal by riadit, plyn pribrzdovanie jednotlivych kolesies na smer otocenia volantu, cize do priekopy Pokial uz system sam nedokaze usmernit vozidlo, pochybujem, ze by sa to nejakemu super rychlemu soferovi v rukavickach podarilo ci uz z ESP alebo bez neho auto vyrovnat. Je to rychlejsie ako clovek ale zasa fyzika sa tiez oklamat neda.
Isiel som asi tak 60km/h a zrazu 90 stupnova pravotociva zatacka, nejaky blby podjazd (moja chyba isiel som do nej rychlo, asi som chcel byt co najskor doma z dovolenky v Chorvatsku), brzdit som moc nemohol, kedze za mnou bolo nalepene auto, dostal som nedotacavy smyk,to ste mali vidiet ten piskot pneumatik. Stlacil som len spojku a drzal volant v smere v akom som chcel ist, ziadna kontra, to by som potom asi vytlacil toho v lavom pruhu i ked ten tam mozno v tom momente nebol ak si rozumne pribrzdil pred zatackou. U mna sa teda nebezpecne urcite nechovalo, podla mojho laickeho myslenia, kontra volantom by system len zmiatla a zacal by riadit, plyn pribrzdovanie jednotlivych kolesies na smer otocenia volantu, cize do priekopy Pokial uz system sam nedokaze usmernit vozidlo, pochybujem, ze by sa to nejakemu super rychlemu soferovi v rukavickach podarilo ci uz z ESP alebo bez neho auto vyrovnat. Je to rychlejsie ako clovek ale zasa fyzika sa tiez oklamat neda.
Astra H Caravan 1.7 CDTi (17DTH), 6xABG, ABS, ESP, PDC, Fog Lights, BC + Check Control, CD70+CID
Astra G Hatchback 1.7 TD (1.7TD) 1999-2008 R.I.P.
Diagnostika MDI, OPCOM, LAUNCH X431
Servis mobilných telefónov všetkých značiek
Astra G Hatchback 1.7 TD (1.7TD) 1999-2008 R.I.P.
Diagnostika MDI, OPCOM, LAUNCH X431
Servis mobilných telefónov všetkých značiek
Re: Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce
No jo , ale člověka to strašně , v takovém případě ( když začne zadek ujíždět - chce vás předjet ) musí přímo instinktivně,, nutit ,, točit volantem kontra !!pekki píše:Jak rikam, v zadnem pripade kontra volantem - pustit plyn, zmacnkout spojku drzet volant a modlit se
Nutí to jakoby , že chceme volantem předek poslat na tu stranu , kam uhýbá ten zadek - srovnat to . Na tom videu je fakt vidět , že je potřeba držet původní směr natočení volantu a že ESP to vyrovná samo , ale nevím , jestli v takové chvíli dříve nezareaguje spíš instinkt ( volant kontra ) než chladný rozum a nechat volant ve směru - to možná se stalo Darkovi - zapracoval instinkt a to ho hodilo na svodidla . Taková situace se smykem v kombinaci s ESP by chtěla někde vyzkoušet a nacvičit si , jak se chovat a kam točit .
ASTRA H Caravan 2006 / 1.8 / 103 KW / Z18XER / CD70Navi / CID + Cz ,, Stříbrňák ,,