Líp bych to nenapsalcorsaczek píše:Takže abych to shrnul: jel jsi pomalu do zatáčky, ESP ti způsobilo smyk (uletěl zadek), ty jsi dal volantem kontra, ale na otočení volantu auto nereagovalo, pokračovalo ve smyku a chytlo se u svodidel, který jsi ale trochu sejmul?
Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce
Re: Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce
Opel Astra H | hatchback | 1.9 CDTi - 110 kw
DPF off, SILENCER off
Ondra-sek.cz - vše pro cestování s miminkem
DPF off, SILENCER off
Ondra-sek.cz - vše pro cestování s miminkem
- Reklama
Re: Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce
tak pokud si daval kontra tak se nediv, ze to nedelalo co si chtel. ono totiz kdyz ti ulitava zadek s ESP a ty das kontra co si myslis ze ESP udela, kdyz zjisti, ze chces jet na druhou stranu ?(kontra volantem) - proste te z te zatacky vyhodi - ono s tim ESP se chce naucit jezdit - doporucuju zkusit na snehu - nebo si aspon precist jak funguje....
taky si myslim, ze brzdeni ma taky prednost pred ESP - takze kdyz se leknes pri zacinajicim smyku a skocis na brzdu tak ESP nema jak pribrzdit jen jedno kolo, kdyz uz vsechna kola brzdi - ale timto si nejsem jistej - jeste sem nezkousel
- jinak porad plati drzet volant ve smeru zatacky a hlavne zmacnout spojku a ne brzdu
taky si myslim, ze brzdeni ma taky prednost pred ESP - takze kdyz se leknes pri zacinajicim smyku a skocis na brzdu tak ESP nema jak pribrzdit jen jedno kolo, kdyz uz vsechna kola brzdi - ale timto si nejsem jistej - jeste sem nezkousel
- jinak porad plati drzet volant ve smeru zatacky a hlavne zmacnout spojku a ne brzdu
Opel Astra H 5D Z16XEP 05 Elegance Black
Re: Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce
Pekki, ESP (teda aspon to ktore je v mojej astre) urcite pri kontre nevyhodi auto zo zatacky. Situacie kedy auto stratilo adheziu na suchej ceste som mal tri, beriem ich ako vystrahu kam to uz nemam hranit a pamatam si ich ako zo vcera. Prva v pomerne miernej zatacke, ale asi vyssia najazdova rychlost, cumak zacal vychadzat von zo zakruty, okamzita reakcia ESP lave predne, auto ani neviem ako bolo zrovnane v smere zakruty. Ina situacia, cca.70stup. zakruta, zobral som ju trosku prudsim pohybom volantu, zadok zobralo von, stacila uplne mini kontra + nieco pobrzdilo ESP. Posledna sitacia bola max sok, dlha prava z kopca zakruta, niekde v prvej tretine zakruty zacal vyrazne smykat zadok von, v protismere nastastie nikto, pomerne vyraznu kontru som drzal podstatnu cast zakruty az kym sa plynulo postupne zrovnalo, ESP nebolo ani citit ani pocut ale nevylucujem ze mozno nieco predsa, rozhodne ma ale s opacne vytocenymi kolesami nehodilo zo zakruty. ...rozmyslam este ako by sa to chovalo keby bola kontra prilis velka, hm
Astra GTC 1,6 turbo / EDS-Motorsport 235PS/330Nm, 2.5"Downpipe, AMA intercooler & catback exhaust, Bailey blow-off, Walbro Benzinpumpe, Quaife LSD, Eibach Pro kit, Whiteline RARB, EBC groove discs + cooling ducts
Re: Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce
tak si to vyzkousej v zime na snehu. ESP totiz vyhodnocuje uhel natoceni volantu - jak jinak by system poznal kam chces jet - a podle toho pribrzdi vzdy jedno kolo
jinak kdyz se ESP aktivuje tak nejenze blika na budiku ale hlavne je slyset dost vyrazne "chrceni" - pokud nemas radio na plny ceres nebo urvanou zenu, tak to musis slyset
muj nazor je takovy, ze Dark skocil na brzdu a dal kontra - proste normalni reakce jakou by udelala vetsina - ale to paradoxne te situaci jen pritizilo
situace jedes do prave zatacky a ulitne ti zadek - ESP pribrzdi leve predni kolo - pokud das kontra system si mysli, ze chces jet doleva a pribrzdi prave zadni a ty letis po tecne ze zatacky do skarpy
jinak kdyz se ESP aktivuje tak nejenze blika na budiku ale hlavne je slyset dost vyrazne "chrceni" - pokud nemas radio na plny ceres nebo urvanou zenu, tak to musis slyset
muj nazor je takovy, ze Dark skocil na brzdu a dal kontra - proste normalni reakce jakou by udelala vetsina - ale to paradoxne te situaci jen pritizilo
situace jedes do prave zatacky a ulitne ti zadek - ESP pribrzdi leve predni kolo - pokud das kontra system si mysli, ze chces jet doleva a pribrzdi prave zadni a ty letis po tecne ze zatacky do skarpy
Opel Astra H 5D Z16XEP 05 Elegance Black
Re: Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce
Pekki: Nemelo by nahodou ESP zasahnout uz pred tim "kontra", tj. kdyz natocis volant normalne do zatacky a auto nezatoci?
Astra • 1.6 • Enjoy • Easytronic • 2009 • 17"
Re: Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce
urcite zasahne - jenze tim kontra ho donutis, aby se chovalo presne opacne
nezapomen, ze v takove situaci je hrozne malo casu a vetsinou i kdyz ESP intezivne pomaha tak tam instinktivne to kontra hned das a tim je to v ....
nezapomen, ze v takove situaci je hrozne malo casu a vetsinou i kdyz ESP intezivne pomaha tak tam instinktivne to kontra hned das a tim je to v ....
Opel Astra H 5D Z16XEP 05 Elegance Black
Re: Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce
Blbost, kterej řidič když dostane smysk automaticky nedává kontra ? Nebo bych chtěl vidět kdo jako v pohodě pustí volant a neřeší to a spoléha na ESP. To co si napsal je podle mě naprostá kravina.
Opel Astra H | hatchback | 1.9 CDTi - 110 kw
DPF off, SILENCER off
Ondra-sek.cz - vše pro cestování s miminkem
DPF off, SILENCER off
Ondra-sek.cz - vše pro cestování s miminkem
Re: Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce
S tim chovanim ESP pri kontra by to chtelo rozsoudit od nejpovolanejsiho, tedy RomanaK (popripadne to s nim nekam pujdu testnout), ale myslim si ze je to bohuzel tak -chovani auta s ESP je jine a clovek si tim pak pomuze do skarpy jeste vic
Astra GTC 1,9 (110kW)
Re: Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce
proste to tak je... v zime sem do tahle prave, na ktere byla poradna vrstva snehu a brecky, najel trochu rychlejc a citil jak se zadek hrne ven - zmacknul sem spojku a drzel volant dal jako bych ji projizdel za sucha a krasne se to srovnalo...
ted si vzpominam, ze sem nechtene zkousel pri podobne situaci i to brzdeni, zatacel sem doleva na snehu do 90° zatacky a dostal sem smyk na predek auto nechtelo vubec zatocit, lekl sem se a skocil po brzde - auto jelo dal rovne a ja malem naboural sousedum do branky
ted si vzpominam, ze sem nechtene zkousel pri podobne situaci i to brzdeni, zatacel sem doleva na snehu do 90° zatacky a dostal sem smyk na predek auto nechtelo vubec zatocit, lekl sem se a skocil po brzde - auto jelo dal rovne a ja malem naboural sousedum do branky
Opel Astra H 5D Z16XEP 05 Elegance Black
Re: Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce
tak s tim zabrzdenim vsech kol - ESP je prej umi odbrzdit dle potreby nezavisle na poloze brzdoveho pedalu
jinak neco malo o funkci ESP
"ABS a TCS poskytují účinnou pomoc v případě změn rychlosti ve směru pohybu vozidla. ABS pomáhá při brzdění a TCS při akceleraci vozidla. Elektronický program stability navíc pomáhá řidiči při pohybech příčných ke směru pohybu vozidla. Systém rozeznává požadovaný směr jízdy na základě úhlu řízení. Čidla rychlosti na každém kole měří rychlost otáčení a čidla výchylky zároveň snímají otáčení vozidla podle jeho svislé osy a stranové zrychlení. Z těchto údajů vypočítává řídicí jednotka skutečný pohyb vozidla a srovnává jej 25krát za sekundu s požadovaným směrem. Pokud se hodnoty neshodují, reaguje systém okamžitě, bez jakékoli činnosti ze strany řidiče. Sníží se výkon motoru za účelem znovunabytí stability vozidla. Pokud to nestačí, zbrzdí systém navíc jednotlivá kola. Výsledný točivý pohyb vozidla působí proti klouzavému pohybu; v mezích fyzikálních zákonů zůstává vozidlo bezpečně v požadovaném směru."
jinak neco malo o funkci ESP
"ABS a TCS poskytují účinnou pomoc v případě změn rychlosti ve směru pohybu vozidla. ABS pomáhá při brzdění a TCS při akceleraci vozidla. Elektronický program stability navíc pomáhá řidiči při pohybech příčných ke směru pohybu vozidla. Systém rozeznává požadovaný směr jízdy na základě úhlu řízení. Čidla rychlosti na každém kole měří rychlost otáčení a čidla výchylky zároveň snímají otáčení vozidla podle jeho svislé osy a stranové zrychlení. Z těchto údajů vypočítává řídicí jednotka skutečný pohyb vozidla a srovnává jej 25krát za sekundu s požadovaným směrem. Pokud se hodnoty neshodují, reaguje systém okamžitě, bez jakékoli činnosti ze strany řidiče. Sníží se výkon motoru za účelem znovunabytí stability vozidla. Pokud to nestačí, zbrzdí systém navíc jednotlivá kola. Výsledný točivý pohyb vozidla působí proti klouzavému pohybu; v mezích fyzikálních zákonů zůstává vozidlo bezpečně v požadovaném směru."
Opel Astra H 5D Z16XEP 05 Elegance Black